Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:06

14
آذر
نکاتی ساده برای مبارزه ذهنی با کرونا

نکاتی ساده برای مبارزه ذهنی با کرونا

حتماً شما هم شنیده‌اید که ترس مانند لبخند یا خمیازه می‌تواند مسری باشد، در شرایط کرونایی هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث‌ ناگوار واکنش نشان می‌دهیم.

تحریریه زندگی آنلاین : حتماً شما هم شنیده‌اید که ترس مانند لبخند یا خمیازه می‌تواند مسری باشد، در شرایط کرونایی هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث‌ ناگوار واکنش نشان می‌دهیم. روانشناسان بر این باورند که آگاهی به نشانه‌های جسمی‌ و ذهنی اضطراب اولین قدم در مدیریت آن است. به همین خاطر در شرایط کنونی بهتر است نگذاریم حس ترس به دیگران منتقل شود، باید خانه را به محل امن و آرام برای همه اعضای خانواده تبدیل و از شرایط قرنطینه خانگی جهت انجام کارهای عقب افتاده خود استفاده کنیم. دکتر وفایی با اشاره به بعد روانی مبارزه با کرونا اظهار کرد که بعد روانی کمتر از بعد جسمی و فیزیولوژیکی آن نیست و باید با تقویت روحیه و باورهای ذهنی بتوان بر ابعاد روانی کرونا پیروز شد.

بیشتربخوانید:

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

 

به گفته وی خشم می‌تواند بر رفتار و زندگی انسان‌ها تأثیر گذار باشد و کنترل را از دست آن‌ها خارج کند، به همین خاطر کنترل خشم امر مهمی برای کنترل وضعیت و آرامش در خانواده است. این روانشناس خطاهای ذهنی را امر مهمی در بروز خشم می‌داند و می‌گوید: گاهی رخ دادن اتفاق‌های کوچکی توسط افراد به تمام اعضای خانواده و یا ابعاد زندگی انتقال داده شده و سر منشاء تمامی مشکلات محسوب می‌شود، در حالی اینگونه نیست و به طور مثال مشکل در مسائل اقتصادی نباید به سایر بخش‌های زندگی از جمله خانواده مرتبط شود و تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

بیشتربخوانید:

تغذیه صحیح جهت جلوگیری از چاقی و افسردگی در خانه‌نشینی کرونا

 

گونه بر کرونا غلبه ذهنی داشته باشم

به عقیده این روانشناس، اولین گام در مبارزه روانی علیه کرونا از بین بردن افکار منفی و جایگزین کردن افکار مثبت نسبت به کرونا است که در این راه باید عینک سیاه را از چشم برداشته و عینک سفید را جایگزین آن کنید و دنیا را روشنتر ببینید، چرا که زندگی به آخر نرسیده است و هنوز ادامه دارد. وفایی می‌گوید: کرونا هنوز ادامه دارد و باید در جدال با این بیماری زندگی را ادامه دهیم؛ افکار منفی خود را با انسان‌های خبره در این زمینه و یا دوستان نزدیک به بحث بگذارید و خود را به پای محاکمه بکشانید و بپرسید که چرا باید برای یک عطسه ساده حتماً باید دچار استرس و سردرگمی شوید و یا به بیمارستان مراجعه کنید.

 بیشتر بخوانید:

چگونه سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس کرونا تقویت کنیم؟

استفاده از دگزامتازون و آمپول دیکلوفناک، کرونا ویروس را تشدید می‌کند

 

 

برچسب ها: افسردگی، افکار منفی، ویروس کرونا، قرنطینه تعداد بازديد: 324 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز