چاپ روی روبان با روشهای افست، دیجیتال و سیلکاسکرین انجام میشود و کاربردهای گستردهای در تبلیغات، بستهبندی و هدیه دارد. انتخاب روش چاپ به نوع روبان و طرح مورد نظر بستگی دارد. روبانهای تبلیغاتی باعث افزایش ارزش محصول و ماندگاری برند در ذهن مشتری میشوند.
شما هر چقدر بیشتر دیده شوید محصول و خدمات بیشتری میفروشید. اما اگر بهترین محصولات و خدمات را با قیمت مناسب ارائه دهید و کسی از آن خبر نداشته باشد محکوم به شکست هستید.به همین دلیل بهتر است با انواع چاپ آشنا شوید
انواع روش ها و قیمت چاپ روی روبان
روشهای مختلفی برای چاپ روبانهای تبلیغاتی وجود دارد. انتخاب این که از چه روشی برای چاپ استفاده شود به نوع روبان بستگی دارد. برخی از اصلیترین و مهمترین روشهای چاپ تبلیغات روی روبان عبارت است از:
انواع چاپ |
جنس روبان |
کیفیت چاپ |
جزئیات |
سرعت چاپ |
تنوع رنگ |
تیراژ |
قیمت |
چاپ افست |
ساتن، کتان، کبریتی |
بالا |
مناسب |
متوسط |
متوسط |
بالا |
متوسط |
چاپ دیجیتال |
انواع روبان |
بسیار بالا |
بسیار بالا |
بالا |
بسیار بالا |
کم تا زیاد |
بالا |
چاپ سلیک اسکرین |
انواع روبان |
متوسط |
مناسب |
بالا |
محدود |
بالا |
کم |
قیمت چاپ روی روبانهای تبلیغاتی بستگی به موارد مختلفی دارد. جنس روبان، نوع چاپ، متراژ روبان تبلیغاتی و..که مهمترین عوامل در تعیین قیمت چاپ روی روبان هست. در واقع بعد از انتخاب نوع روبان بر اساس جنس بایستی قیمت چاپ روی روبان را بر اساس بودجه خود مورد بررسی قرار دهید زیرا هر چاپ قیمت ، تیراژ و کاربرد مشخصی دارد.در زیر با انواع چاپ و کاربرد انها بیشتر آشنا می شویم.
چاپ سلیکاسکرین
اگر طرح پیشنهادی شما برای چاپ روی روبان یک طرح ساده و تک رنگ میباشد از چاپ سلیکاسکرین استفاده کنید.
اکثر کسب و کارها به دنبال روشهای جدید و خلاقانه برای تبلیغات هستند. یکی از بهترین و بهروزترین روشهای تبلیغاتی چاپ روبان های تبلیغاتی است. چاپ روبانهای تبلیغاتی به شما کمک میکند تا به صورت خلاقانه و کارآمد کسب و کار و برند خودتان را در ذهن افراد ماندگار کنید. این ماندگاری منجر به بالا رفتن سطح فروش و افزایش درآمد شما میشود..
چاپ دیجیتال
این نوع چاپ دقت بسیار بالایی دارد و کوچکترین جزئیات را چاپ میکند. اگر میخواهید یک طرح متفاوت و چند رنگ روی روبان چاپ کنید بهترین انتخاب چاپ دیجیتال است. دقت بالا در اندازه گیری، تنوع بالا در رنگ، چاپ جزئیات، سرعت چاپ بالا و نداشتن محدودیت در تیراژ برخی از مهمترین ویژگیهای چاپ دیجیتال روی روبان است. در این نوع چاپ از جوهرهای بسیار مرغوب استفاده میشود که دوام چاپ را تا حد زیادی افزایش میدهد.
چاپ افست
اگر به دنبال یک روش چاپ با کیفیت و ماندگاری بالا هستید، چاپ افست برای شما بهترین انتخاب است. این چاپ روی روبانهایی که جنس ساتن، کتان و کبریتی دارد قابل اجرا هستند. شما میتوانید از چاپ افست برای چاپ روی لنیارد یا بند آویز گردنی هم استفاده کنید

چاپ روی روبان تبلیغاتی چه کاربردهایی دارد
چاپ روی روبان کاربردهای بسیار زیادی دارد اما عمده مصرف این روبانهای برای بستههای هدایا و کادوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد. اما دیگر این روبانها فقط برای کار تزئینی مورد استفاده قرار نمیگیرد و کاربردهای مختلفی در کسب و کارها دارد. امروزه تمام کسب و کارهای تولیدی، فروشگاهی، خدماتی، آنلاین شاپها و... به چاپ روبان تبلیغاتی نیاز دارند. استفاده از روبان تبلیغاتی در بسته بندی محصولات، هدایای تبلیغاتی، استفاده در نمایشگاهها و ایونتها، مناسبتهای مختلف و... برخی از خلاقانهترین روشهای تبلیغاتی است. در ادامه برخی از مهمترین کاربردهای چاپ روبان را آوردهایم.
- بسته بندی محصولات و افزایش ارز محصولی
- تزئین سالن همایش و رویدادهای مختلف
- بسته بندی هدایای تبلیغاتی در نمایشگاهها
- استفاده در مشاغلی مانند مزونها، جواهر فروشیها، فروش اکسسوری، بسته بندی کیف و کفش و...
- استفاده در افتتاحیهها و مراسمهای پر جمعیت
- چاپ لوگو، برند و شعار کسب و کار
چاپ روی روبان فقط برای کسب و کارهای سنتی و فیزیکی نیست و برای کسب و کارهای اینترنتی هم کاربرد دارد. روبانهای چاپ شده برای تزئین و بسته بندی محصولاتی که در آنلاین شاپها به فروش میرسد کاربردهای زیادی دارد.
همان طور که در سایت Ribbon درباره اهمیت روبان در کسب و کار نقل شده:
فرقی نمیکند که در یک فروشگاه زنجیرهای بزرگ کار میکنید یا در بازار کشاورز محلی خود، این روبانها برای همه هستند. به یاد داشته باشید که وقتی نوبت به برندسازی مناسب می رسد، رنگ ها، متن و لوگوهای هماهنگ را انتخاب کنید. و مطمئن شوید که روبان مناسب را برای نیاز خود انتخاب کنید.
بنابراین، چه یک جعبه کفش از یک نام تجاری بزرگ باشد یا یک دسته گل از یک فروشگاه کوچک محلی، روبان های بازاریابی محصول مطمئنا به شما کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهید!
استفاده از روبانهای تبلیغاتی ارزش محصول شما را افزایش داده و حس خوبی را به مشتری انتقال میدهد. این حس خوب تاثیر شگفت انگیزی روی مشتری شما دارد و باعث ماندگاری برند شما در ذهن مشتری میشود. به طوری که محصول و برند شما را فراموش نکرده و در صورت نیاز مجدد به محصول یا خدمات شما مراجعه میکنند.