Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:12

29
خرداد
نکته‌هایی برای خرید شلوار بارداری

نکته‌هایی برای خرید شلوار بارداری

بارداری از دوران‌های بسیار مهم زندگی بانوان است. تغییرات اندام خانم‌ها در طی نه ماه بارداری کاملا هویدا است. اندازه دور شکم، سینه، ران‌ها، باسن و ... بیشتر می‌شود. بسیاری از لباس‌های قبلی قابل استفاده نیستند

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : بارداری از دوران‌های بسیار مهم زندگی بانوان است. تغییرات اندام خانم‌ها در طی نه ماه بارداری کاملا هویدا است. اندازه دور شکم، سینه، ران‌ها، باسن و ... بیشتر می‌شود. بسیاری از لباس‌های قبلی قابل استفاده نیستند و لباس‌های تنگ به خانم‌ها احساس ناخوشایندی می‌دهند. بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که در این مدت از پیراهن‌های گشاد و راحت و بلند استفاده کنند، اما به هر حال پیراهن مناسب هر فضا و شرایطی نیست و قطعا لازم است که لباس‌های مناسب دیگری هم داشته باشند. یکی از لباس‌هایی که داشتن آنها برای خانم‌ها ضرورت دارد، شلوار مناسب بارداری است. شلوارهای بارداری کاملا مناسب این دوران هستند و مادر و جنین را اذیت نمی‌کنند. اگر چنانچه در دوران بارداری سر کار می‌روید، قطعا به شلوار بارداری هم نیاز دارید، بنابراین بهتر است که برای خرید آن هزینه کنید، زیرا به شدت کارتان را راحت می‌کند. چنانچه در این شرایط هستید، بهتر است این مقاله را بخوانید و به نکته‌هایی که در اینجا نوشته شده، بیشتر توجه کنید.

 بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید لباس حاملگی و شیردهی

 

به دنبال خرید شلوار معمولی، ولی در سایز و اندازه بزرگ‌تر نباشید. شلوار معمولی برای زمان دیگری کاربرد دارد. برش و دور کمر این شلوارها حتی در سایزهای بزرگ، مناسب خانم‌های باردار نیست. شلوار بارداری به گونه‌ای طراحی و دوخته می‌شود که دقیقا با افزایش اندازه دور کمر مادر، تناسب سایزی پیدا می‌کند و مشکلی را برای هر دوی آنها ایجاد نمی‌کند.

 سایز و اندازه شلوار بستگی به سایز شما در دوران بارداری دارد. قبل از خرید آن را امتحان کنید. اگر خرید آنلاین می‌کنید، حتما به فروشنده بگویید که نیاز به تعویض وجود دارد و ممکن است اندازه آن مناسب نباشد.

 فکر پوشیدن شلوار جین را از سرتان بیرون کنید، حتی انواع کشی و نرم آن. در هر حال شلوار جین، تنگ و چسبان است و شما را اذیت خواهد کرد. اگر استطاعت مالی دارید، می‌توانید چند شلوار بارداری در مدل‌ها و جنس‌های مختلف داشته باشید، مثلا یکی از نوع کشی، یکی از نوع گشاد و نخی.

 شلوار بارداری که قسمت جلوی آن دکمه‌دار است، برای این ایام مناسب می‌باشد، زیرا می‌توانید دکمه‌های آن را متناسب با اندازه شکم خود ببندید.

 بهترین زمان برای خرید شلوار بارداری، پایان سه ماهگی است، زیرا در ماه‌های بعدی شکم شما بزرگ‌تر می‌شود و اگر قبل از این زمان اقدام به خرید کنید، احتمالا پول خود را هدر داده‌اید.

 معمولا خانم‌ها پس از وضع حمل باز هم تا مدتی اضافه وزن دارند و شکم‌شان ورم دارد. پس باز هم می‌توانند از این شلوارها استفاده کنند.

 شلوارهایی که کمر کشی دارند، در ماه‌های آخر بارداری بسیار پرکاربرد و راحت هستند.

 شلوارهایی که از دو طرف پهلوها کش دارند، برای 3 تا 6 ماهگی بارداری مناسب‌تر هستند، معمولا فاق کوتاهی دارند و ممکن است موقع نشستن و بلند شدن کمی اذیت کنند.

 شلوارهایی که از قسمت جلو، دکمه دارند، متناسب با دوران بارداری (چند ماهگی) سایزشان تغییر می‌کند و می‌توانید دکمه‌ها را عقب و جلو ببندید.

  شلوارهای تمام کش، معمولا بسیار راحت هستند، ولی از آنجا که تمام کش و نازک می‌باشند، مناسب فصل زمستان نیستند، مگر انواع کرک و پشم‌دار آنها.

 شلوارهای جین و کتان را فقط در صورتی استفاده کنید که در ناحیه شکم کاملا نرم و کشی هستند.

بیشتربخوانید:

کفش مناسب دوران بارداری چه مشخصاتی دارد؟

 علاوه بر اندازه شکم، شلوار بارداری باید با اندازه ران‌ها و باسن نیز متناسب باشد.

 به زمان و فصل بارداری نیز توجه کنید. برخی شلوارهای نازک برای زمستان مناسب نیستند، پس حتما به مسئله جنس پارچه نیز توجه کنید.

 اگر اندازه شکم‌تان بزرگ است و برای خم شدن و بستن دکمه مشکل دارید، حتما از شلوارهای کمر کش، که کش پهنی هم دارند، استفاده کنید. زیپ یا دکمه ممکن است باعث ناراحتی شود، ولی کش، کاملا راحت است و حتی در آب و هوای سرد زمستانی به شکلی هم باعث گرم نگه داشتن بدن شما می‌شود.

 گاهی هم پیش می‌آید که در طول دو یا سه ماه به هر دلیلی نتوانسته‌اید شلوار بارداری تهیه کنید و البته در موقعیتی هستید که مجبورید شلوار به تن داشته باشید و از خانه خارج شوید. برای چنین موقعیت‌هایی از یک کش سر استفاده کنید.

کش را به دکمه و سوراخ دکمه شلوار خود وصل کنید تا شلوار دور کمرتان اندازه شود.

 شلوارهای فاق کوتاه برای خانم‌هایی که ترجیح می‌دهند ناحیه شکم‌شان کاملا بیرون شلوار باشد و دکمه شلوار را پایین شکم قرار دهند، مناسب است. برای این دسته از خانم‌ها اگر سایز ران‌ها و باسن‌شان خیلی تغییر نکرده است، همان شلوارهای معمولی همیشگی هم قابل استفاده است (البته اگر از شلوار معمولی استفاده می‌کنید، باز هم بهتر است سایز بزرگ‌تر از سایز همیشگی باشد).

 اگر قرار است جایی بروید و ترجیح می‌دهید که کمی رسمی‌تر به نظر برسید، بهتر است یک شلوار کشی مدل رسمی که در ناحیه کمر هم حالت کشی دارد، تهیه کنید. رنگ‌های تیره و خنثی مناسب‌تر هستند.

 شلوارهایی هم برای این منظور تولید شده‌اند که با وجود اینکه جین هستند، ولی ناحیه کمر آنها کاملا کشی بوده و برای خانم‌های باردار طراحی شده‌اند. این شلوارها در ناحیه پاها کمی تنگ و چسبان، ولی در ناحیه کمر و شکم کاملا راحت هستند.

 بیشتر بخوانید:

شیک ترین مدل های مانتو بارداری

قوانین پوشیدن لباس بارداری در تابستان

لباس بارداری چه رنگی بپوشیم؟

 

برچسب ها: بارداری، لباس بارداری، شیک پوشی، شکم بند بارداری تعداد بازديد: 384 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز