Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 19:23

4
دی
تیم های ترکیبی از نظر دکتر میثم شکری ساز

تیم های ترکیبی از نظر دکتر میثم شکری ساز

از دید دکتر میثم شکری ساز تیم‌ های ترکیبی امروزه یک مبحث بسیار پرطرفدار می‌ باشند. بسیاری از افراد به دنبال دورکاری هستند. این افراد تمایل دارند کار ها را از راه دور نیز انجام دهند.

از دید دکتر میثم شکری ساز تیم‌ های ترکیبی امروزه یک مبحث بسیار پرطرفدار می‌ باشند. بسیاری از افراد به دنبال دورکاری هستند. این افراد تمایل دارند کار ها را از راه دور نیز انجام دهند. امروزه هم کارمندان هم کارفرمایان به دنبال محل کار ترکیبی می‌ باشند تا بتوانند از این محل به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. سپس راندمان کار خود را تا چند برابر افزایش دهند. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته شده است افراد متوجه شدند که کارمندان به دنبال فعالیت در یک محیط کار ترکیبی می‌ باشند. نیمی از آن ها این محل کار را بسیار ترجیح می‌ دهند. این افراد می‌ خواهند چند روز را در دفتر کار خود بگذرانند. سپس روز های آتی را به صورت آزادانه در محیط کار دیگری و یا خانه مشغول به فعالیت باشند. در نظر داشته باشید که کار ترکیبی، کار سختی نمی‌ باشد.

راه اندازی تیم های ترکیبی

شما به راحتی می‌ توانید تیم‌ های ترکیبی را راه اندازی کرده و از این طریق سازمان خود را در جهت پیشبرد اهدافتان هدایت کنید. افراد به این ترتیب می‌ توانند کار های شخصی خود را نیز به راحتی انجام داده و در کنار کار خود فعالیت خانوادگی‌ شان را نیز به بهترین نحو ممکن انجام دهند. تیم ترکیبی برای کارفرمایان نیز دارای مزایای زیادی می‌ باشد. کارفرمایان می‌ توانند از انعطاف عمل بیشتری بهره برده و آزادانه تصمیم‌ گیری کنند. همچنین می‌ توانند هزینه‌ های عملیاتی خود را تا حدود زیادی کاهش دهند. یکی از این هزینه‌ های عملیاتی هزینه اجاره نامه می‌ باشد. به این ترتیب می‌ توانند هزینه اجاره محل خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده و در هزینه‌ های شان صرفه‌جویی کنند. کارفرما می‌ تواند بین خود و اعضای تیمش یک اعتماد بسیار عالی ایجاد کرده و بهره‌ وری و راندمان کارمندان را تا حدود بسیار زیاد افزایش دهد.

بررسی مراحل تشکیل تیم‌ های ترکیبی

از نگاه دکتر میثم شکری ساز اگر شما نیز به دنبال تشکیل تیم های ترکیبی برای کسب و کار خود می‌ باشید باید یک سری مراحل را سپری کنید تا بتوانید به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید. مرحله اول متقاعد کردن افراد می‌ باشد. این افراد باید بتوانند روش جدید کاری را پذیرفته و بر اساس اصول و شرایط پیش بروند. شما به عنوان یک کارفرما باید مطمئن شوید که همه افراد با تشکیل تیم ترکیبی موافق هستند و این ایده را قبول دارند. همچنین برای کارمندان خود باید مشخص کنید که چرا به دنبال عملی کردن این ایده می‌ باشید. مرحله دوم رشد فرهنگ تیم است. کارفرما باید بتواند به رشد فرهنگی تیم خود بسیار کمک کند.

در نظر داشته باشید هرگونه نقل و انتقال دارای چالش‌ هایی می‌ باشد. تیم‌ های ترکیبی اگر به صورت درست و اصولی فعالیت کنند می‌ توانند از روی موانع و مشکلات زیادی عبور کرده و از این موانع و مشکلات در جهت پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنند. همچنین می‌ توانند راه حل‌ های زیادی برای پیشبرد اهداف شان و مشکلات به وجود آمده ارائه دهند. شما به عنوان یک کارفرما باید کارمندان خود را تشویق کرده تا در کار های مختلف مشارکت کنند. همچنین می‌ توانید در رابطه با برنامه‌ ها و تصمیم‌ های خود با آن ها صحبت کنید و آن ها را تشویق کنید تا نظرات خود را به صورت واضح و شفاف بیان کنند. دادن احساس مسئولیت به کارمندان سبب می‌ شود که راحت‌ تر و بهتر خود را با این تغییر همراه کنند.

hybrid team چیست؟

بر باور دکتر میثم شکری ساز hybrid team یک موضوع بسیار جدید می‌ باشد که در دنیای امروز بسیار طرفدار پیدا کرده است. البته برخی از افراد تصور می‌ کنند که مدیریت چنین تیم‌ های ترکیبی ممکن است بسیار سخت بوده و افراد نتوانند این مدیریت را به راحتی انجام دهند. اما می‌ توان گفت هیچ جای نگرانی وجود ندارد. زیرا بر اساس تحقیقات و آمار های به دست آمده امروزه کشور های بسیار زیادی از این روش برای مدیریت شرکت‌ ها استفاده می‌ کنند. شما می‌ توانید با استفاده از تجربیات مدیران گذشته از این روش بسیار عالی استفاده کرده و مجموعه‌ ها را به پیشرفت برسانید. شما می‌ توانید تیم هیبریدی خود را در اندازه‌ های مختلف تشکیل دهید. همچنین اگر تعداد نفرات تان کم است به راحتی می‌ توانید این کار را انجام دهید. هیچ جای نگرانی وجود ندارد. خلاقیت در این کار حرف اول را می‌ زند. شما با خلاقیت می‌ توانید به رشد و شکوفایی مجموعه مورد نظر خود کمک کنید.

hybrid team سبب می‌ شود تا شما بتوانید به راحتی تصمیم‌ های خود را نهایی کرده و با انعطاف پذیری بسیار بالایی فعالیت‌ های خود را عملی کنید. شما می‌ توانید در ساعت‌ های کاری مختلف وظایف خود را انجام داده و به هیچ عنوان محدود به یک ساعت کاری خاص نباشید. طبق صحبت های دکتر میثم شکری ساز واحد هایی وجود دارند که افراد می‌ توانند در این واحد ها به صورت کاملا دورکاری وظایف خود را انجام دهند. البته شرایط خاصی در این زمینه نیز وجود دارد. مدیریت تیم هیبریدی بسیار حساس است و افراد باید به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهند. البته توانایی مدیریت اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال کارفرما می‌ تواند از راه دور کارمندان خود را مدیریت کرده و وظایف را به آن ها گوشزد کند. مدیریت باید یک استراتژی بسیار مناسب را انتخاب کرده و با کمترین هزینه بیشترین بازده را دریافت کند. همچنین باید کارمندان خود را به صورت مداوم رصد کرده و وظایف آن ها را گوشزد کند.

بررسی بستر مناسب برای تشکیل این تیم

حال که در رابطه با تشکیل تیم‌ های ترکیبی صحبت کردیم بهتر است در رابطه با بستر مناسب این کار نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. مدیران مجموعه و تیم‌ های هیبریدی وظایف مهمی بر عهده دارند. مهم‌ ترین وظیفه آن ها ایجاد یک بستر مناسب برای کارمندان و اعضای مختلف این تیم‌ ها است. بر باور دکتر میثم شکری ساز مطمئن باشید این موضوع اهمیت بسیار بالایی داشته و مدیران باید در این موضوع نهایت دقت خود را به کار ببرند. بدون ایجاد یک بستر مناسب افراد نمی‌ توانند ارتباط خوبی با کارکنان برقرار کرده و در نتیجه نمی‌ توانند به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. اینترنت پرسرعت و قوی یکی از بستر های لازم و ضروری در این زمینه می‌ باشد. شما به عنوان یک مدیر باید مطمئن شوید که اعضای تیم تان به این بستر عالی دسترسی داشته و می‌ توانند از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

منبع:

برای مشاهده اصل مقاله، به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://meisamsh.com/entrepreneurship/hybrid-team/

تعداد بازديد: 70 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز