Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 05:01

22
اسفند
کودکان کشورهای مختلف و مراسم سال نو

کودکان کشورهای مختلف و مراسم سال نو

آیا با آداب و رسوم کشورهای مختلف برای سال نو آشنایی دارید؟ حتی کودکان کشورهای مختلف هم در شب سال نو آداب و مراسم خاصی دارند که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

نیکی پاک‌بین

 

ارمنستان

در کشور ارمنستان، مادرها یک نان مخصوص در خانه می‌پزند و بچه‌ها قبل از اینکه نان داخل فر گذاشته شود آرزوهای خوب‌شان را به خمیر نان می‌گویند.

باهاما

مادرها ماه‌ها وقت صرف درست کردن لباس خاصی برای مراسم جونکانو می‌کنند.

در این مراسم عجیب‌ترین و زیباترین لباس‌ها جایزه ویژه‌ای می‌برند.

بولیوی

بچه‌ها قطعات نی و یا عروسک‌های چوبی زیبای دست‌ساز خود را در بیرون از منزل برای جذب خوشبختی در سال جدید آویزان می‌کنند.

دانمارک

دانمارکی‌ها بر طبق رسوم خاصی برای آرزوی بهترین‌ها در سال جدید در شب سال نو، ظرف‌های قدیمی‌شان را به درب منازل دوستان‌شان پرتاب می‌کنند.

روز اول سال، درب منزل هر کسی بیشترین بشقاب شکسته شده را داشته باشد، او بیشترین دوست‌ها را دارد که برایش آرزوی خوشبختی در سال جدید را نموده‌اند.

بچه‌ها از این رسم در کنار والدین‌شان مانند یک بازی استقبال می‌کنند.

کوادور

درست کردن مترسک‌هایی با لباس‌هایی از پارچه‌های کهنه و روزنامه و مجلات، از رسوم شب سال نوی آنها است که بسیار مورد علاقه بچه‌ها می‌باشد و در کنار آن آتش‌بازی و ترقه هم برپا می‌کنند.

یونان

بچه‌ها در شب سال نو منتظر هدایای ویژه‌شان از طرف پدر و مادرها در کفش‌های خود هستند.

البته والدین از طرف شخصیتی که به مهربانی نزد بچه‌ها معروف است، این کار را انجام می‌دهند.

ژاپن

بچه‌ها در رسوم شب سال نوی ژاپنی هدایایی از پول به اسم اتوشیداماس دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از سرگرمی‌های کودکان در روز قبل از سال نو تزیین درب منازل‌شان با شاخه‌های کاج و بامبو است که از نظر اجداد و بزرگان آنها سلامتی و طول عمر برایشان به ارمغان می‌آورد.

در نیمه شب تحویل سال، زنگ‌ها و ناقوس‌ها  108 بار به صدا در می‌آیند تا 108 نوع مشکل و بدی از آنها دفع شود.

البته که ژاپنی‌ها خنده فراموش‌شان نمی‌شود و این عادت خوب‌شان را به کودکان‌شان هم منتقل می‌کنند، بخصوص که همگی در شب سال نو لبخند به لب دارند.

پرتقال

در شمال پرتقال بچه‌ها در حالیکه از خانه‌ای به خانه دیگر می‌روند آوازهای قدیمی مخصوصی می‌خوانند و شیرینی و سکه از صاحب‌خانه‌ها دریافت می‌کنند.

پورتوریکو

کودکان در شب‌های سال نو از پنجره منازل سطل آب به بیرون خالی می‌کنند تا بر طبق گفته‌های پیشینیان‌شان ارواح شیطانی از خانه‌هایشان خارج شوند.

رومانی

بچه‌ها در این کشور و بخصوص کودکان، دسته‌ای از شاخه‌های گلدار از درختان سیب، گلابی، گیلاس یا آلو را به دیگران می‌زنند و به این صورت سال جدید را جشن می‌گیرند و برای یکدیگر آرزوهای خوب و خوش می‌کنند، گرچه امروزه این شاخه‌ها مصنوعی شده و با انواع گل‌های کاغذی و تزئینی این رسم انجام می‌شود.

 

برچسب ها: شب سال نو، مراسم سال نو، کودک و نوروز، آداب سال نو، کودک و سال نو، سال نو در کشورهای مختلف، آیین سال جدید تعداد بازديد: 633 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز