Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:56

2
مرداد
جویدن آدامس راهی برای پیشگیری از زایمان زودرس

جویدن آدامس راهی برای پیشگیری از زایمان زودرس

طبق آمارهای به دست آمده زایمان زودرس در حال افزایش است اما به گفته محققان با جویدن آدامس می توان تا حدودی از آن در امان باشید

هر سال حدود ۱۵ میلیون نوزاد قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می‌شوند و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، این تعداد در حال افزایش است. نوزادانی که خیلی زود به دنیا می‌آیند در بدو تولد و در اواخر زندگی نسبت به نوزادانی که کامل به دنیا می‌آیند، مشکلات سلامتی بیشتری دارند.


گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری آدامس بدون قند بر کاهش خطر زایمان زودرس مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها ۹ هزار و ۶۷۰ زن باردار را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول آدامس را یک تا دو بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه در طول دوران بارداری خود جویدند، در حالی که گروه دیگر این کار را انجام ندادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که۵/۱۶درصد افراد، زایمان زودرس داشتند، در حالی که این میزان برای زنان بارداری که آدامس جویده بودند ۶/۱۲درصد اعلام شده است. این گروه بهبود سلامت دهان و دندان را هم تجربه کردند. محققان معتقدند که زایلیتول(شیرین کننده دیابتی که برای سلامت دندان ها مفید است ) ممکن است میکروبیوم دهان را تغییر دهد و باعث ایجاد لثه‌های سالم‌تر، التهاب سیستمیک کمتر و در نتیجه زایمان زودرس کمتر شود.به گفته متخصصان، باکتری‌های بد دهان ممکن است وارد جریان خون شود، به رحم راه پیدا کند و میزان ترشح پروستاگلاندین‌ها را افزایش دهد. این مواد شیمیایی ممکن است باعث انقباض های رحمی و افزایش خطر زایمان زودرس شود.

بیشتربخوانید:

زایمان زودرس چه بلایی سر مغز نوزاد می آورد؟

علت زایمان زودرس چیست؟

 جلوگیری از زردی نوزاد در بارداری

 

برچسب ها: زایمان زودرس، بارداری، زایمان، آدامس، سازمان بهداشت جهانی تعداد بازديد: 154 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز