Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 01:19

28
مرداد
خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی‌های گلکسی

خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی‌های گلکسی

سامسونگ لیستی از تعدادی از گوشی‌های پرفروش منتشر کرد که از امروز پشتیبانی آن‌ها به پایان می‌رسد و دیگر خبری از آپدیت‌های جدید نیست.

گجت‌نیوز نوشت : همه چیزهای خوب روزی به پایان می‌رسد و این مورد درباره عمر گوشی‌های هوشمند هم صدق می‌کند. سامسونگ در سال‌های اخیر چندباری سیاست انتشار آپدیت برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی را تغییر داد اما برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ، با همان سیاست قدیمی پشتیبانی چهار ساله به کار خود ادامه دادند. حالا عمر پشتیبانی بسیاری از این گوشی‌ها به پایان رسیده و کاربران مدل‌هایی مانند گلکسی ای ۳۰، اس ۱۰ و … باید به فکر خرید یک گوشی جدید باشند.

نه تنها دیگر خبری از آپدیت‌های اندروید و وان یو آی نیست، بلکه حالا پشتیبانی امنیتی این گوشی‌های گلکسی نیز متوقف شده است.

در ادامه می‌توانید لیست گوشی‌هایی که دیگر آپدیتی دریافت نخواهند کرد را مشاهده کنید.

گوشی گلکسی S10, S10+, and S10e

گوشی گلکسی X Cover 4S

گوشی گلکسی A80

گوشی گلکسی A40

گوشی گلکسی A10

گوشی گلکسی A30

گوشی گلکسی A50

تبلت گلکسی Tab A10.1 (2019)

تبلت گلکسی Tab S5e

تبلت گلکسی Tab S6

در این لیست، بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌های گلکسی سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شده بودند حاضر هستند. این مدل‌ها دیگر هیچ آپدیت و پشتیبانی دریافت نخواهند کرد؛ این یعنی نه تنها خبری از آپدیت‌های بزرگ سیستم عامل اندروید و رابط کاربری وان یو آی نیست، بلکه آپدیت‌های امنیتی سامسونگ هم برای این مدل‌ها منتشر نخواهد شد.

چه اتفاقی برای این گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌افتد؟

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سامسونگ گاهی قوانین خود را زیر پا می‌گذارد و پس از پایان دوره پشتیبانی یک گوشی،‌ برای حل ایرادات امنیتی جدی به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند. البته این اتفاق برای تمام گوشی‌ها نمی‌افتد؛ برای مثال گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ وارد سال پنجم انتشارش شده اما سامسونگ همچنان آپدیت‌هایی را برای بهبود امنیت این مدل منتشر می‌کند. گاهی اوقات هم آپدیت‌های مخصوص کاربران یک کشور یا یک ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی (معمولا در اروپا و آمریکا) منتشر می‌شود تا کاربران با خیال راحت‌تری از گوشی یا تبلت گلکسی خود استفاده کنند.

خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی‌های گلکسی

هر چند کاربران حالا از ویژگی‌های جدید رابط کاربری One UI محروم می‌شوند اما با استفاده از یک آنتی ویروس مطمئن، می‌توانند سال‌ها از گوشی خود استفاده کنند.

در هر صورت اگر نام گوشی شما در لیست بالا بود، بهتر است بدانید جای هیچ گونه نگرانی نیست و می‌توانید حداقل چند سال دیگر با خیالی راحت از گوشی خود استفاده کنید. هر چند حالا مشکلات امنیتی و باگ‌ها بیشتر سراغ شما می‌آیند اما با نصب آنتی ویروس‌های معتبر می‌توانید ریسک‌های استفاده از گوشی بدون پشتیبانی و آپدیت‌های امنیتی را به حداقل برسانید.

 

برچسب ها: گوشی موبایل، سامسونگ، گوشی هوشمند، اپل، شیائومی، فناوری، سامسونگ گلکسی تعداد بازديد: 113 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز