Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:32

26
مرداد
دختر می خواهيد يا پسر؟

دختر می خواهيد يا پسر؟

سال‌های سال است كه در همه‌ي كشورهاي دنيا انتخاب جنس فرزند مورد توجه...

دختر می خواهيد يا پسر؟

 

 

سال‌های سال است كه در همه‌ی كشورهای دنیا انتخاب جنس فرزند مورد توجه قرار می‌گیرد. ممكن است عده‌ای تصور كنند كه تعیین جنس فرزند ناشی از تعصب است، نه هرگز، دیگر آن دوران كه پدرها تمایل به داشتن فرزند پسر داشته‌اند به سر رسیده در آن زمان فرزندان پسر خانواده، كمك و نیروهای كار در زمین كشاورزی یا كارهای یدی دیگر و به اصطلاح بازوی پدر بوده‌اند، ولی در قرن حاضر به علت پیشرفت علم و فرهنگ جامعه این مساله دیگر مطرح نیست و شاید هم تنها در اقوام روستایی و عشایر مطرح است.

در سال‌های اخیر خوشبختانه در مملكت ما به مساله تنظیم خانواده توجه زیادی شده و برنامه‌های دولت تا حدود زیادی موفق شده كه جلوی رشد بی‌رویه جمعیت را بگیرد.

توجه به انتخاب جنسیت فرزند نیز می‌تواند به برنامه تنظیم خانواده كمك كند، شاید گفته شود اگر افراد حق انتخاب جنس فرزندشان را داشته باشند یك جنس در جامعه زیاد و جنس مخالف آن كم می‌شود، باید گفت هرگز چنین نمی‌شود زیرا افراد متفاوت برای تعیین جنس فرزندشان دلایل مختلفی دارند. پس در نهایت این بالانس به هم نمی‌خورد.

در بعضی از خانواده‌ها بیماری‌های موروثی وابسته به جنین وجود دارند، پدر و مادری را در نظر بگیریم كه فرزندی با یك بیماری خاص دارند و تمایل به داشتن فرزند سالمی دارند كه از جنس مخالف باشد (و این بیماری در او بروز نكند) و یا خانواده‌ای كه فرزند خود را از دست می‌دهند و به دلایل روحی – روانی مایلند فرزندی از همان جنس داشته باشند و یا به عنوان مثال خانواده‌ای دارای فرزند پسر هستند و مایلند دو بچه داشته باشند و می‌خواهند فرزند دیگرشان دختر باشد، اگر به این خانواده‌ها كمك شود و آگاهی‌های لازم به آنها داده شود این مساله به طور غیرمستقیم به برنامه تنظیم خانواده كمك می‌كند. ما خانواده‌های زیادی را دیده‌ایم كه فرضا دو پسر داشته و برای اینكه صاحب فرزند دختر شوند، مادر پی در پی باردار شده و در نهایت این خانواده صاحب چهار یا پنج فرزند شده‌اند. پس بهتر است بدون تعصب و از دید علمی به این مساله بنگریم كه چه باید كرد. حالا كه علم پیشرفت كرده و سایر ملل از آن بهره‌ می‌برند، بهتر نیست كه ما هم از دید مغرضان به این مساله نگاه نكنیم.

 

 

تعیین جنسیت نوزاد با آموزه‌های قرآنی مغایرت ندارد

انتخاب جنسیت نوزاد، قبل از تولد، هیچ مغایرتی با آموزه‌های قرآنی و قوانین اسلامی پیامبر (ص) ندارد.

كمیته تحقیقات فقهی دانشكده اسلامی دانشگاه الازهر (س) مصر كه یكی از برجسته‌ترین مراكز دینی است، اعلام كرده است كه با در نظر گرفتن تمام نظرها و مطالعات انجام شده در این زمینه، انتخاب جنسیت فرزند هیچ مشكل فقهی ندارد و تعیین جنسیت جنین در برخی موارد ویژه‌ی پزشكی مانند پیشگیری از بیماری‌های قلبی مرتبط با وراثت و غیره، قابل انجام است.

 

 

راه‌های عملی پیشنهادی برای تعیین جنسیت قبل از لقاح

قبل از هر چیز لازم به توضیح است برای اینكه به نتیجه مطلوب برسید باید تمامی موارد ذیل را رعایت كنید.

دختردار شدن مستلزم استفاده بیشتر از غذاهای حاوی كلسیم و منیزیم است و پسردار شدن منوط به خوردن موادی است كه میزان سدیم و پتاسیم بیشتری دارد، البته باید توجه شود كه فرضا خانواده‌ای را دیده‌ایم كه مصرف روزانه ماست آنها چه خانم و چه آقا در حد بالایی بوده و صاحب فرزندان پسر شده‌اند ولی قبلا ذكر شد كه رعایت تمامی شرایط امكان انتخاب جنسیت را بیشتر می‌كند.

اگر مادر 2 تا 3 ماه پیش از تصمیم به بارداری از شیر، فرآورده‌های شیری، ماهی، كلم، كدو، خاویار، بادام، جوانه گندم، فلفل سبز و كاكائو استفاده كند محیط واژن اسیدی شده و احتمال دختردار شدن زیاد می‌شود و اگر غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب‌زمینی، جگر، گوشت و تخم‌مرغ بخورد محیط واژن قلیلایی شده و پسردار می شود. یعنی در حقیقت پیروی از این دستورات غذائی با تاثیر بر میزان اسیدیته PH دهانه رحم به جذب و بقای اسپرم X (مولد دختر) و یا اسپرم Y (مولد پسر) تا حدی كمك می‌كند.

اما یكی از مهمترین عوامل تعیین‌كننده جنسیت، تنظیم زمان لقاح است: در صورتی كه مقاربت تا 48 ساعت قبل از تخمك‌گذاری انجام شود 80 درصد احتمال دارد كه فرزند دختر باشد و در صورتی كه نزدیكی درست همزمان با تخمك‌گذاری انجام شود درصد احتمال پسردار شدن زیاد است كه علت این امر حاصل تغییرات هورمونی است.

 

 

چگونه زمان دقیق تخمك‌گذاری را مشخص كنیم؟

یافتن زمان دقیق تخمك‌گذاری نیازمند حداقل سه‌ ماه بررسی و پیگیری پیوسته و دقیق تغییرات دمایی، هورمونی و متابولیكی مادر است.

اگر خانمی تغییرات دمایی خود را هر روز صبح (پیش از برخاستن از بستر) به طور مرتب اندازه‌گیری كند درمی‌یابد كه در روز تخمك‌گذاری دمای بدنش در حدود نیم تا یك درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت. (توجه شود برای اندازه‌گیری افزایش دمای بدن اگر دماسنج داخل واژن ابتدای آن قرار گیرد ضریب اطمینان باز هم بالاتر می‌رود.)

اگر خانمی قاعدگی منظمی داشته باشد تخمك‌گذاری وی درست 14 روز قبل از قاعدگی بعدی است یعنی اگر شروع هر قاعدگی تا قاعدگی بعدی خانمی فرضا 30 روز باشد، پس 16=14-30، زمان تخمك‌گذاری روز شانزدهم پس از قاعدگی است. به عبارت دیگر خانمی كه در تاریخ 1/2/86 قاعده شده و سیكل‌های قاعدگی وی هر 30 روزه است یعنی قاعدگی بعدی وی در تاریخ 30 خرداد خواهد بود، در روز 16/2/86 تخمك‌گذاری دارد. توجه به این نكته خیلی مهم است. اغلب خانم‌ها اشتباه می‌كنند و از تاریخی كه قاعده شده‌اند زمان را محاسبه می‌كنند و به عدد 14 كه رسیدند آن روز را روز تخمك‌گذاری خود فرض می‌كنند. این محاسبه را با دقت انجام دهید.

برای بالا بردن ضریب اطمینان می‌توان از راه‌های ساده دیگری نیز استفاده كرد كه یكی از آنها شست‌وشوی دهانه‌ی رحم پیش از مقاربت است، پیش از مقاربت اگر درون واژن با محلولی از سركه‌ی سفید رقیق شده شست‌وشو داده شود فرزند احتمالی دختر است و اگر این كار با محلول رقیق جوش‌شیرین انجام شود احتمال تشكیل فرزند پسر زیاد می‌شو كه این به دلیل از تحرك افتادن اسپرم‌ها در مجاورت محیط اسیدی است.

روش استفاده به این طریق است كه دو قاشق غذاخوری سركه در یك لیوان آب جوشیده یا یك قاشق چایخوری جوش‌شیرین در یك لیوان آب حل كنید و به آرامی با سرنگ (بدون سوزن و در صورت امكان با پوآر كه در داروخانه‌ها موجود است) به داخل واژن بریزید.

 

 

اما یك نكته خیلی مهم:

برای داشتن فرزند پسر، خودداری قبلی از آمیزش لازم است یعنی باید از شروع قاعدگی تا روز تخمك‌گذاری از انجام هر گونه مقاربت خودداری كرد. این خودداری تعداد اسپرم‌ها و احتمال پسردار شدن را به حداكثر خواهد رساند.

یك روش تكمیلی دیگر كه باید حتما همزمان با دیگر مسائل رعایت شود این است كه خانم هنگام مقاربت به هیچ عنوان دچار هیجان نشود، در وضعیتی كه مقاربت صورت می‌گیرد بهتر است خانم هرگز صورت همسرش را نبیند (هیجان خانم باعث افزایش آدرنالین خون و افزایش اسیدیته خون و در نهایت اسیدی شدن واژن می‌شود) یعنی خانم پشت به همسرش بخوابد و دیگر اینكه آقا باید در حداكثر هیجان و احساس باشد و در نهایت خانم حدود 30 دقیقه دراز بكشد زیرا بسیار دیده شده كه خانمی بلافاصله بلند شده  نتیجه‌ای نگرفته است.

با استفاده از این روش‌ها در تعیین جنسیت فرزند می‌توان از انتقال بسیاری از بیماری‌های ارثی و به خصوص از دو بیماری كشنده هموفیلی و دیستروفی عضلانی دوشن (ناتوانی عضلانی) كه در كشورها شایع‌اند جلوگیری كرد.

روش‌های آزمایشگاهی تعیین جنسیت نیز وجود دارند كه برای زوج‌هایی كه به دلایل مختلف به مراكز ناباروری مراجعه می‌كنند استفاده می‌شود و به آنها كمك می‌‌كند در روش بارداری خارج از رحم جنس فرزندشان را انتخاب كنند.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، تعیین جنسیت نوزاد تعداد بازديد: 1181 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز