Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 05:55

10
آبان
9 نکته طلایی برای انتخاب پخش‌کننده MP3

9 نکته طلایی برای انتخاب پخش‌کننده MP3

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید یک پخش‌کننده MP3 باید به آن توجه داشت فرمت فایل‌هایی است که از آنها پشتیبانی می‌کند.

فروغ بیداری

 

پیدا کردن پخش‌کننده MP3 مناسب و عالی مشکل‌تر از آن است که تصور می‌کنید. اندازه، رنگ، ظرفیت، قابلیت، قیمت و سازگاری آن با دیگر دستگاه‌ها همه از مشخصه‌هایی هستند که قبل از انتخاب حتما باید آنها را در نظر گرفت. 
در این مطلب اطلاعات بیشتری در این مورد به دست می‌آورید. 

فضای ذخیره داده

پخش‌کننده‌هایی که هارددیسک دارند، چون از ظرفیت بالایی برخوردارند، حجم عظیمی از موسیقی (حدود 350 ساعت) را در خود ذخیره می‌کنند. پخش کننده‌هایی نیز که از حافظه فلش استفاده می‌کنند، ظرفیت‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، حافظه 512 مگابایت آنها قابلیت ذخیره حدود 120 آهنگ را دارد. پخش‌کننده‌های قدیمی که با دیسک کار می‌کنند هم ظرفیتی حدود 150 آهنگ – البته روی یک CD را دارند.

مدیریت فایل

پخش‌کننده‌های MP3 قابلیت نشان دادن نام خواننده، عنوان آهنگ و  آلبوم را روی صفحه‌نمایش کوچک خود دارند. به همین دلیل کاربر می‌تواند نحوه پخش آهنگ‌ها را به دلخواه خود انتخاب کند.

نرم‌افزار

همه پخش‌کننده‌های موسیقی به نرم‌افزار و درایور مخصوص خود مجهز هستند. این نرم‌افزارها امکان انتقال داده را بین کامپیوتر و پخش‌کننده فراهم می‌کنند. RealOne یکی از نمونه‌های معروف این نرم‌افزارهاست. 

باتری

پخش‌کننده‌های هارددیسک مصرف باتری بالایی دارند و باید آنها را مدام شارژ کرد. اما فلش‌ها نسبت به هارددیسک‌ها عمر باتری طولانی‌تری دارند. پخش‌کننده‌های هارددیسک‌دار باتری لیتیوم یون داخلی دارند که قابل جابه‌جایی نیست و بین 2 تا 4 سال بیشتر هم عمر نمی‌کند. کارخانه‌های بسیاری هستند که گارانتی تعویض یا تعمیر دارند پس خوب است که قبل از خرید به این مساله توجه داشته باشید. فلش‌ها و پخش‌کننده‌های CD یا از باتری‌های AA و AAA یا سلول‌های قابل شارژ درونی استفاده می‌کنند.

پورت انتقال داده

توجه به نوع درگاه انتقال داده بسیار مهم است. کابل‌های USB سریع‌تر از دیگر کابل‌ها اطلاعات را منتقل می‌کنند. نسخه 3  USB از نسخه های یک و 2 سرعت بالاتری دارد. سرعت نسخه 2 هم از نسخه یک بیشتر است. برخی از پخش‌کننده‌ها همچون پخش‌کننده‌های اپل از پورت فایروایر استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که اگر کامپیوتر شما به این پورت مجهز نباشد، شما نمی‌توانید داده‌ها را روی پخش‌کننده‌ MP3 منتقل کنید.

رادیو

برخی از پخش‌کننده‌ها به گیرنده رادیو نیز مجهز هستند. البته این امکان بیشتر در پخش‌کننده‌های فلش دیده می‌شود. گیرنده ایستگاه رادیویی این دستگاه‌ها بیشتر FM است و به ندرت AM را نیز می‌گیرند.

قابلیت ضبط صدا

برخی از پخش‌کننده‌های MP3 میکروفون کوچک داخلی نیز دارند. این میکروفون بیشتر برای ضبط مکالمه‌ها در جلسات و کنفرانس‌ها یا حتی صحبت بین دو نفر کاربرد دارد. با این‌که صداها با کیفیت مونو ضبط می‌شوند اما مزیت آن ضبط و حفظ ساعت‌ها خاطره است. کاربر می‌تواند فایل‌های ضبط شده را به کامپیوتر منتقل و آنها را آرشیو کند. حتی می‌تواند آنها را از طریق ایمیل برای دوستانش بفرستد.

فرمت فایل‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید یک پخش‌کننده MP3 باید به آن توجه داشت فرمت فایل‌هایی است که از آنها پشتیبانی می‌کند. هرچه پخش‌کننده شما فرمت‌های بیشتری را پشتیبانی کند کار شما راحت‌تر است زیرا دیگر به تبدیل فرمت آهنگ‌ها نیاز ندارید.  AA، AAC، MP3، WMA، WAV/AIFF و ...  فرمت‌های مختلف این دستگاه‌ها هستند.

وزن و اندازه

پخش‌کننده‌های فلش کوچک‌تر و سبک‌تر از نوع هارددیسک هستند. به عنوان مثال، آی‌پادهای شرکت اپل بزرگند و نمایشگرهای بزرگ‌تری هم نسبت به فلش‌ها دارند. بزرگ بودن نمایشگر به سلیقه کاربر بستگی دارد. اما آن را می‌توان جزو مزیت‌های دستگاه به شمار آورد زیرا کاربر راحت‌تر اطلاعات روی صفحه را می‌بیند.

 

برچسب ها: MP3، انتخاب پخش‌کننده MP3، راهنمای خرید MP3، باتری MP3، پخش‌کننده‌، قابلیت ضبط صدای MP3 تعداد بازديد: 922 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز