Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:41

4
تیر
ماجرای عجیب خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

ماجرای عجیب خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

به دنبال انتشار تصاویری از فروش چندین نوزاد در فضای مجازی و واکنش شدید افکار عمومی، پلیس پایتخت که به موضوع ورود کرده بود این افراد را دستگیر کرد.

به دنبال انتشار تصاویری از فروش چندین نوزاد در فضای مجازی و واکنش شدید افکار عمومی، پلیس پایتخت که به موضوع ورود کرده بود این افراد را دستگیر کرد.

اوایل هفته جاری بود که تصاویری از چندین پست و استوری اینستاگرامی که در آن تصویر چند نوزاد به اشتراک گذاشته شده و مبلغی برای فروش‌شان اعلام شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

انتشار این تصاویر واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی و افکار عمومی را در پی داشت به طوری که بسیاری از شهروندان در تماس با پلیس خواستار برخورد با عوامل این اقدام شدند.

پلیس فتا نیز رسیدگی به موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده و عوامل رصد این پلیس موفق شدند تا با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی یکی از متهمان این پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری متهم که جوانی ۲۷ ساله بود، دو نفر دیگر نیز در ارتباط با این پرونده شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شدند.

با دستگیری این افراد دو نوزاد که یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه بود توسط ماموران پلیس نجات داده شده است. نوزادانی که به گفته متهم دستگیر شده، از خانواده افراد بی‌بضاعت بوده و در ازای مبلغی اندک واگذار شده بودند؛ این ادعا البته از سوی پلیس در حال بررسی است.

 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: مدتی پیش عوامل تیم رصد پلیس فتا از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش نوزاد در فضای اینستاگرام باخبر شده و در جریان رسیدگی به آن مشاهده کردند که ۱۰ تا ۱۵ صفحه تحت عناوینی چون "فروش نوزاد" فعال بوده و با انتشار تصاویری از نوزادان ادعا کرده‌اند که آنها را به فروش می‌رسانند.

رحیمی با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد ک این صفحات واقعی بوده و متاسفانه خرید و فروش نوزاد انجام شده است، گفت: در همین راستا ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی عامل خرید و فروش نوزادان را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون سه تن در جریان این پرونده دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد ساعاتی پیش دستگیر شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. تاکنون دو نوزاد که یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه بودند، از این افراد کشف شده است که یکی از نوزادان مربوط به تهران و دیگری مربوط به یکی دیگر از شهرهای کشور بوده است.

رحیمی در مورد اینکه گفته شده بود این صفحات برای کلاهبرداری بوده است، گفت: ممکن است که چنین صفحات دیگری برای کلاهبرداری ایجاد شده باشند، اما متاسفانه این در بین آنها، صفحات حقیقی مربوط به خرید و فروش نوزاد نیز وجود داشته که از سوی پلیس شناسایی و با گرداننده آن برخورد شد.

رئیس پلیس پایتخت در مورد قیمت تعیین شده برای این نوزادان نیز گفت: هر نوزاد بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

وی درباره والدین دو نوزاد نیز گفت: والدین دو نوزاد نیز تقریبا شناسایی شده‌اند و تحقیقات ما در این زمینه ادامه دارد.

رحیمی درباره اینکه این دو نوزاد به کجا تحویل داده می‌شوند، به ایسنا گفت: دو نوزاد با انجام هماهنگی‌های لازم به بهزیستی تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ابعاد مختلف این پرونده از سوی پلیس در حال بررسی است، گفت: تحقیقات فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و جزئیات آن مشخص خواهد شد.

وی در مورد اینکه این افراد چگونه می‌توانستند برای این نوزادان شناسنامه تهیه کنند،‌ گفت: تحقیقات تکمیلی ادامه دارد اما به نظر می‌رسد متهم به دروغ چنین ادعایی را مطرح کرده و امکان دریافت شناسنامه برای نوزاد وجود ندارد.

رحیمی درباره اینکه آیا ممکن است تعداد نوزادان بیش از این باشد، گفت: یکی از نوزادان عیناً همان فردی است که تصویرش در اینستاگرام وجود دارد و این احتمال وجود دارد که تعداد آنها از دو نفر بیشتر باشد.

 

متهم: نیاز مالی داشتم، نوزادفروشی کردم

مهدی. الف متهم این پرونده درباره چرایی انجام این اقدام به ایسنا گفت: نیاز مالی داشتم و دست به این کار زدم. من تنها نبودم و فقط به عنوان واسطه عمل می‌کردم.

این جوان مدعی شد که دو سه نفر دیگر نیز در خرید و فروش نوزادان نقش داشتند و او بابت معامله این نوزاد مبلغی حدود پنج میلیون تومان به دست آورده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که برابر تحقیقات اولیه پلیس این نوزادان به مبلغی حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان خریداری شده و به قیمت حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسیدند.

متهم درباره شیوه و شگرد کار خود نیز گفت: صفحاتی را در اینستاگرام ایجاد کرده و با قرار دادن تصاویری از نوزادان اعلام می‌کردم که قصد فروش آنها را به شرط واگذاری سرپرستی‌شان دارم. افراد متقاضی نیز از طریق اینستاگرام به من پیام می‌دادند و پس از آنکه از هویتشان مطمئن می‌شدم و با آنها قرار گذاشته و نوزاد را به آنها تحویل می‌دادیم.

به گفته متهم، این نوزادان به خانواده‌هایی تحویل داده می‌شدند که امکان فرزندآوری و بچه‌دار شدن برایشان وجود نداشت.

متهم در مورد اینکه چرا دست به چنین کاری زده، ادعا کرد: بیکار بودم و با توجه به نیاز مالی‌ای که داشتم دست به این کار زدم البته من این نوزادان را از خانواده‌هایی که وضع مالی خوبی نداشتند تحویل می‌گرفتم و به خانواده‌هایی که بتوانند آینده بهتری برای نوزاد رقم بزنند، تحویل می‌دادم. این باعث می‌شد تا زندگی این نوزادان نیز بهتر شود!

ماجرای عجیب خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام

خریدار نوزاد: گفتند پدر و مادر راضی است

زنی که نوزادی دو ماهه را در آغوش داشت درباره فرایند خرید نوزاد به ایسنا گفت: من یک فرزند حدود ۱۱ ساله دارم و چون دیگر امکان بچه‌دار شدن برایم وجود نداشت، پس از مشاهده آگهی تصمیم به خرید بچه گرفتم.

این زن ادامه داد: پس از مشاهده تصاویر و قرار گذاشتن، فرد واسطه به من گفت که خانواده این نوزاد از فروش فرزندشان رضایت دارند و بنا شد تا ۵۰ میلیون تومان به آنها بدهیم. اما من تاکید کردم که حتما قبل از پرداخت پول باید خانواده این نوزاد را ببینم و آنها نیز به من قول دادند که طی جلسه‌ای با خانواده نوزاد صحبت خواهیم کرد.

این زن که به همراه همسرش در مقر پلیس حضور داشت، گفت: مدتی بعد خبری از مادر این نوزاد نشد و دو زن میانسال نزد من آمده و ادعا کردند که چون مادر نوزاد حال روحی خوبی ندارد آنها از طرف مادر نوزاد آمده‌اند من هم با شنیدن صحبت‌های آنها دلم آرام شد که حتما طرف مقابل رضایت دارد. حتی به من گفتند که سرپرستی بچه را به من واگذار می‌کنند و می توانیم برایش شناسنامه نیز بگیریم اما متاسفانه این اقدام انجام نشد تا اینکه فهمیدیم این روند غیرقانونی و مجرمانه بوده و امروز پیش پلیس آمدیم.

بررسی این پرونده از سوی پلیس همچنان ادامه دارد. از متهم پرونده دستگاه کارتخوان سیار نیز کشف شده است و اسناد و شواهد در حال بررسی است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: اینستاگرام، پلیس تعداد بازديد: 358 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز