Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:36

16
مرداد
خبرنگاران پیشقراولان آگاهی بخشی در جامعه هستند

خبرنگاران پیشقراولان آگاهی بخشی در جامعه هستند

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در موسسه فرهنگی دنیای تغذیه و سلامت با حضور دکتر اصغر نعمتی مدیرعامل و سردبیران و دبیران تحریریه و خبرنگاران نشریات دنیای زنان، کودک سالم، دنیای سلامت و دنیای تغذیه، آشپزباشی در محل این موسسه برگزار شد.

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در موسسه فرهنگی دنیای تغذیه و سلامت با حضور دکتر اصغر نعمتی مدیرعامل و سردبیران و دبیران تحریریه و خبرنگاران نشریات دنیای زنان، کودک سالم، دنیای سلامت و دنیای تغذیه، آشپزباشی و روزنامه های تجارت، عصر ایرانیان، اسکناس در محل این موسسه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر اصغر نعمتی مدیرعامل موسسه خطاب به حاضران در جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خدارا شاکر هستیم که یک سال دیگر را با همکاری شما پشت سر گذاشتیم، هرچند در مدت این یک سال با سختی هایی در حوزه کسب و کار و چاپ و نشر روبرو شدیم.

وی در ادامه به توضیح در مورد اهمیت روز خبرنگار پرداخت و اظهار کرد: در 365 روز سال مناسبت های مختلف داریم اما روز خبرنگار از جنس دیگری است و این به دلیل اهمیت و حساسیتی است که این روز در نظر مردم ومسئولان دارد.

مدیرعامل موسسه در ادامه با اشاره به شور و نشاطی که در این روز، خبرنگاران و دستگاه ها و ادارات و موسسات را در بر می گیرد عنوان کرد: علت این امر آن است که مردم و مسئولان به این پیشه علاقه مند هستند چون خبرنگار تاریکی ها را روشن می کند و حرفه ای روشنی بخش است.

دکتر نعمتی خاطرنشان نمود: بنابراین خبرنگار جایگاه والایی دارد و همین ویژگی باعث شده است بحث شهروند خبرنگار در میان مردم جای خود را بازکنند و همگان بخواهند در تولید محتوا و آگاهی رسانی مشارکت داشته باشند.

این فعال رسانه ای همچنین با بیان این که خبرنگاران پیشقراولان آگاهی بخشی در جامعه هستند و ظلمت ها را می زدایند افزود: بر همین اساس است که مسئولان و مردم در این روز از افرادی مثل شما قدردانی می کنند و به ستایش از شما می پردازند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دنیای تغذیه و سلامت سپس به ویژگی های یک خبرنگار خوب اشاره کرد و گفت: اولا ویژگی یک خبرنگار آن است که مردم دار باشد و با مردم آمیزش داشته باشد و از کف جامعه سوژه‌ها را جمع‌آورری نماید و تعامل دوسویه با جامعه داشته باشد. وی دومین ویژگی خبرنگار را پرسشگری دانست و در این مورد اضافه کرد: خبرنگار بایستی با سماجت و تعمق در کنه موضوعات ابعاد تاریک آن ها را برملا کند و مشخص سازد و نبایستی به صورت سطحی و گذرا از کنار مسائل بگذرد.

سومین ویژگی که دکتر نعمتی از آن یاد کرد پشتکار بود. او در این باره هم بیان کرد: نکته بسیار مهم در کار خبرنگار این است که یک سوژه را با نستوهی و خستگی ناپذیری دنبال کند و تا کشف حقایق از پا ننشیند و در این مورد سختکوشی به خرج بدهد.

این استاد دانشگاه در ادامه چهارمین ویژگی یک خبرنگار خوب را برشمرد و اظهار کرد: شجاعت از ویژگی های برجسته حوزه کاری خبرنگاران است و او باید بداند که در حوزه خبر چطور با صاحبان قدرت برای کشف فساد در بیفتد و از تهدیدها و هشدارهای آن ها ترسی نداشته باشد و حتی در این راه از جانش نیز بگذرد.

دکتر نعمتی در همین رابطه یادآور شد: شهید محمود صارمی نمونه بارز یک خبرنگار شجاع است که تا آخرین لحظه حیات در حال انعکاس گزارش واقعه حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف بود.

پنجمین ویژگی خبرنگار خوب از زبان مدیر عامل موسسه فرهنگی دنیای تغذیه و سلامت برخورداری از خلاقیت بود.

وی در این زمینه عنوان کرد: داشتن خلاقیت مستمر در کار رسانه، چه در کشف سوژه و چه در پردازش آن و چه در زمینه ساده سازی و انعکاس روان خبر و گزارش عنصر بسیار مهمی در حوزه خبر و رسانه است.

یکی دیگر از ویژگی های یک خبرنگار خوب به نقل از دکتر نعمتی اخلاق حرفه ای است. او در این ارتباط هم اظهار کرد: معیار انعکاس اخبار و گزارش ها در نزد یک خبرنگار برجسته حفظ حریم خصوصی مردم است و جذابیت های یک خبر نباید باعث شود که پرده دری شود و حریم خصوصی افراد جامعه مورد تعرض قرار گیرد و با آبروی آن ها بازی شود.

دکتر نعمتی در ادامه ارتباطات گسترده را از دیگرخصیصه های یک خبرنگار دانست و بیان کرد: کسی که کار رسانه ای و خبری می کند باید همیشه یک دفترچه همراه داشته باشد تا از طریق آن به ثبت جزییات وقایع مبادرت ورزد و با کسب اطلاع از افراد مطلع زوایای اخبار را یادداشت و در موقع لازم به تجزیه و تحلیل واقعه مورد نظر و استخراج نتیجه درست از آن بپردازد. و سرانجام آخرین ویژگی یک خبرنگار ازدیدگاه این استاد دانشگاه، سواد رسانه ای است.

دکتر نعمتی در این مورد بیان کرد: یک خبرنگار خوب و کاردان کسی است که بتواند تولید محتوا کند و با توجه به نکته های برجسته یک خبر بهترین تحلیل و گزارش را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

مدیرعامل موسسه دنیای تغذیه و سلامت در پایان اظهار امیدواری کرد که همه همکاران موسسه در شرایط سخت تحریم با همدلی و همراهی هرچه بیشتر در ایفای وظایف خود بکوشند و در جهت تعالی و رشد خود و جامعه تلاش کنند.

وی همچنین از همکاران به دلیل این که در سال گذشته و بنا به تعدیل و کاهش نیرو توانسته اند چراغ موسسه را روشن نگاه دارند قدردانی و تشکرو برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت نمود. در پایان نیز با اعطای هدایا و لوح یادبود به حاضران از خبرنگاران و کارکنان موسسه قدردانی شد. 

 

برچسب ها: روز خبرنگار، موسسه دنیای تغذیه و سلامت، دنیای سلامت، زندگی آنلاین، کودک سالم، خبرنگار، دنیای زنان، رونامه نگاران، دکتراصغر نعمتی تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز