Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:32

8
آذر
نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch

نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch

پنج سال از تولید اولین iPod Touch می‌گذرد و اپل هنوز هم گاهی قابلیت‌هایی به آن می‌افزاید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

آی‌پاد نام دستگاه پخش موسیقی دیجیتال شرکت اپل است که نخستین بار 23 اکتبر 2001 به بازار عرضه شد. آی‌پاد یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتال همراه به شمار می‌آید به طوری که در فوریه سال 2007 بیش از 73 درصد سهم بازار جهان را به خود اختصاص داد.

پنج سال از تولید اولین iPod Touch می‌گذرد و اپل هنوز هم گاهی قابلیت‌هایی به آن می‌افزاید. برخی از کاربران این محصول آن را به دلیل وبگردی آسان و امکان چک کردن ایمیل‌هایشان دوست دارند. برخی دیگر هم به عنوان کنسول دستی بازی از آن استفاده می‌کنند. 

طراحی نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch

آی‌پاد تاچ تنها 1/6 میلی‌متر ضخامت دارد. اندازه کلی دستگاه 4/123×6/58×1/6 میلی‌متر و وزنش 88 گرم است. به این ترتیب باید گفت نسل پنجم آی‌پاد تاچ سبک‌ترین و باریک ترین آی‌پاد تاچی است که تا به امروز طراحی و ساخته شده است. نمایشگر آن 4 اینچی و مشابه با آی‌فون 5 است. این محصول در 5 رنگ عرضه می‌شود. 

امکانات نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch

نمایشگر لمسی 4اینچ عریض با وضوح 640 × 1136 پیکسل، تراکم تصویر 326 پیکسل در هر اینچ، سوکت 5/3 میلی‌متری هدفون، پورت USB و یک جفت هدفون که میکروفون و ریموت کنترل هم روی سیمشان دارند، دوربین 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلاش LED، قابلیت تشخیص چهره، عکاسی پانوراما، HDR و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه از جمله امکانات نسل پنجم iPod Touch هستند. این دستگاه همچنین دوربین دومی نیز با کیفیت 2/1 مگاپیکسل به نام FaceTime  با قابلیت ضبط تصویر با کیفیت اچ‌دی و سرعت 30 فریم در ثانیه نیز دارد.  

در پنجمین iPod touch چیپ پردازشی A5 قرار گرفته تا از نظر گرافیکی و پردازشی نسبت به نسل پیشین دو برابر سریع‌تر شود. Siri نیز به آی‌پاد تاچ آمده‌ است تا این محصول پر طرفدار دیگر چیزی کم نداشته باشد. 
عمر باتری آی‌پاد تاچ جدید برای گوش دادن مداوم به موسیقی 40 ساعت و برای تماشای ویدیو 8 ساعت است.

شارژ کامل باتری 4 ساعت و شارژ سریع آن تا 80درصدظرفیت نیز 2 ساعت زمان لازم دارد. ویژگی جالب دیگر در طراحی این محصول، iPod touch loop است که می‌توان به کمک آن بند‌های مُچی را به آی‌پاد تاچ متصل کرد. قیمت مدل 32 گیگابایتی 299 دلار و 64 گیگابایتی 399 دلار است. 

بیشتر از یک پخش‌کننده 

امکان ارسال و دریافت ایمیل، مرورگر وب سافاری، پخش عالی تصویر، پشتیبانی از پادکست، کیفیت عالی صدا، iTunes Store داخلی برای دانلود موسیقی و ویدئو، تقویم، نقشه، دفترچه یادداشت، دفترچه تلفن، ماشین‌حساب و صفحه‌کلید لمسی و امکان دانلود هزاران برنامه نرم‌افزاری همچون بازی، رادیو اینترنتی و اتصال به شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند به iPod Touch فقط به چشم یک پخش‌کننده موسیقی صرف نگاه نکنیم! تا فراموش نکرده‌ایم بگوییم که این وسیله Wi-Fi هم دارد که به کمک آن می‌توانید هر‌جا که هستید به اینترنت وصل شوید و ایمیل‌هایتان را چک کنید.  

 Genius

Genius سیستم هوشمندی است که فهرست موسیقی‌هایی را تهیه می‌کند که کاربر بیش از همه آنها را گوش می‌دهد. این فهرست را می‌توان ذخیره، حذف یا عوض کرد. این سیستم جالب برای اولین بار در iPod Touch به کار گرفته شد و بعد از آن در محصولات مختلف اپل استفاده می‌شود.  

مشخصات کلی نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch

اندازه: 4/123×6/58×1/6 میلی‌متر
وزن: 88 گرم
حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت
صفحه نمایش: 4 اینچ چندلمسی از نوع رتینا با وضوح 320 × 1136×640 پیکسل
دوربین: 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلاش LED، پانوراما، HDR و قابلیت تشخیص چهره
باتری: لیتیوم قابل شارژ
کارکرد باتری: 40 ساعت پخش موسیقی و 8 ساعت پخش فیلم 
شارژ باتری: 4 ساعت برای شارژ کامل، 2 ساعت برای شارژ 80 درصد

 

برچسب ها: آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch، امکانات نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch، طراحی نسل پنجم آی‌پاد تاچ Apple iPod Touch، Genius تعداد بازديد: 1367 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز