Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:26

23
شهریور
روش کاربردی برای موفقیت در بورس ایران و بورس جهانی

روش کاربردی برای موفقیت در بورس ایران و بورس جهانی

سرمایه گذاری در بازار بورس ایران و بورس جهانی در صورت برخورداری از علم اقتصاد، موفقیت افراد شرکت کننده در آن را تضمین می کنید.

همان طور که می دانید در سالهای اخیر بسیاری از افراد بدون داشتن دانش بورسی وارد عرصه بورس ایران شدند و ضررهای فراوانی متحمل شدند. ضرر بخش جدایی ناپذیری از همه بازارهای مالی در ایران و جهان است اما راه های کنترل ریسک و ضرر در بورس وجود دارد ولی متاسفانه خیلی ها از این روشها آگاهی ندارند. علاوه بر این خیلی ها نمی دانند که چطور باید سهام مناسب خرید در بورس را شناسایی کرد.

وجود بازارهای بورس در جهان نه تنها باعث شکوفایی اقتصادی جوامع می شوند بلکه سرمایه گذاران و افراد شرکت کننده در این بازارها در صورت آگاهی از مفاهیم اقتصادی می توانند از طریق آنها به کسب سود بپردازند.

به جرات می توان گفت تنها روش کاربردی برای موفقیت در بورس استفاده از آموزش اقتصاد است. با یادگیری مفاهیم اقتصادی به زبانی ساده می توانید تصمیمات درستی برای سرمایه خود بگیرید. برای مثال اگر از مفاهیم اقتصاد کلان آگاه باشید می دانید که در شرایط حاضر در ایران، سرمایه گذاری روی طلای داخلی در ایران سود بیشتری دارد یا بورس جهانی مثل فارکس.

افراد زیادی تصور می کنند مفاهیم اقتصاد کلان تنها برای اقتصاد دانان و سرمایه گذاران بزرگ مناسب است حال آن که واقعیت خلاف این است. وجود سلاحی به نام علم اقتصاد در دستان شما باعث می شود که بتوانید بهترین تصمیمات را حتی برای سرمایه اندک خود بگیرید. با یادگیری اقتصاد کلان می توانید:

  • رابطه تولید ملی با تورم و بیکاری را درک کنید.
  • نقش مصرف گرایی در رشد اقتصادی ایران و سایر کشورها را ببینید.
  • با انواع سیاست های پولی و نقش آنها در اقتصاد آشنا شوید.
  • با تاثیر نظام تک نرخی و چند نرخی ارز آشنا شوید.
  • و موارد بسیار دیگر.

اولین کاربرد این آموزشها، حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم است و دومین کاربرد مهم آنها به دست آوردن سودی متناسب با سرمایه و حتی بیشتر از آن است.

روش تشخیص سهام مناسب برای خرید در بورس ایران

یکی از نکاتی که همه خبرگان بورس به آن اشاره دارند لزوم کسب دانش معامله گری است. بنابراین هر کس باید به شخصه از آموزشهای بورس استفاده کند اما با این حال بسیاری از افراد با وجود داشتن دانش بورسی فرصت کافی برای بررسی سهم های موجود در بورس ایران را ندارند. بیش از 600 سهم مختلف در بورس ایران وجود دارد که کار انتخاب سهام مناسب را از میان آنها سخت می کند. یک روش کاربردی برای شناسایی سهام مناسب برای خرید و چیدن یک پرتفوی مناسب استفاده از سیگنال بورس است. البته برای استفاده از سیگنالهایی که سهم یا سبدی از سهام را به شما پیشنهاد می دهند باید از مراجع معتبر بورسی استفاده کنید. با استفاده از سیگنال های معتبر بورسی لازم نیست وقت زیادی را صرف کنید تا سهام مناسب خرید را پیدا کنید.

سایت آموزش بورس یکی از این مراجع معتبر است که با ارائه سبد پیشنهادی سهام، مدت هاست که در بورس ایران فعال است. برای استفاده از سیگنال های معتبر بورسی می توانید به سایت آموزش بورس مراجعه کرده و از منوی بالای سایت گزینه «سیگنال و مشاوره» را انتخاب کنید. بعد از آن با انتخاب گزینه «انجمن خبرگان بورس تهران» می توانید تمام جزئیات مربوط به این سیگنال ها را مشاهده کنید. یکی از مهمترین مزیت هایی که هر سیگنال معتبر بورسی باید دارا باشد ارائه نقطه و زمان مناسب برای ورود به معامله و خروج از آن است. با این روش می توانید مطمئن شوید که با سود از بازار خارج می شوید. این ویژگی مهم  در تمام سیگنال های ارائه شده توسط این سایت وجود دارد.

نکته مثبت سایت آموزش بورس، این است که سهام نوسان گیری و میان مدتی به صورت جداگانه معرفی می شوند. اگر شما قصد رسیدن به سود در مدت زمان کوتاهی را داشته باشید می توانید از سیگنال سهام نوسان گیری استفاده کنید ولی اگر علاقه دارید سود بیشتری را در میان مدت کسب کنید می توانید از سهم های پیشنهادی آنها در بازه میان مدت استفاده کنید.

سرمایه گذاری در بورس ایران بهتر است یا بورس جهانی؟

اگر دانش اقتصادی داشته باشید می توانید شرایط اقتصادی موجود در هر لحظه را بررسی کنید و با توجه به آن، در بهترین بازار سرمایه گذاری کنید.

بورس جهانی یا فارکس (Forex) تنها بازار مالی در دنیا است که سرمایه گذاری در آن به زمان خاصی نیاز ندارد. برای مثال در بورس ایران زمانی که روند شاخص کل و اکثر سهم ها نزولی می شود شما نمی توانید در این بازار سرمایه گذاری کنید اما در بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس به دلیل دوطرفه بودن بازار می توانید هم در زمان افزایش قیمت ها در آن معامله کنید و هم در زمان کاهش قیمت ها. بنابراین محدودیت های موجود در بورس ایران در فارکس وجود ندارد.

علاوه بر این فارکس بازاری شبانه روزی است که در ۵ روز هفته به صورت پیوسته باز است بنابراین افراد می توانند بعد از اتمام کار خود به معامله کردن در فارکس مشغول شوند اما برای معامله کردن در بورس ایران فقط بازه زمانی صبح تا ظهر را در اختیار دارید.

با این وجود، فرصت های موجود در بورس ایران برای سرمایه گذاری بسیار زیاد هستند. علاوه بر این زمان هایی هست که با وجود نزولی بودن بورس ایران، سهم های خوبی وجود دارند که از چشم شما پنهان می مانند. این سهم ها را می توان با توجه به سیگنال های بورسی معتبر پیدا کرد. علاوه بر این دانش اقتصاد به شما کمک می کند تا بتوانید زمان مناسب برای سرمایه گذاری در بورس ایران را تشخیص دهید.

آموزش صحیح و اصولی در مراجع معتبر تنها روش تضمینی برای موفقیت در بورس جهانی

بورس جهانی یا همان فارکس بازاری است که اگر نحوه کار کردن در آن را بدانید می توانید به دور از شرایط تحریمی ایران و سایر محدودیت های ثبت نام در مراجع بین المللی برای ایرانیان، در آن ثبت نام کرده و به کسب درآمد دلاری بپردازید.

تنها راه رسیدن به موفقیت در این بازار هم استفاده از آموزشهای کاربردی فارکس است. در دنیای مجازی، آموزشهای بسیاری درباره مفاهیم بازار فارکس وجود دارد اما بیشتر آنها کاربردی نیستند و در عمل برای خرید و فروش در فارکس مناسب نیستند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید از سایت های معتبر آموزش بورس و فارکس استفاده کنید.

سرمایه گذاران موفق چطور در بازار فارکس به سود می رسند؟

سرمایه گذاران موفق که به سلاح دانش معامله گری در فارکس مجهز هستند، با پیشبینی جهت قیمت ها در بازار جفت ارزهای خارجی یا فارکس و معامله در همان جهت سود می کنند. در فارکس ارزها به صورت جفتی و در کنار هم معامله می شوند. مثلا پوند در برابر دلار که در فارکس با نماد GBP/USD نشان داده می شود.

سرمایه گذاران موفق با دانش مربوط به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال فارکس، روند افزایش یا کاهش قیمت در جفت ارزها را شناسایی می کنند و با انجام معاملات خرید در صورت افزایش قیمت ها و معاملات فروش در صورت کاهش قیمت ها از این بازار سود به دست می آورند.

البته ممکن است پیشبینی آنها همیشه با موفقیت همراه نشود، به همین دلیل آنها از روشهای خاصی برای مدیریت ریسک و کوچک نگه داشتن ضررهای خود استفاده می کنند تا در طولانی مدت برآیند سوددهی آنها بسیار بیشتر از ضررهایشان باشد.

بورس ایران و بورس جهانی هر دو فرصت های سرمایه گذاری بسیاری دارند که در صورت داشتن دانش و هوش اقتصادی و استفاده از آموزشهای بورس و فارکس در سایت های معتبر، می توانید از طریق آنها سرمایه خود را چندین برابر کنید.

 

 

برچسب ها: کسب درآمد، سرمایه گذاری، بورس، سهام تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز