Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:42

10
دی
وسایلی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید! + تصاویر

وسایلی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید! + تصاویر

با گزارش زیر با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از وسایل روزمره که شاید تا کنون چیزی در مورد کاربرد آن‌ها نشنیده اید را با هم مرور کنیم!

گاهی به صورت روزانه در برخورد با وسایل مختلف ممکن است با چیز‌ها و جزئیات کوچکی روبه رو شویم که در نگاه اول ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند و کاربردی برای وسیله مورد نظر به فکر ما نرسد و فکر کنیم تزئینی هستند اما در واقع در بسیاری از این جزئیات کوچک، اهدافی بزرگ وجود دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم ۱۰ مورد از آن‌ها را بررسی کنیم که شاید تا کنون چیزی در مورد کاربرد آن‌ها نشنیده اید!

۱. حلقه پشت پیراهن شما

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

اکثر مردم به حلقه پشت پیراهن خود نگاه می‌کنند و از خود می‌پرسند که کاربرد آن چیست؟! ولی در واقع هدفی برای آن در پشت پیراهن شما وجود دارد. در واقع سه دلیل مستند وجود دارد، ولی مشخص نیست که کدام یک صحیح است. اولین مورد بارزترین مورد هم هست و کاربرد آن برای آویزان کردن پیراهن در قلاب چوب لباسی است، اما منطقی نخواهد بود، زیرا اگر پیراهن خود را به قلاب آویزان کنید، سریع چروک می‌شود.

۲. سیلندر روی کابل برق لپ‌تاپ

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

بیشتر افراد هر روز این سیلندر را بر روی کابل برق لپ‌تاپ خود می‌بینند و هیچ تصوری از کاربرد و استفاده آن ندارند. برخی معتقدند که این سیلندر یک چیز تزئینی است. این مهره کوچک، اما بسیار کاربردی مهره بریت (Barrett) نامیده می‌شود و نویز‌هایی با فرکانس بالا را در مدار الکترونیکی سرکوب می‌کند. طراحی آن بسیار ساده است و از فریت (نوعی هیدروکسید آهن) ساخته شده است که اطراف کابل را می‌پوشاند تا از آن محافظت کند.

۳. یک سوراخ کوچک در پنجره هواپیما

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

پنجره‌های هواپیما از دو قطعه شیشه پلاستیک تشکیل شده اند. بدون وجود این سوراخ ریز در پنجره، لایه داخلی شیشه به دلیل اختلاف فشار زیاد بین داخل کابین هواپیما و بیرون آن می‌شکند و از بین خواهد رفت. اما این سوراخ کوچک اجازه می‌دهد تا هوا بین کابین و فضای بین دولایه شیشه حرکت کند و فشار بین آن‌ها برابر بماند. می‌بینید که چنین جزئیات کوچکی چگونه می‌تواند تاثیرات بزرگی در نجات زندگی افراد داشته باشد.

۴. قسمت آبی پاک‌کن

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

بیشتر مردم فکر می‌کنند که قسمت صورتی پاک‌کن برای پاک کرن رد مداد و قسمت آبی پاک‌کن برای پاک کردن رد خودکار استفاده می‌شود. در حالی که این موضوع درست نیست و قسمت آبی پاک‌کن عملا جوهر پاک‌کن نیست. قسمت آبی پاک‌کن‌ها در ابتدا برای پاک کردن قسمت‌هایی در نظر گرفته شد که قسمت صورتی و نرم پاک‌کن به راحتی آن را پاک نمی‌کرد و برای پاک کردن اثر مداد روی کاغذ‌های خشن و یا تیره رنگ استفاده می‌شد. البته این نوع پاک‌کن با مرور زمان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا پاک‌کن‌های جدید با رنگ‌های روشن و به ویژه سفید جای آن‌ها را گرفته‌اند.

۵. شکاف افقی جا دکمه‌ای روی یقه پیراهن

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

احتمالا تا کنون متوجه شده اید که برخلاف سایر شکاف‌های جا دکمه ای‌های روی پیراهن که عمودی می‌باشند، این شکاف روی یقه پیراهن به صورت افقی است. دلیل این امر این است که احتمال باز شدن دکمه در این بخش زیاد است و به همین خاطر، جا دکمه‌ای آن را افقی می‌دوزند تا این احتمال را کاهش دهند.

۶. سوراخ موجود در قاشق ماکارونی

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

همه‌ی قاشق‌های مخصوص ماکارونی یک سوراخ بزرگ در بخش میانی خود دارند. بعضی افراد معتقدند که کاربرد این سوراخ برای تخلیه آب ماکارونی‌ها در هنگام هم زدن است. اما در واقع این منفذ به منظور اندازه گیری دقیق ماکارونی طراحی شده است. این سوراخ، اندازه استاندارد برای ریختن ماکارونی برای هر فرد را تعیین می‌کند.

۷. جیب کوچک داخل جیب بزرگ روی شلوار جین

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

این یکی از رایج‌ترین چیز‌هایی است که احتمالاً نمی‌دانید کاربرد آن چیست. بیشتر مردم فکر می‌کنند که این جیب کوچک در شلوار جین فقط جنبه تزئینی دارد. این جیب‌ها اولین بار در سال ۱۸۷۳ در شلوار‌های جین ظاهر شد و برای نگهداری ساعت‌های جیبی که در آن زمان بسیار محبوب بودند استفاده می‌شد. تا به امروزه هم با اینکه کمتر کسی پیدا می‌شود که از ساعت‌های جیبی استفاده کند، ولی هنوز به طور رسمی از سوی تولیدکنندگان به عنوان جیب ساعت شناخته می‌شود.

۸. بسته‌های کوچک اضافه همراه لباس‌های جدید

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

بسیاری از مردم بر این باورند که کاربرد این بسته‌های اضافی این است که در صورت پوسیدگی لباس و یا نیاز به تعویض دکمه، از آن استفاده کنیم. برخلاف تصورات این بسته اضافی به این منظور به همراه لباس ارائه می‌شوند تا شما بتوانید ابتدا درجه آب و پودر شست و شوی جدید را روی آن‌ها امتحان کنید که خدایی نکرده موجب خراب شدن لباس نشود.

۹. سوراخ انتهای درپوش خودکار

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

این تصور وجود دارد که اگر درپوش خودکار به طور اتفاقی در گلوی فردی گیر کرد، سوراخ موجود در انتهای آن اجازه می‌دهد هوا در ریه‌ها جریان داشته باشد. اما این موضوع صحت ندارد. واقعیت این است که اگر چیزی در گلوی فردی گیر کند، غشا‌های مخاطی فرد متورم خواهند شد. اما سوراخ درپوش باعث می‌شود تا از جذب شدن آن توسط غشاء جلوگیری شود و فرد دچار خفگی نشود.

۱۰. پرچ‌های روی جیب شلوار جین

چیز‌هایی روزمره که احتمالا کاربرد آن‌ها را نمی‌دانید!

چند لایه از پارچه جین در قسمت جیب‌های شلوار روی هم جمع شده و دوخته می‌شوند. به همین دلیل این قسمت از شلوار به استحکام بیشتری احتیاج دارد و این دکمه‌ها و پرچ ها، قدرت بیشتری به جیب می‌دهند و از پارگی آن جلوگیری می‌کنند.

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: خلاقیت، دانستنی ها، وسایل کاربردی، وسایل دوریختنی، نکات جالب، کاربرد وسایل تعداد بازديد: 433 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز