Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 27 مهر 1403 - 07:26

27
خرداد
چراغ صنعتی چیست؟ انواع چراغ صنعتی سوله ای و کارگاهی

چراغ صنعتی چیست؟ انواع چراغ صنعتی سوله ای و کارگاهی

تحریریه زندگی آنلاین: چراغ صنعتی نوعی چراغ برای روشنایی محیط ‌های صنعتی مانند کارگاه ها، کارخانه‌ ها، سوله‌ ها و انبارها است. این چراغ ‌ها به گونه ای تولیدی شده اند که در شرایط سخت محیط های صنعتی مقاومت داشته باشند و عملکرد خود را حفظ کنند.

تحریریه زندگی آنلاین: چراغ صنعتی نوعی چراغ برای روشنایی محیط ‌های صنعتی مانند کارگاه ها، کارخانه‌ ها، سوله‌ ها و انبارها است. این چراغ ‌ها به گونه ای تولیدی شده اند که در شرایط سخت محیط های صنعتی مقاومت داشته باشند و عملکرد خود را حفظ کنند.

 چراغ صنعتی چیست؟

چراغ صنعتی نوعی چراغ برای روشنایی محیط ‌های صنعتی مانند کارگاه ها، کارخانه‌ ها، سوله‌ ها و انبارها است. این چراغ ‌ها به گونه ای تولیدی شده اند که در شرایط سخت محیط های صنعتی مقاومت داشته باشند و عملکرد خود را حفظ کنند. توجه داشته باشید که استفاده از چراغ صنعتی مناسب نقش مهمی در عملکرد کسب و کارها و محیط های صنعتی ایفا می کند. مثلا این چراغ ها خطرات ناشی از برق گرفتگی، آسیب توسط ابزارهای برنده و تیز و... را کاهش می دهند و سطوح ایمنی را بالای می برند. در ادامه با انواع چراغ صنعتی و اهمیت استفاده از آن ها آشنا می شوید.

انواع چراغ صنعتی: سوله ای و کارگاهی

رایج ترین انواع چراغ صنعتی، چراغ های سوله ای، کارگاهی و پروژکتورهای ال ای دی هستند. چراغ کارگاهی و چراغ سوله ای ال ای دی محصولاتی هستند که امروزه بهترین گزینه برای تامین روشنایی محیط های کاری و صنعتی به کار برده می شوند. معمولا رایج ترین توان های مصرفی آن ها 150 وات و 200 وات است؛ زیرا پروژکتور 200 وات ال ای دی می‌ تواند محیط های کاری و سالن های بزرگ را به حد کافی روشن کند و در برابر شرایط سخت نیز مقاوم باشد. مثلا در محیط های صنعتی ممکن است دما و گرما بالا برود، گازهای سمی و شیمیایی در هوا پخش شود یا احتمال نفوذ رطوبت وجود داشته باشد. در این هنگام اگر از چراغ هایی که مقاوم به شرایط نامساعد هستند، استفاده نکرده باشید، احتمالا نیاز به تعویض یا تعمیر تجهیزات خود خواهید داشت. بنابراین تیم تحریریه زندگی آنلاین اکیدا توصیه می کند که از چراغ هایی که استاندارد IP45 دارند استفاده نمایید.

انواع چراغ سوله ای صنعتی

خوب است بدانید که پرطرفدارترین رنگ نور چراغ سوله ای صنعتی، رنگ سفید یا مهتابی است. این رنگ ها در حفظ تمرکز کارکنان و پویایی بخشی محیط نقش موثری ایفا می کنند.

کاربرد و مزایای چراغ صنعتی چیست؟

اگر نمی دانید مزایا و کاربرد چراغ صنعتی چیست این بخش را تا انتها مطالعه کنید:

  1. یکی از مزایای چراغ صنعتی سوله ای این است که باعث می شود کارکنان دید واضح تری داشته باشند و احتمال وقوع خطرات و حوادث پایین بیاید. این موضوع به خودی خود بر کاهش هزینه ها و خسارات موثر خواهد بود.
  2. این چراغ ها در افزایش تمرکز و دقت کارکنان موثر هستند. مثلا در محیط های کاری (مونتاژ، دوزندگی، کار با دستگاه و تجهیزات و...) که انجام وظایف نیاز به دقت بالا دارد، روشنایی مناسب باعث می شود افراد عملکرد بهتری داشته باشند و وقوع خطا و اشتباه به حداقل برسد.
  3. از آنجایی که مصرف برق چراغ های سوله ای و صنعتی ال ای دی بسیار کم است، اگر از آن ها برای روشنایی محیط کار خود بهره بگیرید، هزینه های انرژی را به حداقل خواهید رساند.
  4. همانطور که می دانید نور نامناسب می تواند باعث سردرد، کاهش دقت، سوزش و خستگی چشم ها شود. در صورتی که اگر چراغ های سوله ای ال ای دی را به کار بگیرید و شدت روشنایی آن ها را به درستی تنظیم کنید، می توانید از بروز این اختلالات جلوگیری نمایید و بهره وری شرکت را افزایش دهید. علاوه بر این موارد، این مزیت باعث می شود مخارج مربوط به مرخصی استعلاجی کارکنان (جهت مشکلات بینایی ناشی از روشنایی نامناسب) کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ عادت مهم که سلامت چشمانتان را تضمین می‌کند

  1. خوب است بدانید زمانی که محیط کاری از استانداردهای لازم بهره مند باشد، نه تنها دقت و تمرکز کارکنان بالا می رود، بلکه در نهایت منجر به افزایش سرعت و کیفیت در تولید خواهد شد. این مزیت می تواند تاثیر بسزایی بر رشد و پیشرفت کارخانه ها و کارگاه ها بگذارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، چراغ صنعتی led ظاهر مدرنی دارد و سبب افزایش زیبایی و جلوه محیط می شود. محیط زیبا و روشن نیز بر روحیات کارکنان تاثیر مثبت دارد و انگیزه آن ها را تقویت می کند.

راهکارهای خرید چراغ صنعتی ال ای دی

چگونه بهترین چراغ صنعتی را خریداری کنیم؟

برای اینکه بتوانید چراغ صنعتی خود را به بهترین روش انتخاب کنید، ترفندهای زیر را به کار گیرید:

نوع لامپ را بررسی کنید. تکنولوژی led بهترین انتخاب است و مصرف برق کمی دارد.

درجه استاندارد و مقاوت محصول را بررسی کنید. محصول باید IP45 داشته باشد.

جنس بدنه محصول را بررسی کنید. بهترین بدنه، آلومینیوم دایکست است.

بهتر است چراغ را با رنگ نور سفید و زاویه تابش یکنواخت خریداری کنید تا کل محیط را به طور متوازن روشن کند.

نوع برد چراغ را بررسی کنید. بردهای اس ام دی smd بهتر هستند زیرا توانایی دفع حرارت قوی تری دارند و داغ نمی شوند.

طول عمر چراغ را مورد بررسی قرار دهید. مهم است که دوام تجهیزات نورپردازی بالا باشد و نخواهید هر سال آن ها را تعویض یا تعمیر کنید.

مقدار فلیکر و خیرگی چراغ را در نظر بگیرید. باید حداقل مقدار را داشته باشد یا نزدیک به صفر باشد تا سلامت چشم را به خطر نیندازد.

به توان مصرفی چراغ دقت کنید. معمولا 200 وات ها رایج تر هستند.

اعتبار برند را در نظر بگیرید. از شرکت های معروف و دانش بنیان مثل کاسپین نور (caspianlight.com)، آذرطیف (azarteyf.com)، مازی نور (mazinoor.com)، صباترانس (sabaterans.com) و اکووات (ecowat.com) خریداری کنید.

محصول باید حداقل 2 سال گارانتی داشته باشد و خدمات تعمیر/تعویض را ارائه دهد.

 

برچسب ها: محیط کار، بینایی، برق، روشنایی، نورپردازی تعداد بازديد: 170 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز