Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:17

29
اسفند
نيایشی در آستانه سال نو

نيایشی در آستانه سال نو

بار خدایا! این روز را كه روز تجدید خاطره خویشاوندی انسان و طبیعت و روز شادمانی زمین است، مستدام دار و توفیقی عطاكن تا بتوانیم در سایه‌‌ی ایمان مذهبی، عشق و اخلاص، این سنت ملی را جلای بیشتر ببخشیم.

اصغر نعمتی

 

بارالها!

از پس دیوار ضخیم زمستان به سوی بهار در می‌گشاییم و به استقبال آن، جامعه نو كرده و خانه آراسته‌ایم؛ پس توفیقی عطاكن تا با پیرایش خانه‌ی دل، جان را نیز از زنگار آلودگی، گناه و تعلقات زمینی بزداییم.

خدایا!

نوروز یكی از زیباترین و استوارترین سنت‌های ملی و میعادگاه ارتباط ما با تاریخ، اساطیر و گذشتگانمان است كه همواره رنگ پژمردگی و اندوه را از سیمای این ملت زدوده است؛ بار خدایا! این روز را كه روز تجدید خاطره خویشاوندی انسان و طبیعت و روز شادمانی زمین است، مستدام دار و توفیقی عطاكن تا بتوانیم در سایه‌‌ی ایمان مذهبی، عشق و اخلاص، این سنت ملی را جلای بیشتر بخشیده و با پشتوانه‌ای استوار، آن را از خطر زوال مصون داشته، به آیندگان ارزانی داریم.

ای روزی رسان!

امروز امنیت غذایی از چالش‌های اصلی و حیات كشور است تا جایی كه اقتدار و استقلال پایدار این مرز و بوم به میزان دستیابی ما به آن وابسته است؛ ای خداوند بزرگ! به ما توان عطا فرما تا با درك اهمیت و جایگاه این مقوله‌ی حیاتی، نسبت به بازنگری برنامه‌های خود در جهت تحقق امنیت غذایی پایدار، تلاش نماییم.

بارالها!

در حالی كه نزدیك‌ به نیمی از افراد جامعه به معضل بیش‌خواری و زیاده‌خواری گرفتارند، در همین حال، بیست درصد از مردم به حداقل نیازهای غذایی خود دسترسی ندارند، پس به مسئولان و متولیان تأمین غذا و سلامت جامعه، توان و قدرتی عطا كن كه ضمن این تعارض، در جهت توزیع عادلانه‌ی غذا در كشور همت گمارده و با تبیین استراتژی مشخص، منطقی، كامل و مبتنی بر وفاق ملی، شرایط لازم را جهت دسترسی همه‌ی مردم به غذای سالم و كافی در همه اوقات فراهم كنند.

بارالها!

در آستانه‌ی سال نو، به آنانی كه به پیشواز بهار آزادی، هزاران لاله‌زار خلق كردند رحمت و مغفرت عطا كن.

معبودا!

ما ایرانیان دل به تو باخته‌ایم و پیشانی ستایش به درگاهت ساییده‌ایم؛ پس تو نیز به لطف و كرمت؛ سلامت، عزت و اقتدار را در سال پیشرو به ملت ما ارزانی‌دار.

 

برچسب ها: عید نوروز، دعای سال نو، تحویل سال، سال جدید، مناجات، سنت ایرانیان، امنیت غذایی تعداد بازديد: 1489 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز