Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 3 تیر 1403 - 05:35

29
خرداد
سال نو فرصت‌هاي نو

سال نو  فرصت‌هاي نو

كليك كنيد.

با فرا رسيدن سال نو بسياري از ما نيز همگام با طبيعت، به دنبال تحول جديدي در زندگي خود هستيم. براي تحقق آرزوها، هركس روشي دارد و به شيوه‌اي خاص عمل مي‌كند. رسيدن به آرزوها نهايت تلاش و هدف انسان‌ها در زندگي است. اگرچه آرزوهاي انسان پايان‌ناپذيرند و تا دم مرگ با او هستند، داشتن آرزو و دنبال كردن آن نشانه زندگي است. همه انسان‌ها در زندگي هدف يا اهدافي دارند و براي رسيدن به آن تلاش مي‌كنند. آنگاه كه انسان به هدفش دست مي‌يابد، احساس شادي و لذت مي‌كند. دستيابي به هدف گاهي به سادگي حاصل نمي‌شود و نياز به تلاش و پشتكار جدي دارد. بسياري از افراد با آنكه اهداف بزرگي دارند، هيچ‌گاه به آنها دست نمي‌يابند و هميشه در آرزوي يافتن آنها باقي مي‌مانند.

سال نو- برنامه نو
برنامه‌ريزي يعني مديريت و جدول‌بندي كردن زمان و اهداف. بهتر است از همان نخستين روزهاي سال جديد به موفقيت‌ها و عدم موفقيت‌هاي پشت سر گذاشته در 12 ماه قبلي، نيم‌نگاهي كنيد و باور داشته باشيد كه بازنگري كارنامه سال پيش، درك و درايت را در برنامه‌ريزي‌هاي صحيح و هموارسازي مسير اهداف سال جديد، قوي‌تر مي‌كند و اعتماد به نفس، ميدان‌دار موفقيت حضور در عرصه زندگي مي‌شود. شما چقدر در زندگي به داشتن برنامه و برنامه‌ريزي اهيمت مي‌دهيد؟ آيا از‌ آن دسته افرادي هستيد كه كوچك‌ترين كارهاي روزانه را هم در فهرست بلند بالاي برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهند؟ و يا طرز فكرتان اين است كه هر چه باداباد و هر چه پيش آيد؛ خوش آيد؟
اما آنهايي كه مي‌خواهند با برنامه‌ريزي و مشخص كردن اهداف در سال جديد به آرزوهاي خود
جامه‌عمل بپوشانند و به موفقيت دست يابند، بايد چند نكته را مورد توجه قرار دهند:
1-‌ تمام چيزهايي را كه مي‌خواهيد به دست آوريد، براي خودتان مجسم كنيد.
2-‌ اولويت‌ها را مشخص كنيد. هدف‌هاي اصلي خود را در اولويت قرار دهيد. تحقق اين اهداف براي رسيدن به موفقيت مهم‌تر هستند.
3-‌ اهداف‌تان بايد قابل دستيابي باشند. اهداف بزرگ و دست‌نيافتني، انگيزه شما را براي تلاش كمتر مي‌كنند.
اكنون اين سوال پيش مي‌آيد كه چگونه مي‌توانيم به آرزوهايمان جامه عمل بپوشانيم و چگونه مي‌توانيم به جاي افسوس و حسرت خوردن از فرصت‌سوزي در سال گذشته، اين بار نهال آرزوهايمان را شكوفا كنيم؟
در پاسخ بايد گفت، قبل از هر چيز نياز به كسب اعتماد به نفس داريم. اين اعتماد به نفس از راه موفقيت‌هاي كوچك و بزرگ در سال گذشته ايجاد مي‌شود. برنامه‌ريزي بخش اصلي كار است. ما براي رفتن به يك سفر چند روزه، روزها و هفته‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنيم و مي‌كوشيم تا لحظه به لحظه برنامه‌هاي‌مان دقيق باشد؛
اينكه كجا برويم؟ چه راهي را انتخاب كنيم؟ چقدر هزينه كنيم؟
وقتي كه براي يك سفر كوتاه چند روزه اينقدر برنامه‌ريزي مي‌كنيم، مسلماً زندگي با تمام اهميتش نياز به برنامه‌ريزي بيشتر دارد تا مسير را گم نكنيم و به بيراهه نرويم و از زمان خود بيشترين استفاده را ببريم و آن را بيهوده هدر ندهيم.
افراد با توجه به ديدگاه‌هاي خود اهدافي دارند و داشتن برنامه‌اي دقيق و حساب‌شده، آنها را راحت‌تر به اهدافشان مي‌رساند و در ضمن، از خطرات و مشكلات احتمالي مي‌كاهد. با تعيين هدف زندگي‌تان، مشخص مي‌شود كه چه كسي هستيد و چه كسي مي‌خواهيد باشيد و چطور مي‌خواهيد در دنيا حضور داشته باشيد. آينده شما با آنچه امروز انجام مي‌دهيد، ساخته مي‌شود. هرگاه كاري را كه خيلي دوست داريد انجام دهيد، طبق قانون جذب، كائنات و جهان هستي پاسخ مي‌دهد و به طريقي از شما حمايت مي‌كند. زندگي و كار خود را پر از هدف، معنا و اشتياق كنيد. تصور كنيد چه احساس خوبي داريد وقتي كاري را كه دوستش داريد، انجام مي‌دهيد. موفق‌ترين افراد كساني هستند كه زندگي، شغل و فعاليت‌هاي خود را مطابق با موهبت‌ها و علايق خود شكل مي‌دهند و با انجام اين كار تمامي ايده‌ها و منابع و افرادي را كه براي خلق زندگي رويايي‌شان نياز دارند، جذب مي‌كنند. آنها با تعيين اهداف و آرزوهاي خود و حركت با اعتماد به نفس، هماهنگي ارتعاشي براي شادماني و فراواني در زندگي‌شان ايجاد خواهند كرد.
-‌ بنابراين آرزوهاي خود را مشخص كرده و درباره آنچه كه مي‌خواهيد در زندگي خود خلق كنيد، خوب و عميق فكر كنيد. روي چيزي كه مي‌خواهيد، تمركز داشته باشيد و بدون ترس، خجالت يا ممانعت به آنها ارج بنهيد. آرزوهاي شما فقط مختص شما هستند. اگر مي‌خواهيد به آرزوهاي خود برسيد، به هفت مورد كليدي زير توجه كنيد:
1-‌ اهداف مشخص
اهداف مشخص شما چه هستند؟ آنها را مشخص كرده‌ايد؟ براي كسي كه نمي‌داند كجا مي‌خواهد برود، هيچ باد مساعدي نمي‌وزد. پس نياز داريد كه اهدافتان را روشن و مشخص كنيد.
2-‌ وقت بگذاريد و تصميم بگيريد كه واقعاً چه چيزي مي‌خواهيد و كاملاً در موردش شفاف باشيد.
3-‌ قبل از اينكه به اهداف‌تان برسيد، بايد آنها را شفاف و مشخص كنيد و در ذهن خود نگه داريد تا بخشي از شما شوند.
4-‌ آرزوهاي خود را فهرست كنيد و آنها را مقدم بشماريد.
5-‌ روي چيزهايي كه مي‌خواهيد، تمركز كنيد و انرژي خود را صرف چيزهايي كه نمي‌خواهيد، نكنيد.
6-‌ واضح و مشخص عمل كنيد و كارهاي بيهوده را كنار بگذاريد. انجام كارهاي بيهوده وقت شما را هدر خواهد داد و براي برنامه‌هاي اصلي خود وقت كافي نخواهيد داشت.
7-‌ صبر و پايداري را از ياد نبريد. خيال‌پرداي نكنيد. براي انجام هر كاري صبر و استقامت داشته باشيد و براي گرفتن نتيجه بردبار باشيد و نااميد نشويد. اولين اصل موفقيت، شناخت خواسته‌هاست. خواستن، كاشتن دانه است.
 اهداف شما مشخص شده‌اند و حالا بايد اهداف بلندمدت و كوتاه‌مدت را از هم جدا كنيد؛ همين‌طور اهدافي كه مهم‌تر هستند و اهدافي كه كمتر اهميت دارند. كدام هدف براي شما مهم‌تر از همه است؟ همان‌هايي را كه اول مي‌خواهيد، رويشان كار كنيد.  افكار و انرژي متمركز شما تجلي اين آرزوها و اهداف خاص را آسان مي‌كند و بعد از رسيدن به هر يك، نوبت هدف مهم بعدي است. برخي از هدف‌ها و آرزوها ممكن است در طول سال‌ها با رشد و تغيير شما رشد كنند و عملي شوند.
 حالا بايد احساسات مثبت، افكار، الگوها و باورهاي جديد خود را دروني كنيد. بايد خواهان آينده‌اي باشيد كه آن را مي‌بينيد. هر بار كه فكر منفي و يا تعبير بدي از خود داريد، در واقع تأكيد مي‌كنيد كه شخصيت شما اين است. از عبارات تأكيدي مثبت و قوي استفاده كنيد تا قدرتمندتر شويد و باورهاي منفي تبديل به باورهاي مثبت شوند. وقتي كه اين عبارات را چندين مرتبه در روز خوانده و تكرار كنيد، آنها با شما همراه مي‌شوند. تكرار مداوم، اطمينان به همراه مي‌آورد. عبارات تأكيدي انتظاري مثبت را در شما ايجاد مي‌كنند كه به اهدافتان برسيد. آنها اشتياق و انگيزه شما را براي رسيدن به اهداف‌تان بالا مي‌برند؛ بنابراين از به كار بردن كلمه «نه» در عبارات تأكيدي خود خودداري كنيد. عبارت تأكيدي كوتاهي براي خود انتخاب كرده و حداقل روزي سه بار آنها را تكرار كنيد. (مهم‌ترها را بيشتر تكرار كنيد). چشمان خود را ببنديد و خود را در آنچه كه مي‌گوييد، تصور كنيد.
‌ اوقات خود را با افرادي كه از نظر روحي تكامل‌يافته‌تر هستند، بگذرانيد؛ كساني كه واقعاً شما را دوست دارند و حمايت‌تان مي‌كنند. آنها شما را براي موفقيت و رشدتان تشويق مي‌كنند شما مسؤول رشد يا آگاهي مردم نيستيد و نمي‌توانيد انرژي خود را فقط صرف آگاهي افراد منفي كنيد. از بحث‌هاي درگيركننده بپرهيزيد و تفكر خود را مثبت نگه داريد. بنابراين خود را به افراد مثبت‌تر نزديك كرده و سعي كنيد افراد منفي را به خاطر داشتن برخي نقاط مثبت‌شان تشويق و دلگرم كنيد. در صورت بي‌فايده بودن اين كار، بهتر است از آنها دوري كنيد؛ مگر آنكه اين افراد جزء خانواده و نزديكان شما باشند.
‌ شكرگزار باشيد.
اگر به خاطر آنچه در حال حاضر در زندگي داريد، شكرگزار باشيد،‌ زندگي‌تان ناخودآگاه جذب خوبي‌هاي بيشتر و خوبي بيشتري نيز جذب شما مي‌شود. حتي به خاطر سختي‌ها هم سپاسگزار باشيد تا انرژي‌تان مثبت شود. اگر ايمان داشته باشيد، هر آنچه را كه در دعاهايتان بخواهيد، دريافت خواهيد كرد. براي انجام كاري بزرگ نه تنها بايد عمل كنيد، بلكه بايد ايمان داشته باشيد و بدانيد كه خدا از شما محافظت خواهد كرد.
‌ متعهد باشيد
تعهد در هر كار يكي از رموز موفقيت است؛ پس سعي كنيد نسبت به اهداف و گام‌هاي تعيين‌شده براي رسيدن به اهداف مورد نظر خود متعهد باشيد و اگر در انجام برنامه‌ريزي روزانه مشكلي پيش آمد، آن مشكل را برطرف كنيد و كمبودهاي ناشي از آن را جبران كنيد.
 

تعداد بازديد: 479 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز