Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:09

20
دی
این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

گاهی تشخیص این‌که آیا ادامه دوستی با یک فرد به نفع شماست یا ضررتان، دشوار است، اما افراد نامناسب برای دوستی یک سری ویژگی‌های مشترک دارند. دوست خوب، کمک زیادی به انسان می‌کند و در سختی‌ها و خوشی‌ها، با او شریک می‌شود.

گاهی تشخیص این‌که آیا ادامه دوستی با یک فرد به نفع شماست یا ضررتان، دشوار است، اما افراد نامناسب برای دوستی یک سری ویژگی‌های مشترک دارند. دوست خوب، کمک زیادی به انسان می‌کند و در سختی‌ها و خوشی‌ها، با او شریک می‌شود. برعکس آن، دوست بد هم یکی از مهم‌ترین موانع موفقیت بعضی‌ها محسوب می‌شود.

 دوست خوب، کمک زیادی به انسان می‌کند و در سختی‌ها و خوشی‌ها، با او شریک می‌شود. برعکس آن، دوست بد هم یکی از مهم‌ترین موانع موفقیت بعضی‌ها محسوب می‌شود. مانعی که در قدم اول، خیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند و در قدم بعدی، حاضر به ترک آن فرد نمی‌شوند.

همان‌طور که هر از گاهی قفسه‌ها را مرتب می‌کنید، باید روابط دوستانه خود را نیز هر از گاهی مرتب و تمیز کنید. چند وقت یک بار درباره دوستی‌های خود بیندیشید و مطمئن شوید که از ادامه آن رابطه احساس خوبی دارید. البته گاهی تشخیص این‌که آیا ادامه این رابطه به سود شماست یا ضررتان، دشوار است. در ادامه مطلب شش مورد از علایم یک رابطه دوستی بی‌ثمر را برایتان بازگو می‌کنیم.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

رازدار نیست

اگر دوست‌تان بزرگ‌ترین راز زندگی شما را که از وی خواسته بودید به هیچ فردی نگوید، فاش کرد یا پشت سر شما، تهمت‌هایی به شما زد، توصیه می‌کنیم که دوباره به او اعتماد نکنید. این‌گونه موارد، نابودگر رابطه دوستانه است، زیرا چنان گستاخانه هستند که امکان نادیده گرفتن آن‌ها وجود ندارد.

انگیزه‌هایتان را می‌کشد

اگر دوست‌تان مدام برنامه‌هایش را تغییر می‌دهد، همیشه دیر بر سر قرار حاضر می‌شود و فراموش می‌کند که تماس بگیرد، بدانید که احتمالا مشکلی پیش روست و نمی‌توان خیلی روی او حساب باز کرد.

همنشینی با او مایه افتخارتان نیست

یک دوست باید مایه مسرت دوستش باشد یا فردی مورد اعتماد برای او. نباید این رابطه دوستی به نحوی باشد که شما دوست‌تان را از خانواده یا دیگر دوستان‌تان پنهان کنید. گرچه ممکن است هر فردی اشتباه کند، اما اگر از فردی دایم رفتار‌های غلط و اشتباه که مایه آبروریزی است، سر زد به طور قطع او را در فهرست افرادی که قصد قطع رابطه با آن‌ها را دارید، جای دهید.

چیزی از او یاد نمی‌گیرید

دوستی‌ها بر پایه‌های احساس استوارند. اگر بیش از حرف‌های واقعی، درباره آب و هوا صحبت می‌کنید، ارتباطتان را کم کنید. اگر در حال صرف ناهار با دوستی هستید، اما در دل آرزو می‌کردید که جای دیگری یا با دیگری بودید، از خودتان علت‌اش را جویا شوید. اگر هنگامی که با او هستید، به این نتیجه می‌رسید که وقت‌تان در حال تلف شدن است، پس درباره قطع رابطه با او بیندیشید.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

هم کفوتان نیست

گاهی درک این‌که یک رابطه دوستی باید پایان پذیرد، آسان است. به عنوان مثال به دلیل اختلاف‌های شدید در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و .... اما گاهی دلایل و چرایی آن چندان آشکار نیست. در این گونه موارد پیشنهاد می‌کنیم که به احساس خود گوش دهید. اگر احساساتی شبیه افسردگی، اضطراب، استرس یا ناکامی را تجربه می‌کنید، به این رابطه دوستی خاتمه دهید. اگر پس از ملاقات با یک دوست دچار استرس یا اضطراب می‌شوید، بدین ترتیب روان‌تان به شما می‌گوید که اوضاع خوب پیش نمی‌رود.

او دیگر آدم سابق نیست

اگر رابطه خود را با یک دوست از زمان دبیرستان حفظ کرده‌اید، بدانید که شما در اقلیت قرار دارید. یک نظریه روان‌شناختی معروف می‌گوید که بیشتر مردم نیمی از دوستان خود را هر هفت سال یک بار با دوستان جدید جایگزین می‌کنند، زیرا اغلب مسیر زندگی‌شان با وقوع اتفاقاتی تغییر می‌کند. فارغ از شرایط پیش آمده، شاید دیگر حرفی برای بازگو کردن با یکدیگر نداشته باشند.

پیش از قطع رابطه دوستی بخوانید

اگر بعد از خواندن نکات مطرح شده، تصمیم گرفتید که رابطه دوستی‌تان را قطع کنید باید بگویم که پیش از هرگونه برنامه‌ریزی برای قطع رابطه، برای حل مشکلات یک رابطه دوستانه تمام تلاش خود را انجام دهید، زیرا بازگرداندن رابطه‌ای که خاتمه یافته، آسان نیست. گاهی لزومی ندارد به طور رسمی اعلام کنید که قصد قطع ارتباط با دوستی را دارید، فقط فاصله گرفتن از او کفایت می‌کند. در این‌گونه موارد، کمی از او فاصله بگیرید، وقت خود را با دوستان دیگر سپری کنید یا هر از گاهی با او ملاقات کنید.

این دوست‌ها به درد دوستی نمی‌خورند!

چطور با یک دوست نامناسب قطع رابطه کنیم؟

تاکید می‌کنم که ابتدا از تصمیم خود مبنی بر قطع رابطه مطمئن شوید. هنگامی که پای در این مسیر گذاشتید، برگشتن و ارتباط دوباره بسیار دشوار است. تا وقتی که از دوست خود عصبانی هستید، تصمیمی دال بر قطع ارتباط نگیرید. تصمیم‌گیری را به بعد از آرام شدن هر دو نفر موکول کنید چراکه به طور قطع نمی‌خواهید از رفتار و کردار خود پشیمان شوید. آن‌چه را قرار است در گفتگو با وی بر زبان آورید، یادداشت کنید.

بر حسب میزان دوستی‌تان، بهترین زمان و مکان را برای انتقال پیام انتخاب کنید. چنان‌چه این شخص همکار یا همکلاسی شماست و هر روز قرار است با او مواجه شوید، به شخصه و رودر رو اقدام کنید، اما اگر هر از گاهی مجبور به ملاقات او هستید، به او تلفن بزنید یا یادداشتی برایش بفرستید. در موقعیت‌های اجتماعی رفتار محترمانه‌ای با دوست سابق خود داشته باشید و احترام یکدیگر را حفظ کنید.

 

منبع : روزنامه خراسان

برچسب ها: روابط عاطفی، دوست یابی، دوست، رابطه دوستی، دوستی یک طرفه تعداد بازديد: 299 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • مطلب جالبی است و کاملا قبول دارم همه مواردی رو که ذکر شد . ولی بلاخره همه ما بشکلی دور هم در شهری جمع شده ایم و نیاز روحی داریم ک در کنار هم زندگی کنیم و آرامش روحی را تجربه کنیم حالا گاهی ممکنه از حالت هایی از فرد مورد نظر راضی هم نباشیم ...ولی باید خودمون رو سرزنش کنیم ک هر کسی رو با هر اخلاقی ک داره باید بپذریم اینطور نباید باشه ک دیگران بشکلی ک ما دوست داریم بشوند تا محبوبمان قرار بگیرند و گرنه ترکشان کنیم .دوستی دارم رفته آموزشگاه آرایشگری و مرتب در تماسه باهام ... فلانی میای موهاتو رنگ کنم .. کوتاه کنم ووو ... شدم مدل برایش . ولی خودمو سرزنش می کنم ک حالا احتیاج داره و باید همراهش باشم ... ولی بهش گفتم تتو خیر و خوشم نمیاد . میشه پیش رفت ولی ضرر هم نکرد .

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز