Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:31

22
آذر
آخرین تکنیک‌های درمان نازایی

آخرین تکنیک‌های درمان نازایی

امروزه لاپاراسکوپی بعنوان یک روش تشخیصی و درمانی کم تهاجمی در کنار سایر روش های کمک باروری در درمان زوج‌های نابارور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و پزشکان فوق تخصصی ناباروری و آی وی اف

دکتر منصوره پژمان منش -  متخصص و جراح زنان و زیبایی، فوق تخصص ناباروری

 

تحریریه زندگی آنلاین : امروزه لاپاراسکوپی بعنوان یک روش تشخیصی و درمانی کم تهاجمی در کنار سایر روش های کمک باروری در درمان زوج‌های نابارور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و پزشکان فوق تخصصی ناباروری و آی وی اف، بخوبی و با مهارت از لاپاراسکوپی در روند درمان بیماران خود استفاده می‌کنند. در واقع پزشک متخصص نازایی با رویکردی هدفمند جهت حفظ باروری و حفظ عملکرد سیستم تولید مثل خانم، جراحی لاپاراسکوپی را مورد استفاده قرار می‌دهد. در مواردی که ناباروری زنان در اثر التهاب لگنی و چسبندگی ایجاد شده باشد، جراحی لاپاراسکوپی باعث بهبود عملکرد اعضای تولید مثلی مخصوصاً تخمدان و لوله‌ها شده و در روند درمان ناباروری، مخصوصاً نازایی با علت ناشناخته بسیار کارامد و مؤثر می‌باشد.

بیشتربخوانید:

زایمان زودرس چه بلایی سر مغز نوزاد می آورد؟

 

 

 

تخمدان پلی کیستیک

تعدادی از خانم‌های مبتلا به PCO شدید ممکن است به داروهای تحریک تخمدان بسیار مقاوم بوده و اصلاً به دارو پاسخ ندهند. و یا ممکن است مصرف داروهای تحریک تخمک‌گذاری حتی با دوز کم هم به دلیل ایجاد سندرم OHSS برای انها خطرناک باشد. در این موارد متخصص نازایی به کمک لاپاراسکوپی، اقدام به جهت سوزاندن و از بین بردن تعدادی از این کیست‌های ریز می‌کند. کوتر تخمدان باعث بهبود پاسخ‌دهی به دارو، تنظیم اختلالات هورمونی، کاهش هورمون تستوسترون، بازگشت تخمک‌گذاری و نیز تنظیم سیکل قاعدگی در بسیاری موارد می‌شود.

 

اندومتریوز

لاپاراسکوپی روش استاندارد تشخیص اندومتریوز و چسبندگی است. جراحی شامل برداشتن و سوزاندن نقاط اندومتریوز بدون آسیب به ارگان‌های مجاور و همچنین برداشتن کامل جدار کیست اندومتریوما (کیست شکلاتی) است. جراحی لاپاراسکوپیک اندومتریوز علاوه بر کاهش میزان عود کیست‌های اندومتریوما، از عود دردهای لگنی و دیس منوره (دردهای لگنی شدید هنگام پریود یا همان دیس منوره) کاسته و در زنانی که از قبل دچار ناباروری و یا کاهش باروری بوده‌اند، احتمال حاملگی خودبه‌خود را افزایش می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

خطرات فیبروم در بارداری

 

 

 

جراحی باز کردن لوله‌ها

انسداد لوله‌ها در مرحله اول با عکس رنگی رحم یا هیستروسالپنگوگرافی تشخیص داده می‌شود. درصورتی که انسداد لوله نسبی باشد با عبور ماده رنگی و یا با عمل فیمبریوپلاستی می‌توان اقدام به باز کردن لوله‌ها کرد. همچنین در صورتی که اندومتریوز باعث چسبندگی لوله‌های فالوپ شده باشد می‌توان با رفع چسبندگی‌ها از طریق لاپاراسکوپی عملکرد و تحرک لوله‌ها را به حالت طبیعی بازگرداند. در مواردی که انسداد کامل انتهای لوله و هیدروسالپنکس شدید وجود داشته باشد، پزشک فوق تخصص نازایی قبل از اقدام به آی وی اف برای بیمار، باید اقدام به برداشتن کامل لوله کند. زیرا نمای سوسیسی شکل لوله نشانه تجمع مواد چرکی و ... است که در صورت باروری، برای جنین سمی بوده و مانع لانه گزینی جنین در رحم و آی وی اف ناموفق می‌گردد.

 بیشتربخوانید:

دانستنی های مهم درباره فیبروم رحمی

 

 

 

 

کاشت جنین

در مواردی که به علت مشکلات دهانه رحم امکان انتقال جنین از طریق واژن نباشد، می‌توان عمل GIFT (انتقال گامت به داخل لوله) و ZIFT )انتقال جنین به داخل لوله) را از طریق لاپاراسکوپ انجام داد. همچنین گاهی بجای تخمک گیری از طریق واژن با هدایت سونوگرافی، برداشت تخمک با لاپاراسکوپ انجام می‌شود. در مواردی که به علت چسبندگی‌های شدید امکان جراحی درمانی وجود نداشته باشد، بنا به تشخیص پزشک متخصص نازایی، می‌توان از روش های کمک باروری مثل آی وی اف جهت بارداری استفاده کرد.

لاپاراسکوپی زنان در اصفهان:

لاپاراسکوپی یکی از روشهای مهم تشخیص علل نازایی و در عین حال درمان علل شناسایی شده ناباروری می‌باشد. در اصفهان نیز پزشکان فوق تخصص نازایی و آی وی اف، با بهره‌گیری از بهترین امکانات و در بهترین بیمارستان‌ها و مراکز نازایی، در کنار سایر نمایش ناباروری، از لاپاراسکوپی در جهت بهبود وضعیت باروری زوج‌های نابارور استفاده می‌کنند. در بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان نیز جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی زنان توسط بهترین پزشکان فوق تخصص ناباروری انجام می‌شود.

 بیشتربخوانید:

چگونه باید برای پدر شدن آماده شد؟

 

 

 

برچسب ها: ناباروری، تخمدان پلی کیستیک، بارداری، حاملگی، رابطه جنسی، جنین، نازایی، لاپاراسکوپی، اندومتریوز، دکتر منصوره پژمان منش تعداد بازديد: 180 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز