Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:16

21
دی
آیا بینی های گوشتی را می‌توان عمل کرد؟

آیا بینی های گوشتی را می‌توان عمل کرد؟

هیچ دو بینی در افراد دقیقا شبیه هم نیستند، بینی شما منحصر به فرد است. بینی‌ های زیادی ویژگی‌ های مشترکی با هم دارند که می‌ توانیم آن‌ ها را بر اساس این ویژگی‌ ها به دسته‌ های کلی تقسیم کنیم.

هیچ دو بینی در افراد دقیقا شبیه هم نیستند، بینی شما منحصر به فرد است. بینی‌ های زیادی ویژگی‌ های مشترکی با هم دارند که می‌ توانیم آن‌ ها را بر اساس این ویژگی‌ ها به دسته‌ های کلی تقسیم کنیم. جراحان بینی بر اساس شکل، بینی‌ ها را دسته‌ بندی می‌ کنند. شکل بینی توسط ساختارهای اصلی درون بینی تعیین می‌شود: استخوان‌ های بینی، غضروف بینی و نوع پوستی که استخوان‌ ها و غضروف را می‌ پوشاند. برای مثال بینی گوشتی معمولا دارای غضروفی ضعیف است و در مردان شایع تر است. علاوه بر این، بینی گوشتی اغلب دارای نوک گوشتی رو به پایین است، همراه با پره های بینی که به طور معمول باز و ضخیم است و تفاوت های مشخصی با بینی استخوانی دارد. سوالی که اغلب افراد دارای بینی های گوشتی می پرسند این است که آیا بینی های گوشتی را می توان عمل کرد؟ آیا عمل بینی گوشتی امکان پذیر است؟ بله! برای اینکه پاسخ مان به این سوال را با جزئیات دقیق تری توضیح بدهیم، پیشنهاد می کنیم تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید. 

جراحی بینی گوشتی

آیا بینی های گوشتی قابل عمل کردن هستند؟

عمل بینی، می‌ تواند جنبه‌ های مختلف بینی‌ های گوشتی را بهبود بخشد:

 

  • غضروف ضعیف: جراح با استفاده از پیوندهای غضروفی از گوش یا سپتوم (تیغه جداکننده‌ سوراخ‌ های بینی) غضروف ضعیف بینی را تقویت می‌ کند. این کار به بالا بردن نوک افتاده و بهبود کلی فرم بینی کمک می‌ کند. 
  • نوک گوشتی: جراح می‌ تواند با استفاده از تکنیک‌ هایی مانند برش، چربی و بافت اضافی نوک بینی را برای ظاهری ظریف‌ تر بردارد.
  • پره های باز و ضخیم: جراح می‌ تواند با بریدن بافت یا جابجایی غضروف، پره های بینی (کناره‌ های بینی) را برای ظاهری باریک‌ تر و بسته‌ تر شکل دهد.

البته لازم است این نکته را هم اضافه کنیم که عمل بینی گوشتی دشوار است زیرا بینی‌ های گوشتی دارای ویژگی‌ های خاصی هستند که جراحی را چالش‌ برانگیز می‌ کند. ویژگی هایی مثل غضروف ضعیف، پوست ضخیم و زمان بهبود نسبتا طولانی. در نتیجه، جراحان بینی باید مهارت و تجربه زیادی داشته باشند تا بتوانند عمل بینی گوشتی را با موفقیت انجام دهند. آن‌ ها باید بتوانند غضروف بینی را به طور موثر تقویت کنند و پوست بینی را به گونه‌ ای اصلاح کنند که ظاهری طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت ایجاد کند. 

بهترین روش عمل بینی گوشتی

برای عمل بینی گوشتی دو روش اصلی وجود دارد: روش باز و روش بسته. به طور خلاصه، در روش باز، برش کوچکی روی بخش عمودی بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌ شود و جراح از طریق این برش به ساختار داخلی بینی دسترسی پیدا می‌ کند. این روش امکان دسترسی گسترده‌ تری به جراح می‌ دهد و برای موارد پیچیده‌ تر مناسب‌ تر است، اما ممکن است یک خط اسکار کوچک باقی بماند. در روش بسته، تمام برش‌ ها داخل سوراخ‌ های بینی ایجاد می‌ شوند و هیچ‌ گونه خط اسکاری روی سطح بیرونی بینی باقی نمی‌ ماند. این روش برای تغییرات جزئی‌ تر مناسب است، اما دسترسی جراح محدودتر است.

بسیاری از بیماران، روش بسته را به دلیل عدم ایجاد اسکار ترجیح می‌ دهند، اما بسیاری از جراحان، روش باز را ترجیح می‌ دهند، زیرا امکان دسترسی بهتر به ساختار بینی و دستیابی به نتایج ایده‌ آل‌ تر را فراهم می‌ کند. برای تعیین مناسب‌ ترین روش برای هر فرد، ضروری است که با جراح زیبایی خود برای مشاوره ملاقات داشته باشید. در این مشاوره، جراح سابقه پزشکی شما، انتظاراتتان از جراحی و شرایط ساختار بینی‌ تان را بررسی می‌ کند و سپس بهترین روش را برای عمل بینی گوشتی شما پیشنهاد می‌ دهد.

جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ چقدر احتمال بازگشت دارد؟

سوالات زیادی درباره نتایج عمل بینی گوشتی وجود دارد، اما یکی از مهم ترین سوالات، احتمال بازگشت بینی بعد از جراحی است. بدن شما به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن و نوسانات وزن، در طول زمان تغییر می کند.  اکثر افراد می خواهند نتایج رینوپلاستی خود را تا آخر عمر حفظ کنند و نگران تغییر کلی ساختار آن نباشند. با این حال، شکل بینی شما به دلایل زیر ممکن است تغییر کند:

  •  تاثیر سن در احتمال بازگشت بینی پس از جراحی:

به طور ایده آل، رینوپلاستی فقط باید پس از تکامل کامل بینی بیمار انجام شود، یعنی زمانی که رشد آن متوقف شده است. سن دقیق تکامل بینی برای هر فرد متفاوت است. برای دختران، این سن معمولا حدود 14 یا 15 سالگی است و برای پسران، این سن حدود 15 یا 16 سالگی.

بنابراین، نوجوانانی که برای رینوپلاستی اقدام می کنند باید بسیار مراقب باشند. جراح بینی بیمار را ارزیابی می کند تا تشخیص دهد که آیا باید چند سال برای جراحی صبر کند یا خیر. اگر یک نوجوان خیلی زود برای رینوپلاستی اقدام کند، ممکن است بینی او به رشد خود ادامه دهد و منجر به نتایج نامطلوب پس از جراحی شود.

  •  تاثیر تغییرات غضروف در احتمال بازگشت بینی پس از جراحی:

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بخش هایی از بینی شما در طول زندگی به رشد خود ادامه می دهند. استخوان شما پس از بلوغ، رشد خود را متوقف می کند. اما غضروف ممکن است در طول زندگی به رشد و تغییر خود ادامه دهد. غضروف یک بافت همبند انعطاف پذیر است - پیچیده تر از بافت های نرم - اما به سختی استخوان نیست. بینی تقریبا به طور کامل از غضروف ساخته شده است تا استخوان.

تغییرات غیر قابل پیش بینی پس از جراحی:

اگرچه قرار است رینوپلاستی ها دائمی باشند، نتایج ممکن است به دلیل شرایط غیر قابل پیش بینی در دوره های طولانی تغییر کنند. حوادث، جراحات، بیماری ها، جراحی های دیگر و سایر موارد غیرمنتظره می توانند شکل بینی شما را تغییر دهند. با این حال، این برای همه جراحی ها صادق است - هیچ کس نمی تواند تغییرات ناشی از شرایط غیرمنتظره را پیش بینی یا از آنها جلوگیری کند.


جراحی بینی گوشتی

  • تاثیر جراح در احتمال بازگشت بینی گوشتی پس از عمل: 

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بینی‌ های گوشتی به دلیل ویژگی‌ های خاص خود، جراحی دشوارتری نسبت به بینی‌ های دیگر دارند. در نتیجه، جراحان باید مهارت و تجربه زیادی داشته باشند تا بتوانند عمل بینی گوشتی را با موفقیت انجام دهند. آن‌ ها باید بتوانند غضروف بینی را به طور موثر تقویت کنند و پوست بینی را به گونه‌ ای اصلاح کنند که ظاهری طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت ایجاد شود. اگر جراحی بینی گوشتی توسط جراح با تجربه و واجد شرایط انجام نشود، احتمال بازگشت نتایج جراحی وجود دارد. بنابراین، برای جلوگیری از بازگشت نتایج عمل بینی گوشتی، مهم است که جراحی توسط پزشکی انجام شود که علاوه بر تجربه، مهارت کافی داشته باشد و با تکنیک های پیشرفته آشنا باشد. 

برچسب ها: جراحی بینی گوشتی تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز