Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:55

20
تیر
با تب پس از زایمان چه کنیم

با تب پس از زایمان چه کنیم

تب خفیف پس از زایمان بسیار شایع است. اکثر زنان دمای حدود 38-37/5 سانتی‌گراد در طول 24 ساعت اول پس از زایمان دارند که معمولا کمتر از 12 ساعت به طول می‌انجامد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

تب خفیف پس از زایمان بسیار شایع است. اکثر زنان دمای حدود 38-37/5 سانتی‌گراد در طول 24 ساعت اول پس از زایمان دارند که معمولا کمتر از 12 ساعت به طول می‌انجامد.

در مادرانی که تحت سزارین قرار می‌گیرند، تب شایع‌تر است. تب بالا پس از زایمان ممکن است نشانه عفونت باکتریایی باشد که نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد.

اگر سزارین، پارگی واژن یا اپیزیوتومی رخ داده باشد، زخم ممکن است عفونت کند. چندین روز پس از زایمان بعضی از مادران دچار عفونت پستان می‌شوند که «ماستیت»نامیده می‌شود.

هر چه از زمان زایمان می‌گذرد احتمال آنکه عفونت مرتبط با زایمان باشد، کمتر شده و احتمال اینکه علایم مربوط به عفونت ویروسی باشند بیشتر می‌شود.

توصیه‌های خانگی

- لباس زیادی نپوشید. اگر لرز دارید، لباس گرم بپوشید ولی پس از خاتمه لرز لباس خنک و سبک بپوشید.

- از دوش گرفتن یا کمپرس سرد برای کاهش دما استفاده نکنید. این کار باعث لرز شدید و در پی آن افزایش دمای بدن می‌شود.

- از استامینوفن یا بروفن برای درمان تب استفاه کنید.

- مایعات زیاد بنوشید. باید از کم آب شدن بدن‌تان پیشگیری کنید. از نوشیدنی‌های الکلی، قهوه و چای معمولی که ممکن است باعث از دست دادن بیشتر مایعات شود، پرهیز کنید.

- در صورت احتقان پستان شیردهی را ادامه دهید و پس از شیردهی از کمپرس سرد استفاده کنید. از نحوه صحیح شیردهی خود مطمئن شوید.

- به یاد داشته باشید تب می‌تواند اولین علامت بیماری‌های جدی پس از زایمان باشد. با ماما، مراقب سلامت یا پزشک‌تان تماس بگیرید.

حتی اگر تب دارو بهبود یافته است، ولی از جنبه‌های دیگر احساس ناخوشی می‌کنید، باید به پزشک یا مرکزی که در آن زایمان کرده‌اید مراجعه کنید.

 

برچسب ها: تولد نوزاد، زایمان، مراقبت های پس از زایمان، سزارین، تب پس از زایمان، عفونت پستان، ماستیت تعداد بازديد: 934 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز