Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 20:54

10
بهمن
مکمل های دوران شیردهی

مکمل های دوران شیردهی

تولد نوزادی سالم و تکامل یافته، زیباترین هدیه خدای مهربان به پدر و مادر منتظر است. اما مراقبت صحیح و تغذیه مناسب این موهبت الهی، مهمترین دغدغه والدین در ادامه زندگی شیرین این زیباترین نوگل زندگانی است.

محمد علی پازوکی ؛ مهر کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ؛کارشناس علمی پژوهشی شرکت بهداشت کار

 

تولد نوزادی سالم و تکامل یافته، زیباترین هدیه خدای مهربان به پدر و مادر منتظر است. اما مراقبت صحیح و تغذیه مناسب این موهبت الهی، مهمترین دغدغه والدین در ادامه زندگی شیرین این زیباترین نوگل زندگانی است.

متأسفانه در بین برخی از مادران این اشتباه رایج شده که با شیر دادن فرزندانشان، ممکن است اندامی نامتناسب پیدا کنند. درحالیكه تاکید تمام محافل علمی بر استفاده از شیر مادر تا 6 ماهگی برای رفع تمام نیاز های نوزاد است.

از طرفی در طول دوران بارداری ذخایر چربی مادر بیشتر می شود تا یك منبع ذخیره مناسب برای دوران شیردهی تامین گردد. با اتمام دوره شیردهی، مادر به وزن قبل از بارداری خود نزدیك می شود، زیرا ذخایر چربی مادر به تدریج در دوران شیردهی مصرف می گردد.

تولید شیر تحت تاثیر تکرار عمل مکیدن توسط نوزاد است و حجم آن می تواند تحت تاثیر دریافت مایعات مادر قرار گیرد. با این حال ترکیب شیر بسته به رژیم غذایی مادر متفاوت است.

برای مثال ترکیب اسیدهای چرب شیر مادر دریافت رژیمی او را منعکس می کند. علاوه بر آن غلظت سلنیم، ید و برخی ویتامین های گروه B در شیر بر اساس رژیم غذایی مادر تغییر می کند.

یك مطالعه حاکی از آن است که در صورت سوء تغذیه مادر، پروتئین های ضد میكروب موجود در شیر مادر کاهش پیدا می‌کند.

در طول شش ماهه اول شیر دهی نیاز به روی(زینک)، پروتئین، ویتامین های A, E, C و B3  نسبت به دوران بارداری افزایش می یابد.

مکمل غذایی لیدی میل از نظر ترکیبات غذایی نزدیكترین مکمل به استاندارد جهانی RDA (توصیه جیره های غذایی) برای خانم های شیرده و مادران باردار است و تمام نیازهای آنها را بر طرف می‌کند.

لیدی میل با کلسیم بالا (1200 میلی گرم در هر 100 گرم پودر) به حفظ استخوان ها و دندان‌های مادر کمک می کند و رشد جوانه‌های دندانی و استخوان های نوزاد را تکمیل می کند.

همچنین این مکمل با داشتن پروتئین با ارزش، نیازهای مادر را به اسیدهای آمینه ضروری و حتی نیمه ضروری مرتفع می کند.

این روزها مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمنی چون چاقی مفرط، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها در صدر عوامل مرگ و میر جا خوش کرده اند و مواردی چون شیوه نامناسب زندگی، فعالیت کم و استفاده بی رویه از انواع چربی ها به ویژه از نوع اشباع و ترانس، پیش زمینه این بیماری ها هستند.

لیدی میل مکمل غذایی بر پایه شیر گاو چربی گرفته شده یا skimmed milk است که با روغن های امگا 3 و امگا 6 از منابع گیاهی جایگزین شده. اسید های چرب ضروری لینولئیک و آلفا لینولنیک (امگا6 و امگا3) در لیدی میل با نسبت مناسب 1/4 به 1 موجود است.

همچنین لیدی میل با انرژی مناسب از منابع مطلوب، مادر را از خستگی و بی حوصلگی، که معمولاً پس از شیردهی عارض می شود، می‌رهاند.

انواع ویتامین ها و عناصری چون روی، آهن، منیزیم، فسفر و سلنیم (به عنوان آنتی اکسیدان) در لیدی میل، بر اساس نیاز این دوره حساس تنظیم و غنی شده اند.

به علاوه لیدی میل یك فیبر ارگانیک به نام اینولین دارد تا از یبوست دوران بارداری بکاهد و با اسید آمینه تورین نیز غنی شده تا تکامل مغزی نوزاد بهتر انجام گیرد.

لیدی میل در دو طعم توت فرنگی و وانیل توسط شرکت بهداشت کار از فاسبل بلژیک وارد می شود و بهترین مکمل در این دوران است. 

 

برچسب ها: لیدی میل، مکمل های دوران شیردهی، استفاده از مکمل لیدی میل در دوران بارداری و شیردهی، شیر خشک لیدی میل، مصرف لیدی میل در دوران بارداری و شیردهی، مکمل های مناسب برای مادران شیرده تعداد بازديد: 5342 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز