Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:19

16
بهمن
بهترین مکمل غذایی کودکان بر اساس سن، وزن و قد

بهترین مکمل غذایی کودکان بر اساس سن، وزن و قد

تغذیه سالم، رکن اصلی رشد مناسب هر کودک است. اگر کلیه مواد مغذی برای بدن فرزند شما تامین نشود، با کمبود وزن و قد مواجه خواهد شد و علاوه بر اینها بسیاری از مشکلات سلامتی اعم از ریزش مو، مشکلات پوستی و عفونت‌های مکرر

تغذیه سالم، رکن اصلی رشد مناسب هر کودک است. اگر کلیه مواد مغذی برای بدن فرزند شما تامین نشود، با کمبود وزن و قد مواجه خواهد شد و علاوه بر اینها بسیاری از مشکلات سلامتی اعم از ریزش مو، مشکلات پوستی و عفونت‌های مکرر به وجود خواهد آمد. متاسفانه مصرف فست فودها و غذاهای فرآوری شده موجب شده است تا بسیاری از اطفال با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن خود مواجه باشند. به همین دلیل است که تقریبا همه کودکان امروزه از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین مکمل‌های غذایی کودکان را بر اساس سن، وزن و قد به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین مولتی ویتامین‌ها برای کودکان

از روز پانزدهم تولد نوزاد به مادران توصیه می‌‎شود که مصرف مولتی ویتامین یا قطره آ+د را برای فرزند خود آغاز کنند. بهترین مکمل کودکان مکملی است که با در نظر گرفتن سن، نیاز کودک به جبران کمبود ویتامین‌ها را به خوبی جبران کند. مکمل‌های زیر در داروخانه‌ها در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرند:

شربت کیدی کر ویتابیوتیکس؛ مناسب برای زیر 1 سال تا بزرگسالی

شربت کیدی کر ویتابیوتیکس با طعم دلنشین پرتقال به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و موجب می‌شود تا قدرت دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا افزایش یابد. مصرف این شربت به افزایش اشتهای کودکان کمک کرده و سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. حتی اطفال زیر 1 سال می‌توانند این شربت را مورد استفاده قرار دهد. کمک به حفظ سلامت پوست و مو، تقویت حافظه و قدرت یادگیری و بهبود رشد از مزایای این شربت است. شربت کیدی کر ویتابیوتیکس فاقد مواد رنگ دهنده، طعم دهنده مصنوعی و آلرژی‌زا است. مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این شربت به شرح زیر است:

  • ویتامین A، D3، E، B1، B2، B3، B5، B6، B12، C، فروس گلوکونات، زینک گلوکونات، منیزیم گلوکونات و ال سیسین هیدروکلراید

شربت سانستول

روش مصرف شربت کیدی کر ویتابیوتیکس

شربت کیدی کر یا بر اساس نظر پزشک باید مصرف شود یا بر اساس دستور زیر که روی جلد محصول وجود دارد:

  • کودکان زیر 1 سال: نصف قاشق مرباخوری، روزانه ۲ بار
  • کودکان ۱ تا ۴ سال: ۱ قاشق مرباخوری پر، روزانه ۲ بار
  • کودکان ۵ تا ۱۲ سال: ۱ قاشق مرباخوری پر، روزانه ۳ بار
  • بزرگسالان: ۲ الی ۳ قاشق مرباخوری، روزانه ۲ بار

شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس؛ بهترین مکمل برای بهبود رشد

به منظور بهبود رشد جسمی در کودکان و نوجوان مکمل دیگری که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس است. این شربت اشتها را بهبود بخشیده و عملکرد سیستم ایمنی در بدن را بهبود می‌بخشد. کودکان از 1 سالگی به بعد می‌توانند شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس را مورد استفاده قرار دهند. ترکیبات مهم در این شربت به شرح زیر است:

  • ویتامین B1، B2، B6، B12، آهن، زینک، ید، مس و سلنیوم

نحوه مصرف شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس

روش مصرف این شربت به شرح زیر است؛ مگر آنکه پزشک دستور دیگری داده باشد:

  • کودکان ۱-۱۲ سال: ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • بزرگسالان: ۲ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • ۱ قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی لیتر)

شربت مولتی سانستول پلاس زینک؛ مکمل برای افزایش قد

اگر به دنبال بهترین مکمل افزایش قد و رشد استخوان کودکان هستید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، شربت مولتی سانستول پلاس زینک است. این شربت با ترکیبات موثری که دارد، به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کرده و بنابراین رشد قدی بهبود می‌یابد. بیش از 10 ویتامین و ماده معدنی در شربت مولتی سانستول پلاس زینک وجود دارد که در تقویت سیستم ایمنی موثر هستند، سلامت پوست و مو را بهبود می‌بخشند و سبب بهبود مراحل رشد می‌شوند. به کودکان 1 سال به بالا می‌توان این شربت را داد. مهم‌ترین ترکیبات موجود در این شربت به شرح زیر هستند:

  • ویتامین A، D، E، C، B1، B2، B3، B5، B6، B9، B12 و زینک

کپسول زینک پلاس دانا

طریقه مصرف شربت مولتی سانستول پلاس زینک

روش مصرف به شرح زیر است:

  • کودکان 1 تا 5 سال: روزانه ۵ میلی لیتر
  • کودکان بزرگتر از ۵ سال و افراد بالغ: روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا؛ بهترین مولتی ویتامین برای افزایش قد نوجوانان

برای افزایش قد کودکان و نوجوانان پیشنهاد خرید کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا را به شما می‌دهیم. این مکمل با داشتن زینک نه تنها در بهبود رشد قد موثر است بلکه سیستم ایمنی را بهبود بخشیده، به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند و رشد ذهنی را تقویت می‌نماید. این مکمل در قالب کپسول عرضه می‌شود. روزانه 1 یا 2 عدد از این کپسول در کنار وعده‌های غذایی باید مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهم‌ترین ترکیباتی که در این کپسول وجود دارند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ویتامین C، B1، B2، B3، B5، B6، B9، B12 و زینک

بهترین مکمل غذایی کودکان

روش مصرف کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا

طریقه مصرف این کپسول به شرح زیر است:

  • روزانه ۱ تا ۲ کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب یا مطابق دستور پزشک مصرف شود.

نکته آخر

برای خرید بهترین مکمل غذایی برای فرزند خود ابتدا با مراجعه به پزشک مشخص کنید که وی دقیقا به چه ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. سپس بر اساس نیاز فرزند خود با مشورت پزشک بهترین مولتی ویتامین یا مکمل غذایی را از داروخانه برای وی خریداری کنید. تاکنون تجربه خرید مکمل‌های غذایی از داروخانه های آنلاین را داشته‌اید؟ کلیه مکمل‌های غذایی را که نیازی به نسخه پزشک ندارند، به صورت اینترنتی از داروخانه‌های آنلاین قابل خریداری هستند.

منبع: https://mosbatesabz.com/mag/best-multivitamin-for-kid-weight-gain/

برچسب ها: رشد قد کودک، مکمل کودکان تعداد بازديد: 89 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز