Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:07

12
تیر
چطور اطلاعات خود را از اینترنت پاک کنیم؟

چطور اطلاعات خود را از اینترنت پاک کنیم؟

شما نمی‌توانید همه اطلاعاتتان را از اینترنت پاک کنید؛ اما می‌توانید اقداماتی برای محافظت از حریم خصوصی خود انجام دهید.

به گزارش 55 آنلاین : شما هرگز نمی‌توانید تمامی اطلاعات اینترنتی خود را پاک کنید، اما می‌توانید آنچه را که به جای گذاشته‌اید به حداقل برسانید. کارگزاران داده براساس فعالیت‌های آنلاین ما و خرید‌ها و سوابقمان می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره هویت ما جمع‌آوری کنند. مثلاً می‌توانند فعالیت‌های سیاسی یا وضعیت سلامتی یا بارداری شخص را از اطلاعات اینترنتی‌اش پیدا کنند.

شما نمی‌توانید همه اطلاعاتتان را پاک کنید، اما ناامید نشوید. می‌توانید با پاک کردن مواردی مثل تاریخچه گوگل اقداماتی را برای محافظت از حریم خصوصی خود انجام دهید. برای آنکه بهترین نتیجه را بگیرید نیاز به زمان، پول، صبر و زندگی در کشوری دارید که قوانین حفظ حریم خصوصی را پذیرفته باشد.

 

اطلاعات خود را از گوگل پاک کنید

برای شروع می‌توانید اول اطلاعات گوگل را پاک کنید. موتور جست‌وجوی گوگل بزرگ‌ترین وبسایت جهان است. باید بدانید که هرچیزی را که پاک می‌کنید در سایتی مثل گوگل باقی می‌ماند. اول سعی کنید نام یا شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را گوگل کنید و ببینید چه اطلاعاتی درباره شما وجود دارد.

گوگل اخیراً فرمی را اضافه کرده که در آن می‌توانید درخواست کنید تا اطلاعات یا عکس‌های جعلی که بدون رضایت شما در این سایت وجود دارد حذف کند.

 بیشتربخوانید:

ترفندهای پیشگیری از هک شدن گوشی

 

 

 

اطلاعات کمتری را در اینترنت قرار دهید

بهترین کار این است که اطلاعاتی را که در اینترنت قرار می‌دهید محدود کنید. از قسمت حفظ حریم خصوصی برای برنامه‌ها یا دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند یا موبایل‌بانک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگر عکس یا مطلبی را در اینترنت قرار می‌دهید مراقب باشید که حریم خصوصی‌تان نقض نگردد.

 

تنظیمات را تغییر دهید

از مرورگری استفاده کنید که حریم خصوصی را رعایت می‌کند. به دنبال گزینه‌ای باشید که از ردیابی اطلاعات شما در بین سایت‌ها جلوگیری کند. از ثبت‌نام در هر سایتی که موجب به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی‌تان می‌شود خودداری کنید. برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید از گوشی یا تبلت یا رایانه‌تان پاک کنید.

 

 

برچسب ها: اینترنت، حریم خصوصی، اطلاعات، اطلاعات شخصی، گوگل، حریم شخصی، شبکه‌های اجتماعی تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز