Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:36

14
خرداد
فشار خون بارداری و ارتباط آن با سکته کودک در سنین بالا

فشار خون بارداری و ارتباط آن با سکته کودک در سنین بالا

مادرانی که در دوران بارداری فشارخون دارند خطر سکته قلبی برای فرزندانشان در سنین بالا وجود دارد

به گزارش مهر : یافته های اخیر نشان می دهد اختلالات فشارخون در دوره بارداری با افزایش خطر سکته و احتمالاً بیماری قلبی در کودک تا سن ۴۱ سالگی مرتبط است.

این مطالعه شامل بیش از ۵.۸ میلیون کودک متولدشده در سوئد در سال ۱۹۷۳ و در فنلاند در سال ۱۹۸۷ بود. هر دو گروه تا سال ۲۰۱۴ تحت نظر بودند.

از بین این تعداد کودکان، حدود ۴ درصد از مادران مبتلا به اختلال فشارخون بالا در دوره بارداری متولد شده بودند. در طول ۴۱ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۰.۰۴ درصد کودکان مبتلا به بیماری قلبی و ۰.۰۹ درصد دچار سکته شدند.

نتایج مطالعه نشان داد کودکانی که مادران شان در طول بارداری دچار اختلالات فشارخون بالا بودند ۲۹ درصد با خطر بیماری قلبی و ۳۳ درصد با خطر سکته مواجه بودند.

محققان معتقدند این مطالعه باید دوره پیگیری طولانی تری داشته باشد تا یافته های حاصله تایید شده و توضیحات احتمالی مشخص شود.

به گفته محققان، فاکتورهای مشترک ژنتیکی یا محیطی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر رابطه بین اختلالات فشارخون در دوره بارداری و خطر بیماری قلبی ایسکمیک است.

بیشتربخوانید:

ارتباط فشارخون بارداری با بروز بیماری‌های قلبی

فشارخون در بارداری، انواع و روش تشخیص

برچسب ها: سکته قلبی، بارداری، فشار خون، بیماری قلبی، جنین تعداد بازديد: 269 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز