Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 05:04

17
بهمن
غذای سودمند برای افــزايـش قـدرت بـاروری

غذای سودمند برای  افــزايـش قـدرت بـاروری

اغلب بیان می‌شود كه سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهای مصرفی اوست. با استفاده از برخی مواد غذایی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، می‌توانید بر بسیاری از بیماری‌ها از جمله ناباروری چیره شوید

تحريريه دنيای تغذيه

 

 

اغلب بیان می‌شود كه سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهای مصرفی اوست. با استفاده از برخی مواد غذایی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، می‌توانید بر بسیاری از بیماری‌ها از جمله ناباروری چیره شوید.

پس اگر قصد مادر شدن دارید ولی نمی‌توانید باردار شوید، به جای گریستن و تأسف خوردن رژیم غذایی خود را اصلاح  كنید و در عوضِ خوردن زیاد بستنی و دسرهای شكلاتی برای فرار از مشكلتان، به دنبال برنامه‌ غذایی باشید كه قدرت باروریتان را افزایش دهد.

ساده‌ترین دلیل برای انتخاب مواد غذایی طبیعی و سالم در راستای افزایش قدرت باروری كاهش وزن است كه به دنبال آن هورمون‌های بدن نیز تنظیم می‌شود.

در ذیل، به 10 مورد از بهترین‌ غذاها كه مصرف روزانه آنها برای افزایش قدرت باروری مفید است، اشاره شده كه می‌تواند راهنمای خوبی تا زمان به دنیا آمدن فرزندتان باشد.

نوشیدن فراوان آب علاوه بر كمك به عملكرد بهتر اندام‌های تناسلی و زایشی، سبب تأمین بیشتر مایع طبیعی لازم برای حركت بهتر اسپرم به سمت دهانه رحم می‌شود، بنابراین نوشیدن آب تصفیه‌شده یا آب معدنی به میزان كافی را فراموش نكنید.

 برگ‌های سبز سبزیجات به خصوص اسفناج سرشار از آنتی‌اكسیدان، آهن و اسیدفولیك می‌باشند كه همگی برای حفظ سلامت اندام‌های زایشی و تناسلی لازم هستند. اسیدفولیك موجود در اسفناج نه‌تنها باعث تشكیل تخمك‌های قابل رشد و افزایش قدرت باروری می‌شود، بلكه مانع از ایجاد نقص در نوزادان خواهد شد.

بخشی از رژیم غذایی خود را به سبزیجات نارنجی و زردرنگ اختصاص دهید، چرا كه منبع خوبی از آنتی‌اكسیدان و بتاكاروتن هستند. بتاكاروتن در تنظیم هورمون‌ها نقش مهمی دارد و احتمال سقط را كاهش می‌دهد.

اگر مبتلا به اندومتریوز هستید، كلم بروكلی و انواع دیگر كلم را زیاد مصرف كنید. این گروه از سبزیجات خواص زیادی دارند. مواد مغذی گیاهی آن به متابولیسم استروژن كمك می‌كنند.

اگر قاعدگی نامنظم دارید، مصرف سیب‌زمینی شیرین، هویج و نخودفرنگی را فراموش نكنید. بتاكاروتن موجود در این سبزیجات، در تنظیم قاعدگی موثر است و امكان باروری بهتر را در پی خواهد داشت.

 از آنجایی كه مركبات سرشار از ویتامین C هستند، آنها را حتماً در رژیم غذایی خود بگنجانید. زغال اخته، پاپایا(خربزه درختی)، پرتقال، نارنگی، كیوی و توت فرنگی مواد مغذی زیادی دارند و مصرف آنها برای خانم‌هایی كه تصمیم به مادر شدن گرفته‌اند خیلی مفید است.

 فرآورده‌های لبنی و پروتئین‌های حیوانی مانند ماهی غنی از اسیدآمینه هستند كه به تشكیل هورمون‌های زایشی (FSH) و (LH) كمك می‌كنند، بنابراین این مواد را در برنامه غذایی خود بیاورید تا هر چه سریع‌تر به آرزوی مادرشدنتان برسید.

 از نان‌هایی كه با آرد گندم كامل درست می‌شوند استفاده كنید، زیرا منبع خوبی از آهن و ویتامین B می‌باشند و موجب افزایش هورمون‌های باروری می‌شوند.

 برای باردار شدن باید از چربی‌های خوب استفاده شود، لذا مصرف مغزهایی مانند بادام یا گردو كه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا‑3 می‌باشند توصیه می‌گردد.

 در آخر، پروتئین‌های گیاهی (مخصوصا سویا) را به اندازه‌ متوسط مصرف كنید تا به شما در رسیدن به وزن مناسب برای حامله شدن كمك كند.

مصرف غذا (به‌خصوص آنهایی كه زیاد استفاده می‌كنید) تأثیر مستقیمی بر روی باروری شما دارد. در نتیجه، سعی كنید تا وعده‌های غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، لبنیات و پروتئین‌های گیاهی داشته باشید كه منابع خوبی از ویتامین C، بتاكاروتن، آنتی‌اكسیدان، اسیدفولیك و آهن هستند و همگی امكان باروری را افزایش می‌دهند.



مواد غذایی كه باید از مصرف آنها اجتناب كرد:

 مصرف مواد فرآوری‌شده (مانند شیرینی‌جات و تنقلات) را به حداقل برسانید، زیرا آنها فاقد هرگونه مواد مغذی برای تشكیل نطفه و رشد جنین می‌باشند.

 زنانی كه در سنین بالا باردار شده‌اند و نیز مبتلا به دیابت حاملگی هستند، با مصرف بیش از اندازه تنقلات، سطح قند خونشان بالا رفته و مجبور هستند تا سزارین شوند، زیرا نوزادانی كه از مادران دیابتی به دنیا می‌آیند، سایزشان از دیگر نوزادان بزرگ‌تر است.

در آخر، لازم به ذكر است سلامت نوزاد تا حد زیادی بستگی به مادر و غذاهای مصرفی او دارد، بنابراین خوردن غذاهای سالم و مفید تنها راه ساده‌ای است كه منجر به سلامت شما و كودكتان می‌شود.

برچسب ها: تغذیه سودمند برای افزایش قـدرت بـاروری، افزایش توان باروری، خوراکی ها و افزایش قدرت باروری، افزایش قدرت باروری، غذاهای مفید برای باروری تعداد بازديد: 719 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز