Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 00:09

29
مهر
زيباترين دوربين ديجيتال با لنز قابل تعويض

زيباترين دوربين ديجيتال با لنز قابل تعويض

کیفیت عکس‌های دوربین بسیار زیبای K-01 پنتاکس بسیار خوب هستند و در آن خبری از تیره و تار شدن عکس‌ها نیست.

ماندانا خدابخشی

 

دوربین عکاسی K-01 پنتاکس با لنز قابل تعویض طراحی مینیمالیستی زیبایی است که توسط «مارک نیوسان» طراحی شده است. این دوربین باریک ترین لنز قابل تعویض جهان را دارد و در ردیف دوربین‌های عالی دسته‌بندی می‌شود. لنز این دوربین نیز از نوع 40 میلی‌متری DA پنتاکس F2.8 XS unifocal است.  

طراحی دوربین عکاسی K-01

دوربین عکاسی K-01 پنتاکس با بدنه آلومینیومی زیبا که با لاستیک باکیفیتی ترکیب شده است، لقب زیباترین طراحی دوربین دیجیتال کامپکت سیستم را به خود اختصاص داده است. رنگ‌های مختلف این دوربین نیز مربوط به همین بخش لاستیکی آن است که از زرد و مشکی گرفته تا نقره‌ای و مشکی متفاوت است. این دوربین بدنه باریکی دارد و از نظر طراحی می‌توان آن را با دوربین‌هایی همچون X10 فوجی‌فیلم یا D-Lux 5 لایکا مقایسه کرد. K-01 حدود 560 گرم وزن دارد که چندان سنگین نیست. در این د وربین نیز از پایه لنز معمول و رایج  پنتاکس استفاده شده است. این پایه تقریبا همه انواع لنزهای موجود در این دسته که برای دوربین‌های SLR ساخته شده‌اند را پشتیبانی می‌کند. 

تنظیمات دوربین عکاسی K-01

از قسمت بالا که به دوربین نگاه می‌کنیم، واقعا حس زیبایی شناختی را در ما تحریک می‌کند. کلید شاتر، اهرم پاور، پیچ تنظیم شوتینگ مودها، پیچ تنظیم دوم، کلید جبران نوردهی، کلیدهای سبز رنگ قابلیت‌های مختلف و قرمز رنگ ضبط ویدئو و کلید up برای بالا آوردن فلاش Pop-up خیلی زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که آقای «نیوسان» قصد تولید یک اثر هنری را داشته است. در کنار این کلیدها  آداپتور hotshoe را نیز می‌توان پیدا کرد. HDR حالتی است که دوربین با گرفتن سه عکس و قرار دادن آنها در کنار هم یک عکس عریض و واید تولید می‌کند.  

باتری دوربین عکاسی K-01

بر اساس گفته خود پنتاکس، باتری لیتیوم-یونی D-LI90  دوربین K-01، با استفاده 50 درصدی از فلاش تا 500 عکس و 540 عکس بدون استفاده از فلاش را پشتیبانی می‌کند. یا می‌توان گفت عمر آن تا 320 دقیقه پخش ویدئو را پاسخگوست.  

کیفیت تصویر دوربین عکاسی K-01

کیفیت عکس‌های دوربین بسیار زیبای K-01 پنتاکس بسیار خوب هستند و در آن خبری از تیره و تار شدن عکس‌ها نیست. حسگر این دوربین 28/16 مگاپیکسل است و حساسیت نوری 100 تا 25 هزار و 600 دارد. همچنین این دوربین قابلیت کاهش لرزش به نام پنتاکس SR دارد که همان طور که از نامش پیداست، برای داشتن عکس‌هایی بدون نویز با شفافیت بالا طراحی و ساخته شده است. این دوربین قابلیت گرفتن عکس در فرمت خام را دارد و در عکس‌های RAW و به خصوص در ایزوهای بالا، شفافیت تصویر خیلی بهتر از عکس‌های JPEG حفظ می‌شود. 

این دوربین ابزار خلاقانه متعددی نیز دارد. از جمله باید به Bleach Bypass اشاره کرد که جلوه بصری دراماتیک به عکس‌های در حال حرکت می‌بخشد. یا می‌توان به Cross Process اشاره کرد که رنگ‌های غیرمعمول ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان به 19 فیلتر دیجیتال مجزا اشاره کرد. 

صفحه‌نمایش دوربین عکاسی K-01

صفحه‌نمایش K-01 پنتاکس، ال‌سی‌دی 3 اینچ 921 هزار نقطه ای است که خاصیت ضد بازتاب دارد. این ویژگی برای مواقعی که زیر نور مستقیم آفتاب هستید بسیار به کار می‌آید زیرا نمایشگر خوانایی لازم را دارد. 
کیفیت تصاویر این صفحه بسیار عالسیت. تصاویر بسیار زنده و شفاف دیده می‌شوند و زاویه دید نمایشگر به معنای واقعی کلمه واید و عریض است. به ادعای خود پنتاکس، این صفه‌نمایش زاویه دید 170 درجه دارد. این نمایشگر به قدری خوب عمل می‌کند که به منظره‌یاب نوری نیازی نیست.

فیلمبرداری دوربین عکاسی K-01

دوربین عکاسی K-01 پنتاکس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول‌اچ‌دی و وضوح 1080×1920 پیکسل دارد. کاربر می‌تواند با هر دو سرعت 25 یا 30 فریم در ثانیه با صدای استریو فیلمبرداری کند. این دوربین یک موتور پردازشگر Prime M دارد که کمک می‌کند تا تصاویر به بهترین کیفیت ضبط شوند. با استفاده از پورت مینیHDMI  نیز می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده را روی تلویزیون‌های دیجیتال مشاهده کرد. فیلم‌های ضبط شده را نیز می‌توان روی کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC  ذخیره کرد.

دیدگاه ما
دوربین بسیار زیبای پنتاکس K-01 با طراحی مینیمالیستی خود برای هر نوع کاربری مناسب است. بدنه این دوربین علاوه بر طراحی زیبا، استحکام و دوام بالایی نیز دارد. فقط کمی در دست سنگین به نظر می‌رسد. اما دستگیره‌ای که برای آن کار گذاشته شده است در دست گرفتنش را آسان کرده است. 

K-01، جزو دوربین‌های با لنز قابل تعویض و بدون آینه است. این دوربین حسگر تصویر APS-C سیموس دارد که باعث می‌شود انتظارات ما از کیفیت عکس‌های آن بالا برود. امکانات و ویژگی‌هایی که این دوربین ارائه می‌دهد نیز کاملا حرفه‌ای هستند. K-01 از همه‌ لنزهای ساخته شده برای دوربین‌های DSLR پنتاکس نیز به دلیل پایه لنز K که به آن مجهز است، پشتیبانی می‌کند. 

مزایای دوربین عکاسی K-01

طراحی بسیار زیبای بدنه این دوربین آن را در زمره زیباترین دوربین‌های کامپکت قرار داده است. این دوربین علاوه بر زیبایی بسیار بادوام و مستحکم نیز است. در K-01 شاهد بهترین فناوری‌های پیشرفته دوربین‌های عکاسی هستیم. از جمله باید به حسگر APS-C سیموس اشاره کنیم. در ضمن این دوربین برای همه نوع کاربری از مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است.

معایب دوربین عکاسی K-01

دوربین بسیار زیبای K-01 با اینکه خصوصیات بسیار عالی دارد اما بدنه آن کمی برای کامپکت بودن بزرگ است.

 

برچسب ها: دوربین عکاسی K-01، طراحی دوربین عکاسی K-01، تنظیمات دوربین عکاسی K-01، باتری دوربین عکاسی K-01، کیفیت تصویر دوربین عکاسی K-01، صفحه‌نمایش دوربین عکاسی K-01، فیلمبرداری دوربین عکاسی K-01، مزایای دوربین عکاسی K-01، معایب دوربین عکاسی K-01 تعداد بازديد: 842 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز