Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:13

17
بهمن
آیا برای بچه دار شدن آمادگی دارید (1)

آیا برای بچه دار شدن آمادگی دارید (1)

یكی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن، زمان مناسب است كه از لحاظ فیزیكی زن و مرد آمادگی پذیرش و قبول مسؤولیت نگهداری یك نوزاد را داشته باشند.

ستاره حميدی ؛دانشجوی كارشناسی ارشد روانشناسی

 

زمان

یكی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن، زمان مناسب است كه از لحاظ فیزیكی زن و مرد آمادگی پذیرش و قبول مسؤولیت نگهداری یك نوزاد را داشته باشند.

عوامل اقتصادی

از ركن‌های مهم دیگر، عوامل اقتصادی است. طبیعتا ورود یك فرد جدید هزینه‌های بسیاری خواهد داشت و زوجین باید آمادگی آن را داشته باشند.

حمایت عاطفی

حمایت عاطفی همسر و خانواده دو طرف، تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن دارد. زمانی كه زن احساس كند از هر لحاظ مورد حمایت قرار می‌گیرد، می‌تواند با آرامش فكری بیشتری در این مورد بیندیشد و عاقلانه‌تر تصمیم بگیرد.

 

اطلاعات كافی درخصوص بارداری

متاسفانه برخی زوج‌ها اطلاعات كافی در مورد مراحل قبل و زمان بارداری ندارند و بدون این اطلاعات و در نظر گرفتن بسیاری مسائل، دست به این اقدام می‌زنند كه خود منجر به مشكلات بسیاری در آینده و سرخوردگی زوجین شده و گاهی درونی‌ترین احساسات را آشكار می‌كند.

ترس از اشتباهات احتمالی در روند بارداری و نگهداری از كودك، مطمئنا بر عزیزترین فرد زندگی اثر خواهد گذاشت. داشتن اطلاعات و آموزش‌های مخصوص می‌تواند بسیاری از دلواپسی‌ها را برطرف نماید.

در این موارد كلاس‌های ویژه‌ای مخصوص بانوان وجود دارد كه می‌تواند راهنمای خوبی برای آنها باشد. بچه‌دار شدن تغییرات مهمی در زندگی زن و مرد ایجاد می‌كند و بیشترین تاثیر بر روی مادر است كه مسؤولیت بزرگ كردن نوزاد را برعهده دارد و می‌تواند حال، آینده و آمال و آرزوهای او را تحت تاثیر قرار دهد.

مادر شدن بر مشكلات زنان می‌افزاید مخصوصا زمانی كه زن شاغل بوده و به هر طریق در اجتماع باشد.با در نظر گرفتن  تمامی مشكلاتی كه زنان در جامعه دارند، ورود یك نوزاد می‌تواند مشكلات آنان را دو چندان كند.

اگرچه با افزایش آگاهی‌ها، مردان نسبت به گذشته كمك بیشتری به همسرانشان می‌كنند و نقش بیشتری در تربیت فرزندان برعهده می‌گیرند و این برای زنان تا حدودی امیدواركننده است، با تمام این تفاسیر كارهای روزمره خانه، پخت و پز، حمایت عاطفی، نگهداری از كودكان، خرید و دیگر جزئیات زندگی، بر دوش زنان قرار دارد.

برخی مردان بعد از تولد نوزاد و مشكلات نگهداری و هزینه‌های آن ساعات كاری خود را افزایش می‌دهند و برخی مادران نیز مجبورند شغل‌شان را رها كرده و به انجام وظایف مادری خود بپردازند.

احساس وظیفه جهت تامین معاش خانواده سبب می‌شود مردان هر روز بیشتر درگیر كار شوند و به مرور از خانواده فاصله بگیرند كه همین امر موجب انزوای عاطفی آنان شده و برخی به دلیل اینكه نمی‌توانند همان پدری باشند كه دوست داشته‌اند، احساس ناامیدی و افسردگی می‌كنند. از این‌رو در نظر گرفتن بسیاری از موارد ذكر شده جهت تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن ضروری به نظر می‌رسد...

 

برای خواندن بخش دوم - آیا برای بچه دار شدن آمادگی دارید - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: زمانی برای بچه دار شدن، توصیه هایی جدی قبل از بچه دار شدن، نکاتی در رابطه با آمادگی برای بچه دار شدن، آمادگی برای بچه دار شدن تعداد بازديد: 1036 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز