Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 03:44

23
خرداد
توصیه‌هایی به مادران شیرده در مسافرت‌ها

توصیه‌هایی به مادران شیرده در مسافرت‌ها

فکر سفر با شیرخواری که با شیر مادر تغذیه می‌کند می‌تواند برای والدین نگران‌کننده باشد، در حالی که تغذیه شیرخوار با شیر مادر در طی سفر هم برای والدین و هم برای شیرخوار چندین مزیت دارد. از جمله تغذیه با شیر مادر برای شیرخواری

ترجمه: زیبا محمد‌خانلو ، کارشناس ارشد مامایی ، مشاور شیرد‌هی انجمن علمی ترویج تغذیه با شیرماد‌ر ایران

shiremadar@yahoo.com

 

تحریریه زندگی آنلاین : سفر با شیرخواری که با شیر مادر تغذیه می‌کند

فکر سفر با شیرخواری که با شیر مادر تغذیه می‌کند می‌تواند برای والدین نگران‌کننده باشد، در حالی که تغذیه شیرخوار با شیر مادر در طی سفر هم برای والدین و هم برای شیرخوار چندین مزیت دارد. از جمله تغذیه با شیر مادر برای شیرخواری که روتین عادی زندگیش به دلیل سفر به هم خورده است، می‌تواند سبب آرامش او شود. به علاوه شیر مادر به عنوان یک تغذیه ایده‌آل برای شیرخوار سبب هیدراته شدن شیرخوار در طی سفر می‌شود. فراموش نکنید شیرخوارانی که به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌کنند، در شش ماه اول زندگی، حتی در هوای گرم هم نیازی به نوشیدن آب یا مایعات دیگر ندارند.

با برنامه‌ریزی قبلی و مناسب می‌توانید در طول سفر با موفقیت به شیردهی و یا در صورت نیاز به شیردوشی خود ادامه دهید.

 در صورت سفر با هواپیما در هنگام بلندشدن و فرودآمدن هواپیما، شیرخوار را زیر پستان بگذارید. این امر شیرخوار را از گوش دردی که به دلیل تغییر فشار کابین ممکن است برایش پیش بیاید، محافظت می‌کند.

 در طول پرواز، شیرخوارتان را بر حسب تقاضای او شیر بدهید. بهترین راه برای حفظ ترشح شیر شما آن است که هر زمان شیرخوارتان گرسنه بود او را به پستان بگذارید.

بیشتربخوانید:

چتر قانون بر سر ماد‌ران بارد‌ار و شیرد‌ه ( قسمت اول)

 

 

 

 

 اگر بدون شیرخوارتان به سفر می‌روید

اگر تصمیم دارید بدون همراهی شیرخوار مسافرت کنید و قصد ادامه شیردهی هم دارید، بهتر است برای حفظ ترشح شیرتان اقداماتی را انجام دهید. مشاوره با یک مشاور شیردهی یا متخصص کودکان می‌تواند در برنامه‌ریزی برای این وضعیت خاص، برای شما کمک‌کننده باشد.

 

 قبل از شروع سفر

 چندین بار شیرتان را بدوشید تا هنگام دور بودن از شیرخوار، او را با شیرتان تغذیه کنند.

 شیرخوارانی که هرگز با بطری یا فنجان تغذیه نشده‌اند، باید برای تغذیه با این روش‌ها توسط کسی که از او مراقبت خواهد کرد، آموزش ببینند.

 

 هنگام سفر

 شما گزینه‌های متعددی دارید. می‌توانید شیرتان را بدوشید و ذخیره کنید یا آن را به منزل بفرستید و یا این که بدوشید و در صورت عدم امکان ذخیره، آن را دور بریزید.

 اگر امکان دوشیدن و ذخیره کردن شیر یا ارسال آن را ندارید، برای حفظ حجم شیر و جلوگیری از کاهش آن، تا زمانی که به منزل و کنار شیرخوار خود بازمی‌گردید، لازم است شیرخود را بدوشید و دور بریزید.

 

دوشیدن شیر

معمولا حفظ کامل تولید شیر برای والدینی که به سفر می‌روند، یک موضوع نگران‌کننده است. در اینجا به چند نکته مهم در رابطه با حفظ حجم شیر در هنگام مسافرت اشاره می‌شود:

 در صورت امکان طبق زمان‌بندی و فاصله زمانی که شیرخوار به طور معمول از پستان شیر می‌خورد، شیرتان را بدوشید.

  اگر مدت سفرتان طولانی است، برای حفظ حجم شیر بهتر است از شیردوش الکتریکی استفاده کنید.

 اگر قصد استفاده از شیردوش الکتریکی را در طول سفر دارید، توجه کنید که نیاز به آداپتور یا مبدل هم هست یا نه؟

 به عنوان جایگزین بهتر است یک شیردوش دستی قابل حمل به همراه ببرید یا این که مهارت دوشیدن شیر با دست را فرا بگیرید.

 قبل از دوشیدن شیر، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نبود، از یک ماده ضدعفونی کننده بر پایه الکل که حاوی حداقل 60 درصد الکل باشد، استفاده کنید.

 تمیز نگه داشتن قطعات شیردوش پمپ الکتریکی در طول سفر اهمیت زیادی دارد. از قبل برنامه‌ریزی کنید که در طول سفر برای تمیز نگهداشتن قطعات شیردوش چه تمهیداتی باید بیندیشید.

 در هنگام سفر با ماشین، هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگر، همراه داشتن شیردوش دستی یا شیردوش دارای باتری برای دوشیدن به موقع شیر، بهترین انتخاب است، البته برخی از شیردوش‌های الکتریکی قابلیت اتصال به آداپتور خودرو را نیز دارند.

 بیشتربخوانید:

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

 

 

 

 

ذخیره و نگهداری شیر

 از قبل با هتل یا اقامتگاه خود هماهنگ کنید که در طول اقامت در آنجا، شما در اتاق خود به یک یخچال مناسب نیاز دارید.

 شیر دوشیده شده را در کیسه‌های مخصوص ذخیره شیر یا ظرف تمیزی که مخصوص نگهداری مواد غذایی با درب‌های محکم از جنس شیشه یا پلاستیک‌های بدون BPA هستند، نگهداری کنید.

 شیر دوشیده شده را در قسمت عقب یخچال یا فریزر که مطمئن هستید دما در آن قسمت ثابت است، قرار دهید.

 برای ذخیره کردن شیر دوشیده شده همچنین نحوه ذوب شیر فریز شده به نشریات معتبر علمی مراجعه کنید.

 

حمل و نقل شیر دوشیده شده

 اگر قصد دارید در طول سفر، شیر دوشیده شده را همراه داشته باشید، از قبل در مورد نحوه حمل و نقل آن برنامه‌ریزی کنید. نوع مسافرت شما بسته به اینکه با هواپیما، قطار، اتومبیل یا اتوبوس باشد، تعیین می‌کند که برای حمل صحیح شیر دوشیده شده، باید از چه سیاست‌هایی آگاه بوده و از آن‌ها پیروی کنید.

 شما می‌توانید شیر تازه دوشیده شده را در یک کیسه غیر قابل نفوذ، همراه با کیسه‌های یخ خشک یا منجمد تا ۲۴ ساعت حمل کنید.

 بعد از رسیدن به مقصد می‌توانید از آن استفاده نمایید و یا آن را در یخچال گذاشته و یا فریز کنید.

 اگر شیر منجمد شده را همراه با بسته‌های یخ خشک یا ژل یخ زده حمل می‌کنید، باید بعد از رسیدن به مقصد آن را بررسی کنید. در صورتی که شیر حاوی کریستال‌های یخی باشد (هنوز منجمد باشد) می‌توانید به محض رسیدن به مقصد دوباره آن را در فریزر بگذارید.

 به خاطر داشته باشید شیری که قبلا منجمد شده است، باید در جای سرد نگهداری شود و نهایتا ظرف ۲۴ ساعت بعد از ذوب کامل آن، استفاده گردد، البته این مورد بستگی به طول مدت سفر و میزان دمای دستگاه خنک‌کننده شیر دارد. در صورت امکان شیر را چند ساعت بعد از اینکه در داخل دستگاه خنک‌کننده گذاشته‌اید، بررسی کنید و ببینید آیا ذوب شده است؟

 بازگشت به روال عادی شیردهی بعد از سفر

 اگر بعد از بازگشت از سفر و دوری از شیرخوار خود احساس کردید حجم شیرتان کم شده، با ادامه شیردهی و زیر پستان گذاردن مکرر شیرخوار، بعد از چند روز دوباره حجم شیر افزایش یافته و به حالت عادی باز خواهد گشت.

 گاهی اوقات هم در صورت جدایی طولانی مدت مادر و شیرخوار، در صورتی که شیرخوار به بطری یا فنجان عادت کرده باشد، ممکن است از گرفتن پستان و شیر خوردن مجدد امتناع کند. اگر بعد از سفر با چنین مشکلاتی روبرو شدید، می‌توانید از یک مشاور متبحر در زمینه رفع مشکل تغذیه شیرخوارتان کمک بگیرید.

 بیشتربخوانید:

رژیم مناسب دوران شیردهی

 

 

 

 

با قوانین موجود در سفرهای هوایی آمریکا آشنا شوید

 وظیفه فرودگاه‌های دوستدار مادرF(FAM) The Friendly Airports for Mothers در همه فرودگاه‌های بزرگ و متوسط ایالات متحده امریکا که از تاریخ اکتبر 2020 وضع شده، این است که در هر ترمینالی باید اتاق‌هایی تمیز و خصوصی برای دوشیدن شیر مادر وجود داشته باشد. برای یافتن این مکان‌ها در فرودگاه لازم است که وب‌سایت فرودگاه بررسی شود.

 با اینکه طبق مقررات اداره امنیت حمل و نقل در پروازهای ایالات متحده امریکا، حمل مایعات و ژل‌ها محدودیت دارد، شیر دوشیده شده و موارد مربوط به شیرخوار از این قضیه مستثنی است. مسافران می‌توانند شیرهای دوشیده شده، کیسه‌های یخ، کیسه‌های ژل (یخ زده یا غیر یخ زده)، شیردوش‌ها و کیت‌های مربوط را که جهت دوشیدن و ذخیره کردن شیر مادر لازم است به راحتی از پست‌های بازرسی امنیتی فرودگاه و پروازهای داخلی بگذرانند و همراه خود داشته باشند.

 نیازی هم نیست که برای حمل شیر و لوازم مربوط به شیرخوار، شیرخوار خود را همراه داشته باشند.

 لازم است در ابتدای پروسه بازرسی، به مسئول مربوطه بگویند که شیردوشیده شده و لوازم مورد نیاز برای این کار را به همراه دارند و آن را از سایر مایعات، ژل‌ها و افشانه‌ها (که طبق قانون محدودیت حمل مایعات فقط مجاز به حمل 100 میلی‌لیتر از آن‌ها هستند)، جدا کنند.

 شیردوشیده مادر و لوازم جانبی مربوط به آن معمولا با اشعه ایکس بازرسی می‌شوند. شیری که اشعه ایکس گرفته باشد، برای تغذیه شیرخوار کاملا بی‌ضرر است.

 اگر مادر تمایل نداشته باشد که شیر دوشیده شده‌اش اشعه ایکس بگیرد، لازم است که مامور بازرسی را آگاه کند تا سایر اقدامات لازم برای شناسایی و بازرسی آن انجام شود.

 مادری که هنگام سفر با هواپیما، شیر دوشیده شده و لوازم مربوط به شیرخوار را همراه خود دارد، باید وقت بیشتری برای حضور در فرودگاه برای خود در نظر بگیرد تا با خیال راحت و بدون استرس کارهای بازرسی امنیتی انجام شود.

 همراه داشتن یک نسخه چاپی از «مقررات مربوط به شیر دوشیده شده» به سریع‌تر انجام شدن بازرسی کمک می‌کند.

تعداد بازديد: 86 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز