Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:13

3
بهمن
راه عزت در جامعه؛ تبعیت از حضرت زهرا (س)

راه عزت در جامعه؛ تبعیت از حضرت زهرا (س)

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: همه صفات نیکو درباره حضرت زهرا (س) روشن است و نیاز به تبیین ندارد؛ راه عزت در جامعه تبعیت از ایشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حضرت زهرا (س) در دوران زندگی پر فراز و نشیب خود، آزمون های متعددی را پشت سر گذاشتند؛ اما همواره در تمامی لحظات زندگی تلاش کردند؛ از مادری و همسرداری گرفته تا تربیت فرزندان و عبادت و بندگی خداوند متعال به بهترین شکل قدم بردارند.

رهبر انقلاب، حضرت زهرا و حضرت علی و فرزندان گرامی آنان را نمونه عالی یک خانواده اسلامی دانستند که الگوبرداری از همراهی، همدلی، اخلاص و مجاهدت آن بزرگواران می‌تواند جامعه اسلامی را به اوج برساند.

 

ولادت حضرت فاطمه

به گفته ایشان، نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به زن، نگاه تکریم و احترام است، درحالی‌که نگاه رایج غرب، نگاه کالایی و ابزاری است. در اسلام، زن و مرد از لحاظ ارزش‌های الهی و انسانی تفاوتی ندارند. البته در کنار وظایف مشترک، هریک از زن و مرد وظایف ویژه‌ای هم دارند و به همین علت است که خداوند متعال ترکیب ساختمان جسمی آن‌ها را متناسب با این وظایف ویژه آفریده است.

در همین ارتباط و بهانه فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه (س)، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی به خبرنگار ما گفت: نگاه اسلام به بانوان متعالی و ویژه است و در هیچ‌یک از مکاتب به‌اندازه‌ اسلام به جایگاه زن در جامعه اهمیت داده نشده است.

ولادت حضرت زهرا

به گفته این کارشناس مذهبی، کسانی که نسبت به جایگاه حضرت فاطمه دچار تردیدند، یا مغرض هستند یا جاهل؛ زیرا اگر به جایگاه حضرت زهرا در روایات و احادیث نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که زن در اسلام چه جایگاهی دارد.

ادبی یزدی تاکید کرد: اسلام به هیچ‌عنوان با حضور زن در مدارج مختلف و جایگاه متعدد مخالفت ندارد؛ اگر زن در جامعه نباشد، بسیاری کار‌ها ناقص می‌ماند.

طبق گفته او، اینکه برخی علما نسبت به حضور زن در جامعه حساسیت دارند، برای محفوظ ماندن جایگاه زن در جامعه است و اسلام می‌خواهد زن در جامعه کرامت داشته و همانند مروارید درون صدف باشد.

حضرت زهرا

این کارشناس مذهبی تمام عناوین نیکو از قبیل عفت، پاکدامنی، حفظ حدود و حقوق شوهر، مادر نمونه بودن را ویژگی‌های حضرت زهرا دانست و گفت: همه صفات نیکو درباره حضرت زهرا روشن است و نیاز به تبیین ندارد. راه عزت در جامعه تبعیت از حضرت زهرا است.

به گفته وی، تبعیت از همسر و شناساندن ویژگی‌های حضرت علی به مردم و اینکه تمام وجود خود و فرزندانش را برای اثبات حقانیت ولایت حضرت علی (ع) گذاشت، بزرگ‌ترین اقدام حضرت فاطمه در جهت ولایت و امامت است.

برچسب ها: قرآن، همسرداری، روز مادر، روز زن تعداد بازديد: 216 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز