Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 01:11

29
خرداد
ده تحقیق برتر سال2010 از نگاه انجمن قلب آمریکا

ده تحقیق برتر سال2010  از نگاه انجمن قلب آمریکا

كليك كنيد.

دالاس، 21 دسامبر 2010 – تحقیق درباره کاهش خطرات، بهبود درمان‌های پزشکی و شیوه‌های زندگی در راستای مبارزه با امراض قلبی و سکته در میان مهمترین یافته‌های علمی قرار دارند که توسط انجمن قلب آمریکا/ انجمن سکته آمریکا به عنوان تحقیقات برتر در زمینه قلبی و امراض قلبی شناخته شده اند. این انجمن از سال 1996 هر ساله فهرستی از 10 پیشرفت چشمگیر در زمینه امراض قلبی و سکته را گردآوری می‌کند. امسال، برای اولین بار، دو لیست جداگانه تهیه شده است که در رابطه با هر کدام از موضوعات ذکر شده دارای ده تحقیق برتر می‌باشد. دکتر رالف ساکو، رییس این انجمن و رییس هیئت مدیره گروه عصب شناسی دانشکده پزشکی میلر در دانشگاه میامی می‌گوید: «راه طولانی در دهه اخیر با کاهش مرگ و میر به دلیل بیماری‌های قلبی و سکته به ترتیب بیش از 27 و 44 درصد پیموده ایم، اما واضح است که هنوز کارهای انجام نشده بسیاری برای بهبود زندگی بیماران قلبی و سکته ای وجود دارد – و از همه مهمتر و در وهله نخست جلوگیری از این بیماری‌ها. تحقیقات علمی به ما در یافتن روش‌های مناسب یاری
می‌رسانند.»
1. اتخاذ شیوه‌های درمانی مناسب برای بیماران دیابتی به منظور کاهش بیماری قلبی در آنها
بیش از 17 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت هستند و میزان مرگ و میر به علت بیماری‌های قلبی در این افراد 2 تا 4 برابر افراد غیردیابتی است. مطالعات اخیر گروهآکورد راهکارهای خاصی را پیشنهاد می‌کند که منجر به کاهش امراض قلبی (CVD) این افراد می‌شود. تحقیق نخست نشان داد کنترل بیش از حد فشار خون خطر CVD را در افراد دیابتی که مستعد ابتلا به چنین بیماری‌هایی هستند، کاهش نمی دهد. در تحقیق دوم، درمان ترکیبی استاتین و فیبریت در مقایسه با استفاده جداگانه از استاتین در بیماران دیابتی نوع دو مستعد CVD نتایج بهتری از خود نشان نداد. با این حال، درمان لیپیدی ترکیبی ممکن است در کاهش خطر CVD در بیماران دیابتی نوع دو که کلسترول HDL و تری گلیسیرید کم دارند، موفق عمل کند. این نتایج در روش‌های درمانی موثر خواهد بود که کاهش بیشتر CVD در افراد دیابتی را هدف قرار
داده‌اند.
2. پیشرفت‌های جدید برای بیمارانی که حاضر به عمل جراحی سنتی دریچه نیستند.
بسیاری از بیمارانی که از انسداد شدید شاهرگی رنج می‌برند مشکلات پزشکی دیگری نیز دارند که جراحی سنتی جایگزینی دریچه مسدود شاهرگ را برای آن‌ها خطرناک می‌سازد. کاشت دریچه شاهرگی ترنسکاستر (TAVI) روش درمانی نوظهوری است که جایگزین عمل قلب باز برای این بیماران پرمخاطره شده است. دو تحقیق جدید گواه این هستند که TAVI می‌تواند سبب بهبود علایم و پیامد‌ها – از جمله کیفیت زندگی – حتی در بازه زمانی چندین ساله شود. در حالی که TAVI همراه با خطر‌های متعددی همچون سکته و حوادث قلبی عمده دیگر می‌باشد، عملیات انجام گرفته تحت میل جراحی بول حاکی از پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه بوده است.
 3. بهبود روش وارونه کردن گرفتگی قلبی ناگهانی
بیش از 300هزارنفر هر ساله از گرفتگی قلبی ناگهانی خارج از بیمارستان رنج می‌برند. بسیاری ازاین افراد به دلیل عدم اطلاع دور و بری‌هایشان از چگونگی مواجهه با این عارضه یا نا آشنایی با تنفس ریوی (CPR) مناسب جان خود را از دست می‌دهند. مطالعات ارزشمندی اکنون گویای این هستند که ماساژ سینه به تنهایی، یا «دستان تنها تنفس ریوی» برای بزرگسالان توسط یک ناظر پیش از رسیدن ماموران اورژانس احتمال زنده ماندن بیمار را بالا می‌برد. کمپین‌های اطلاع رسانی جمعی منجر به افزایش روش «دستان تنها تنفس ریوی» و به تبع آن افزایش تعداد بازماندگان شده است. در حالی که روش‌های جدید درباره بزرگسالان موثر بوده اند، شایان ذکر است که روش‌های سنتی ماساژ سینه به همراه تنفس مصنوعی همچنان برای کودکانی که دچار گرفتگی قلب هستند حائز اهمیت است. در ماه اکتبر، انجمن قلب آمریکا راهکارهای جدیدی را در رابطه با احیای قلبی و دانش مراقبت‌های اورژانسی قلبی معرفی کرد که بازتاب دهنده پیشرفت‌های جدید صورت گرفته در این زمینه است.
4. گزینه‌های بیشتر برای کاهش خطر سکته در فیبریلاسیون دهلیزی
برای نخستین بار در بیش از 200 سال گذشته گزینه‌های انجام پذیری در دسترس قرار گرفته اند که جایگزین روش‌های ابتدایی پیشگیری از سکته برای بیماران شوند. AF عامل عمده سکته است و بیش از 2 میلیون فرد بالای 65 سال را تحت تاثیر خود قرار داده است. وارفارین (کومادین) به مدت طولانی داروی استاندارد ضد انعقاد خون برای کاهش سکته در چنین بیمارانی بوده است. اما این دارو عوارض خاص خود از خونریزی را به همراه دارد، و کنترل دوز نیاز به آزمایش‌های متعدد خون دارد و همین مسئله انجام این درمان را هم برای بیماران و هم دکترها دشوار می‌کند. اکنون، تعدادی داروی جدید کشف شده اند که مانند وارفارین عمل می‌کنند - و مصرف آن برای بیماران نیز آسانتر شده است – و حاکی از پیشرفت‌های جدی در این زمینه است. در اکتبر 2010، به دنبال یافته‌های مثبت بیشتر از آزمایش RE-LY، سازمان غذا و دارو آمریکا دابیگاتران را برای پیشگیری از سکته در بیماران AF تایید کرد. آزمایش ROCKET-AFدر جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2010 ارائه شد. ریواروکزیبان، آپیکزیبان، ادوگزبان، و دیگر داروهای ضدانعقاد خون دهانی در حال مطالعه هستند یا پیش از این در AF مورد بررسی قرار گرفته اند و نوید آینده ای بهتر می‌دهند.
5. تنظیم درمان‌های گامی پیامدهای بهتری برای بیماران دچار مشکلات قلبی به همراه دارد.
بسیاری از بیمارانی که دچار مشکلات قلبی هستند ریتمی غیرعادی از ضربان قلب را تجربه می‌کنند که به عنوان بی‌نظمی شناخته می‌شود. در حال حاضر تعدادی دستگاه وجود دارد که به درمان بی‌نظمی کمک می‌کنند، مانند دیفریبلاتورهای کاردیورتر قابل کاشت (ICD) که قادرند با کمک شوک تپش قلب را به حالت عادی و نرمال خود بازگردانند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند افزودن درمان گامی دوباره همسان سازی اضافی به شیوه درمانی ICD باعث حصول نتایج بهتر در رابطه با گروه زیادی از بیماران قلبی می‌شود. به علاوه، انواع جدید ICDها (به عنوان مثال، دیفریبلاتورهای فاقد سرب) گزینه‌های متعددی دارند که از برخی خطرهای مرتبط با دستگاه‌های قدیمی کم می‌کنند.
6. اقدامات جدید و امیدوارکننده برای نوزادان دچار مشکلات قلبی مادرزادی
 آزمایش تصادفی‌گونه‌های شنت نوروود در نوزادانی با زخم‌های بطنی تکی که توسط شبکه قلب امراض کودکان صورت گرفت، نشان داد بسته به نوع شنت مورد استفاده نتیجه مستقلی به دست می‌آید. احتمال اینکه نوزادان تا 12 ماهگی بدون استفاده از پیوند زدن زنده بمانند با درک درست نسبت به انتخاب شنت بهتر برای این بیماران میسر خواهد شد. این تحقیق نخستین آزمایش تصادفی در مقیاس وسیع در زمینه عمل جراحی امراض مادرزادی قلبی بود که روشی برای پاسخ دادن به سئوالات احتمالی آینده را تضمین می‌کند.
7. یافتن بهترین راه درمان ضدانعقاد خون (ضد گرده خون)
انتخاب داروی صحیح و مقدار مناسب به منظور جلوگیری از انعقاد خون خطرناک و پیچیده است. یافته‌های جدید از جانب محققان پلاتو حاکی از آن است که تیکاگرلور ممکن است نتایج بهتری داشته باشد و در قیاس با داروی مورد استفاده کنونی، کلوپیدوگرل، در کاهش حوادث ناگوار بهتر عمل کند. آزمایش CURRENT-OASIS 7 تلاشی است برای یافتن دوزی بهینه از کلوپیدوگرل و آسپیرین برای بیمارانی که تحت عمل جراحی پیش رونده قرار می‌گیرند. یافته‌های این مطالعات تامین کنندگان را قادر می‌سازد تا شرایطی را که گزینه‌ها و دوزهای جدید باعث بهبود نتایج برای بیماران می‌شوند، را بهتر بشناسند.
8. یافته‌های علمی پایه درک درستی از پیشرفت‌های آینده فراهم می‌کنند.
تعدادی از مطالعاتی که امسال صورت گرفتند، با درک درستی از فناوری‌های نوظهور، آینده صنعت دارو را بیش از پیش تضمین کردند. یافته‌هایی که از درمان سلول استم به دست آمده است گویای بهبود کیفیت زندگی و بقا در تعدادی بیمار مورد مطالعه از لحاظ مشکل قلبی مزمن بوده است و توسعه درمان شناسی تحت سلول در آینده را هم تضمین می‌کند. مطالعه ای که بر روی طیف وسیعی از حیوانات انجام شد خطوط مکانیزم‌های پایه برای بازتولید ماهیچه قلب که توسط گونه مشخصی از سلول‌های استم آغاز می‌شود، را ترسیم کرد. نتایج چنین نشان داد که این سلول‌های استم عضلاتی از قلب که زخمی شده بودند را از طریق ارتقای نسل جدیدی از ماهیچه‌های قلب و رگ ترمیم می‌کنند. تحقیق دوم این نظریه را تایید کرد که قلب دارای ظرفیتی است که به کمک آن به بازتولید تعداد زیادی از سلول‌های ماهیچه ای خود در طول مدت زمان حیاتش می‌پردازد. بازسازی مستقیم سلول‌های استم به ماهیچه‌های قلب قادر به کار گام بزرگی به سوی کاربرد این رویداد در محیط‌های درمانی است. تحقیق STaR-Heart نشان داد که تزریق سلول‌های استم مغز استخوان خود بیمار به قلب گردش خون را بهبود بخشید و درمان ناراحتی مزمن قلب را نیز با نتایج بهتری روبرو کرد.
9. کاربرد علم در راستای بهبود شیوه‌های زندگی سالم
علوم جدید بابررسی شیوه‌های زندگی در بزرگسالان و کودکان و تاکید خاص بر فعالیت‌های فیزیکی و الگوی مصرف، نشان می‌دهد تغییر رژیم غذایی و کاهش میزان سدیم تاثیر مثبتی بر چاقی و استرس بیش از حد می‌گذارد. نتایج به دست آمده از محیط‌های آموزشی گویای آن است که فرد هرچه زودتر روشی سالم برای زندگی در پیش گیرد پیامدهای بهتری نصیبش می‌گردد. به علاوه، فعالیت فیزیکی فاکتور مهمی در شیوه زندگی است که در بهبود عوامل متابولیک قلبی تاثیر بسزایی دارد، به خصوص در آن‌هایی که در کاهش وزن موثر هستند. گرچه بسیاری از مردم رابطه‌ای میان رژیم غذایی نامناسب و فعالیت فیزیکی با بیماری‌های قلبی قائل نیستند، انجمن قلب آمریکا اهداف خود را چنین مشخص کرده است که تا دهه آینده در پشتیبانی از بالا بردن سطح دانش عمومی و کمک به تمامی مردم آمریکا برای نزدیک شدن به سلامت بهینه، هفت فاکتور سلامت و شیوه‌های صحیح زندگی را بهبود بخشد.
10. شرکت در برنامه‌های «همراه با دستورالعمل» تبعیض در مراقبت‌های پزشکی را از میان می‌برد.
در کیفیت خدمات پزشکی که به بیماران دچار مشکلات قلبی ارائه می‌شود تفاوت‌های قومی و نژادی تاثیرگذار بوده اند و برقراری مساوات و تلاش برای رفع این اختلافات تاثیرات احتمالی بر کیفیت، هزینه، مدیریت ریسک، و منافع جامعه دارد. برطرف کردن چنین تبعیضاتی در زمره اولویت‌های مهم انجمن قلب آمریکا قرار دارد. این نخستین یافته‌هایی است که نشان می‌دهند شرکت در برنامه‌های بهبود کیفیت، مانند همراه با دستورالعمل– بیماری شریان اکلیلی، می‌تواند همان طور که تفاوت‌های قومی و نژادی را از بین ببرد، استفاده کلی از مراقبت‌های مبتنی بر شواهد را برای بیماران حمله قلبی افزایش دهد.

تعداد بازديد: 640 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز