Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:33

13
دی
جراحی‌‌های زیبایی و روش‌‌های جوان سازی در دوران بارداری

جراحی‌‌های زیبایی و روش‌‌های  جوان سازی در دوران بارداری

دوران بارداري يكي از مهم‌ترين دوران در زندگي هر زن محسوب می شود..............

جراحی‌‌های زیبایی و روش‌‌های  جوان سازی در دوران بارداری

 

 

دوران بارداری یكی از مهم‌ترین دوران در زندگی هر زن محسوب می شود. در این دوران مهم‌ترین اولویت به دنیا آمدن نوزادی سالم است. در عین حال تمایل ذاتی خانم‌‌ها به زیبایی حتی در این دوران آن‌‌ها را رها نمی‌كند. از طرفی بسیاری از خانم‌‌ها در دوران قبل یا بعد از بارداری جهت انجام اقدامات زیبایی مراجعه می کنند.

از آنجا كه جراحی‌‌های زیبایی و پلاستیك، از جراحی‌‌های انتخابی (در مقابل جراحی‌‌های اورژانسی) به شمار می‌روند، این جراحی‌‌ها بهتر است در زمان حاملگی صورت نگیرند. با این وجود ممكن است عده‌ای از خانم‌ها، در هنگامی كه برای جراحی به اتاق عمل می‌‌روند، از بارداری خود مطلع نباشند. این موضوع نباید موجب نگرانی آن‌‌ها شود چرا كه امروز، با پیشرفت‌‌هایی در علم بیهوشی و داروهای جدید با عوارض بسیار كمتر، احتمال عارضه در مادر یا جنین به حداقل رسیده است و اگر عمل جراحی بدون اطلاع از بارداری فرد انجام شود، بعید است که مشکل‌ساز باشد.

با این وجود برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است خانم‌‌هایی كه در سن بارداری بوده و از روش‌‌های جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌كنند، علاوه بر آزمایشات روتین قبل از جراحی، از جراح خود درخواست گنجاندن تست حاملگی در لیست آزمایشات درخواستی را نمایند تا درصورت مثبت شدن تست، هرگونه جراحی زیبایی را تا زمان بعد از حاملگی به تعویق اندازند.

 

  روش‌‌های غیر جراحی در زیبایی

در مورد روش‌‌های غیر جراحی در زیبایی صورت مانند بوتاكس، تزریق فیلرها، تزریق چربی و كلاژن نیز باید صبر كرد حاملگی به پایان برسد. فقط در مورد لیزر صورت، در صورتی كه ماده بی‌حسی مورد استفاده قرار نگیرد، در زمان بارداری نیز قابل انجام است.

انجام جراحی‌‌های زیبایی صورت به روش‌‌های نوین غیر تهاجمی تا دو ماه قبل از بارداری بلامانع است. روش‌‌های غیر جراحی مانند بوتاكس یا فیلرها نیز تا سه هفته قبل از بارداری بلامانع است.

 

  جراحی پلاستیك بینی

در صورتی كه فرد تمایل به انجام جراحی پلاستیك بینی یا صورت یا روش‌‌های غیر جراحی در جوان سازی صورت بعد از دوران بارداری را داشته باشد پس از دو ماه از اتمام بارداری این اقدامات قابل انجام است، به شرط آن كه در شرایط كاملاً استاندارد و برطبق اصول صحیح علمی انجام شود.

در مورد لیزر صورت محدودیت زمانی كمتری وجود دارد و پس از یك ماه از خاتمه بارداری قابل انجام است.

به طور كلی در طی دوران بارداری و زمان پس از آن بهتر است تمام توجه خانم‌‌ها به گذراندن صحیح و سالم این دوران معطوف باشد. انجام جراحی‌‌های زیبایی صورت و اقدامات غیر جراحی در جوان سازی صورت در فاصله كوتاهی قبل و پس از حاملگی قابل انجام است، هرچند كه در مورد آن‌‌ها نباید عجله به خرج داد. تمام جراحی‌‌های زیبایی جزء جراحی‌‌های اختیاری محسوب شده و فرد در هر زمانی امكان به تأخیر انداختن آن‌‌ها را دارد.

 

  بوتاكس و لیزر

خانم‌‌هایی كه قبل از بارداری به‌طور منظم بوتاكس را در فواصل چهار ماهه استفاده می‌‌كردند، هیچ مشكلی با عدم استفاده آن به مدت یك سال نخواهند داشت و مجدداً روال منظم قبلی را می‌‌توانند داشته باشند. با توجه به اینكه بعضی از خانم‌‌ها پس از بارداری دچار شلی پوست صورت و یا تغییرات رنگی در پوست صورت می‌‌شوند، لیزرهای غیر تهاجمی را می‌‌توان از همان ماه‌‌های ابتدایی پس از خاتمه بارداری در جهت تقویت كلاژن تضعیف شده و تقویت ساختار بافت همبندی صورت به كار برد. بدیهی است تمام اقدامات مذكور باید توسط پزشكانی كه تجربه و تخصص كافی در این زمینه را دارند صورت پذیرد.

برچسب ها: جراحی پلاستیك بینی، زندگی آنلاین، جراحی‌‌های زیبایی، بوتاكس و لیزر تعداد بازديد: 639 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز