Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:06

9
مرداد
چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟ + تصاویر

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟ + تصاویر

در مطلب زیر به آموزش تشخیص کارت حافظه تقلبی از اصلی می‌پردازیم.

به گزارش شهر سخت افزار، امروزه کارت‌های حافظه (مموری کارت) تقلبی و بی کیفیت همه جا پیدا می‌شود و حتی برخی گارانتی‌های خوش‌نام و با سابقه اقدام به عرضه کارت‌های حافظه غیر اصلی و تقلبی کرده‌اند. در ادامه این نوشتار به آموزش تشخیص کارت حافظه تقلبی از اصلی می‌پردازیم و می‌توانید به راحتی کارت‌های حافظه غیر اصل و بی‌کیفیت را تشخیص بدهید. این آموزش کاربردی را از دست ندهید.


کارت حافظه تقلبی

کارت‌های حافظه تقلبی غالباً ظرفیت پایین‌تری نسبت به ظرفیت اسمی دارند و داده‌های منتقل شده به آن‌ها یکباره ناپدید و حذف می‌شود. برای نمونه ممکن است یک کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کرده باشد، اما در اصل ظرفیت واقعیت آن ۳۲ گیگابایت باشد و نتواند بیش از ۳۲ گیگابایت داده ذخیره کند.

نوع دیگری از کارت‌های حافظه غیر اصل وجود دارند که ظرفیت آنها واقعی است اما همان محصول اصلی نیستند و سرعت، طول عمر و پایایی بسیار پایین‌تری دارند. سرعت خواندن و نوشتن این کارت‌های حافظه غیر اصلی بسیار پایین‌تر از مشخصات اعلامی یا محصول اصلی است و از نظر اطمینان پذیری و دوام نیز در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند.

برای نمونه ممکن است فایل‌های شما پس از چند روز ناپدید شوند یا یکباره کارت حافظه خراب شود و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

چگونه شارژر موبایل اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

 

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

در شرایطی که بیش از یک نوع کارت حافظه تقلبی وجود دارد، شما باید کارت‌های حافظه خریداری شده را از چند نظر آزمایش کنید تا مطمئن شوید یک کارت حافظه تقلبی خریداری نکرده‌اید و می‌توانید از آن برای نگه داری فایل‌های مهم استفاده کنید.

برای تشخیص کارت حافظه تقلبی از اصلی به یک کارت خوان USB 3.0 پرسرعت یا یک لپ تاپ دارای کارت خوان پرسرعت نیاز دارید. البته برای تشخیص کارت‌های حافظه کاملاً تقلبی که ظرفیت آنها واقعی نیست، سرعت کارت خوان اهمیتی ندارد.

تشخیص واقعی بودن ظرفیت کارت حافظه

اولین گام برای تشخیص کارت‌های حافظه تقلبی، بررسی ظرفیت واقعی آنها است. برای این کار ما به شما برنامه FakeFlashTest را معرفی می‌کنیم. در صورتی که آزمایش مزبور با موفقیت به اتمام برسد و پیغام PASSED دریافت کنید، به معنای واقعی بودن ظرفیت کارت حافظه است.

بیشتر بخوانید:

5روش تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی!

 

 

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

هشدار: اجرای برنامه FakeFlashTest باعث پاک شدن کلیه داده‌های ذخیره شده بر روی کارت حافظه می‌شود. همچنین پس از اجرای این تست باید کارت حافظه خود را مجدداً فرمت کنید.

دقت داشت باشید قبولی کارت حافظه در این آزمایش به معنای اصالت آن نیست و فقط نشان می‌دهد ظرفیت کارت حافظه خریداری شده واقعی است. این در حالی است که می‌تواند یک کارت حافظه غیر اصلی با سرعت خواندن و نوشتن بسیار پایین‌تر و البته طول عمر کوتاه باشد.

حالا که از واقعی بودن ظرفیت کارت حافظه خود اطمینان پیدا کردید، نوبت به آزمایش سرعت آن می‌رسد.

تشخیص اصل بودن کارت حافظه

برنامه دوم برای تشخیص کارت حافظه تقلبی H2testw نام دارد که اتفاقاً همان کارکرد برنامه پیشین را هم در خود دارد. این برنامه واقعی بودن ظرفیت کارت حافظه را در کنار سرعت خواندن و نوشتن و خراب نشدن داده‌ها بررسی می‌کند.

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

در صورتی که کارت حافظه شما اصلی باشد، باید ضمن قبولی در این تست؛ سرعت خواندن و نوشتن آن نزدیک به مشخصات اعلامی سازنده یا نمونه‌های اصلی باشد. دقت داشته باشید همواره سازندگان درباره سرعت کارت‌های حافظه خود اغراق می‌کنند، با این حال برای نمونه اگر سرعت نوشتن اعلامی سازنده تا ۸۰ مگابایت در ثانیه باشد، نباید سرعت نوشتن واقعی پایین‌تر از ۵۰ الی ۶۰ مگابایت باشد.

همچنین اگر کارت حافظه حین اجرای این تست دچار خطا شود یا امکان Verify کردن داده‌های نوشته شده وجود نداشته باشد، به احتمال بسیار قوی کارت حافظه خریداری شده اصلی نیست.

بیشتربخوانید:

راه های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

 

 

 

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

شما می‌توانید از برنامه H2testw برای پاک کردن غیر قابل ریکاوری فایل‌های ذخیره شده بر روی کارت حافظه خود استفاده کنید. برای این کار کافی است تست Write+Verify را اجرا کنید.

تشخیص کارت حافظه تقلبی با گوشی اندرویدی

در صورتی  که به کامپیوتر یا کارت خوان پرسرعت دسترسی ندارید، می‌توانید اصالت و سرعت کارت حافظه خود را با استفاده از برنامه CPDT بررسی کنید.

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

دقت داشته باشید این برنامه به طور پیش فرض سرعت حافظه داخلی گوشی شما را اندازه گیری می‌کند، بنابراین باید پس از اجرای آن بر روی More ضربه بزنید و در پنجره جدید کارت حافظه را انتخاب کنید که معمولاً گزینه آخر است.

همچنین باید توجه داشته باشید اگر گوشی شما از کارت‌های حافظه پرسرعت و استانداردهای آنها پشتیبانی نکند، امکان اندازه گیری سرعت واقعی آن وجود ندارد. بنابراین برای تست سرعت کارت‌های حافظه از گوشی‌های جدید و بروز استفاده کنید.

سرعت خواندن و نوشتن بسیار پایین و نوسان بالای آن می‌تواند بیانگر اصل نبودن کارت حافظه باشد.

تشخیص کارت حافظه با کیفیت

یک روش دیگر برای تشخیص کارت‌های حافظه باکیفیت و اصلی، بررسی پایداری سرعت نوشتن آنها است. برای این کار می‌توانید از ویندوز 10 کمک بگیرید.

جهت انجام این تست به یک کامپیوتر با ویندوز 10 و یک حافظه SSD یا حداقل یک هارد دیسک با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه نیاز دارید و نمی‌توانید از هارد دیسک‌های کُندتر با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه استفاده کنید.

یک فایل ویدئویی حجیم (برای نمونه 3 گیگابایتی) را به حافظه SSD کامپیوتر خود منتقل کنید، سپس آن را بر روی کارت حافظه کپی کنید و منتظر بمانید. کارت‌های حافظه مرغوب و اصلی باید سرعت نوشتن تقریباً ثابت و بدون نوسان شدید داشته باشند. همچنین نباید سرعت نوشتن خیلی پایین باشد.

چگونه کارت حافظه تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

در صورتی که سرعت نوشتن به شدت با نوسان همراه باشد یا بسیار پایین باشد، احتمالاً با یک کارت حافظه بی کیفیت و غیر اصل روبرو هستید.

جمع بندی

در صورتی که کارت حافظه شما در تست FakeFlashTest یا H2testw مردود شود، بدون شک تقلبی است. اما اگر تست‌ها را با موفقیت پاس کند ولی سرعت خواندن و نوشتن آن بسیار پایین‌تر از مشخصات اعلامی و نتایج نمونه‌های اصلی باشد، مموری کارت خریداری شده تقلبی است. فراموش نکنید برای تست سرعت کارت‌های حافظه باید از کارت خوان‌های پرسرعت USB 3.0 و بالاتر استفاده کنید.

برچسب ها: حافظه گوشی تعداد بازديد: 179 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز