Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:41

20
مرداد
مادران در وضعیت شیوع کرونا شیر نوزاد را قطع نکنند

مادران در وضعیت شیوع کرونا شیر نوزاد را قطع نکنند

رییس اداره سلامت کودکان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مادران توصیه کرد در زمان همه گیری بیماری کووید۱۹، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن‌ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه کودک

ایرنا نوشت: رییس اداره سلامت کودکان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مادران توصیه کرد در زمان همه گیری بیماری کووید۱۹، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن‌ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه کودک با کرونا با این ویروس مقابله می‌کنند.

حمیدرضا لرنژاد «حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک» را شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اعلام کرد و افزود: یکم تا هفتم آگوست هر سال به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است. شعار سال ۱۴۰۰ هفته جهانی تغذیه با شیر مادر"حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت  مشترک" است. 

وی ادامه داد: رویکرد تغذیه با شیر مادر یکی از حقوق انسان است که به عنوان یک مسئولیت مشترک باید مورد احترام قرار گرفته، حفظ شده و تحقق یابد. 

لرنژاد گفت: کودکان، ارزشمندترین دارایی بشریت و سرمایه های هر کشور محسوب می شوند، برخورداری کودکان از شرایطی که بتوانند در تمام مراحل زندگی توان بالقوه خود را به فعل تبدیل کنند، حق آنان و لازمه توسعه پایدار است. 

بیشتربخوانید:

ویروس کرونا ؛ شیردهی مادر آلوده نوزاد را مبتلا می‌کند؟

وی بیان داشت: آغوش گرم و پُرمحبت و تغذیه با شیر مادر نخستین گامی است که مادر برای مراقبت از کودک و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تکامل جسمی، روانی و عاطفی او بر می دارد و این مهم، حق مادر و کودک است.

رییس اداره سلامت کودکان معاونت بهداشت گفت: سطوح مختلف جامعه به طرق گوناگون، مسئولیت مشترکی در حمایت از خانواده های دارای شیرخوار دارند.

وی اضافه کرد: خانواده ها، مسئولان جامعه، حامیان، شبکه های اجتماعی و رسانه ها می توانند نقش مهمی در حمایت از تغذیه با شیر مادر داشته باشند. حمایت اعضای خانواده از مادران شیرده و بعد از آنان حمایت قانون گذار، محیط کار و جامعه می تواند نقش اساسی در حمایت و ارتقای سلامت مادران و کودکان داشته باشند.

لرنژاد افزود: در این زمینه گروه های حقیقی و مجازی جامعه می توانند با هوشیاری در مقابل صنایع تولید کننده جانشین های شیر مادر، نقش ارزشمندی دربرنامه تغذیه با شیر مادر داشته باشند. پیام های استراتژیک و نوآورانه برای تغییر رفتار اعضای خانواه و جامعه مورد نیاز است تا از خانواده های دارای شیرخوار حمایت شود.

وی گفت: به مادران توصیه می شود در زمان همه گیری بیماری کووید۱۹، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن‌ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه کودک با کروناویروس می‌توانند با این بیماری مقابله کنند. تاکنون، انتقال ویروس فعال کرونا (ویروسی که می‌تواند به بیماری منجر شود) از طریق شیر مادر یا تغذیه با آن گزارش نشده است.

دکتر لرنژاد در پایان اظهار داشت: هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما یادآوری می کند که محافظت از تغذیه با شیر مادر، یک مسئولیت مشترک همگانی است. این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها کمک می کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های مهم کرونایی برای زنان باردار در دوران قرنطینه

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

آیا زدن واکسن کودکان در زمان شیوع کرونا برای آن‌ها خطر دارد؟

 

 

برچسب ها: نوزاد، بارداری، دوران شیردهی تعداد بازديد: 204 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز