Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:52

15
آذر
چه لباسی برای عروسی بپوشیم؟

چه لباسی برای عروسی بپوشیم؟

همه ما به سنی می رسیم كه ناگهان متوجه می شویم همه افرادی كه اطراف خود می شناسیم در حال ازدواج هستند. بعضی از ما شاید حتی به روز عروسی خودمان نزدیک می شویم و بعضی از ما هنوز ازدواج نکرده ایم، ولی به عروسی های دوستان زیادی رفته ایم.

همه ما می‌توانیم در این مورد قضاوت کنیم که چه چیزی برای پوشیدن در عروسی قابل قبول و مناسب است و چه لباسی باید در کمد لباس ما بماند و در عروسی نپوشیم. با کارشناسانی صحبت کردیم و در اینجا نکاتی ارائه شده که به شما در مورد پوشیدن لباس در عروسی- یا عدم پوشیدن برخی از لباس ها- نکاتی گفته شده است.

از سی سالگی به بعد به نقطه ای در زندگی مان می رسیم که دیگر عروسی های زیادی دیده ایم و در آنها شرکت کرده ایم. به نظر می رسد لباسی که در عروسی ها می پوشیم باید نسبتا ساده باشد، اما شاید تعجب کنید که انتخاب لباسی که برای عروسی دیگران می پوشیم می تواند بسیار دشوار و پیچیده باشد.

 صرفنظر از این كه چه مدت از آخرین مراسم عروسی که در آن شرکت کرده اید گذشته، مروری بر لباس ها و اکسسوارهایی که می توانید در مراسم عروسی دیگران پوشیده و استفاده کنیم یا نکنیم، می تواند مفید باشد. به همین منظور با كارشناسان حوزه مد صحبت كرده ایم و در اینجا نكاتی آورده ایم كه می تواند به شما در مورد پوشیدن یا نپوشیدن بعضی لباس ها و استفاده از برخی اکسسوارها در مراسم عروسی دوستان یا اقوامتان مفید واقع شود.

باید لباس های تک رنگ یا طرح های ساده انتخاب كنید

ممكن است روز عروسی خودتان نباشد و فقط به عروسی فرد دیگری دعوت شده باشید، اما می دانید كه دوربین هایی ازچپ و راست و همه طرف هستند كه از شما عكس می گیرند، پس  می خواهید كه زیبا باشید و در بهترین حالت ظاهر شوید. به منظور انجام این امر، كارشناسان مد پیشنهاد می كنند كه "بیشتر لباس های تک رنگ و طرح های ساده مناسب شما است." به علاوه در این سناریو، لباس روشن گزینه مطمئن و درستی برای پوشیدن است.

با توجه به این موضوع، سالها است كه این باور وجود دارد که باید از طرح های راه راه افقی دوری كنیم و از راه راه عمودی استفاده كنیم. اگر بخواهیم بلندتر و لاغرتر دیده شویم، می توان با اطمینان گفت كه اصل عمومی همین است. ولی وقتی می دانیم كه قرار است در چند عكس دیده شویم. خلاف این قضیه درست است. همانطور كه مطالعات نشان می دهند، راه راه افقی در مقایسه با راه راه عمودی، حالت باریک تری به پیکر ما می دهند. اگر برای عروسی بعدی، قصد استفاده از طرح راه راه باریك ساده دارید، راه راه عمودی را کنار بگذارید و راه راه افقی را انتخاب كنید.

 حتماً دامنی تا نوک انگشتان پایتان بپوشید

با آنکه ممکن است لباس كوتاه یا دامن کوتاهی كه اخیراً آن را خریده اید، بسیار زیبا و جذاب باشد و به شما بیاید، اما عروسی، مكانی برای نشان دادن آن نیست. پس آن را در خانه گذاشته و به دنبال لباسی بلندتر و مناسب تر باشید. پیراهن ها و دامن ها باید طولشان تا نوك انگشتان پا باشد. از آنجایی كه شما در مراسم عروسی زیاد می نشینید و بلند می شوید، جالب نیست كه مرتب دامن تان را پایین بكشید.

چیزی مناسب با محل مراسم انتخاب كنید

اگر می دانید كه عروسی قرار است در كجا برگزار شود، می توانید از این نكته استفاده كنید كه چه چیزهایی در این مكان مناسب پوشیدن است و چه چیزهایی مناسب پوشیدن نیست. اگر در اواسط تابستان قرار است در محوطه بیرون زیر نور خورشید بنشینید، می توانید لباسی بپوشید كه بسیار متفاوت باشد. بنا به نظر کارشناسان مد خارجی: مشخص بودن محل برگزاری می تواند به شما كمك كند چه چیزی بپوشید. رویداد مذهبی ممكن است نیاز به پوشاندن موها و بازوهایتان داشته باشد یا لباس فضای باز برای یك رویداد ساحلی مناسب خواهد بود."

از آنچه در کارت دعوت نوشته شده راهنمایی بگیرید

نکته مثبت اینجاست که حتی اگر چیز زیادی در مورد مراسمی كه قرار است در آن حضور یابید نمی دانید یا هنوز مطمئن نیستید كه چه لباسی مناسب است، بیشتر دعوت نامه ها می توانند اطلاعات بیشتری در این خصوص به شما بدهند كه ممكن است در زمان انتخاب لباس برای پوشیدن در آن مراسم، برایتان مفید باشد.

شارون شواتزر، كارشناس بین المللی اتیكت در این باره می گوید: "محل و زمان عروسی را مد نظر قرار دهید تا در مورد اینكه چگونه لباس بپوشید تصمیم گیری كنید. اگر دعوت نامه نشان دهد كه مراسم در زمان غروب آفتاب برگزار می شود، پس می دانید كه باید چگونه لباس بپوشید. اگر دعوت نامه نشان دهد كه عروسی، بعد از ظهر است پس لباستان می تواند غیر جدی تر و غیر رسمی تر باشد."

این روزها در بعضی دعوت نامه ها، حتی تم و موضوعی برای مراسمی كه عروس و داماد ممكن است برای روز خاص شان بخواهند داشته باشند، معین شده است. اغلب لباس مناسب این مراسم (که بیشتر همراستا با فرهنگ غربی است) در چند طبقه قرار می گیرد كه به "كروات سیاه" مشهور است، یا می تواند لباس غیر رسمی باشد یا لباس جدی و مهم. از نظر لباس رسمی، "كروات سفید" در درجه بالاتری قرار دارد و نشان دهنده پوشش لباس بلند زیبا با طولی تا روی زمین است و "كروات سیاه" نشان دهنده پوشیدن یك لباس بلند تا روی زمین یا لباس كوتاه است. شما لباس مناسب مهمانی می پوشید، برای مناسبت غیر جدی، یك لباس مهمانی كافی خواهد بود و برای مهمانی جدی، یك لباس آزاد ساده برای زیر خورشید تابستان مطلوب است. اگر این نکات راهنما را دنبال كنید، پس وضعیت تان برای انتخاب لباس روشن می شود.

نمی توانید اشتباها لباس غیر مناسبی مانند لباس نسبتاً سیاه بپوشید

اغلب شنیده اید كه هر خانمی حتما باید حداقل یک پیراهن کوتاه سیاه (LBD) داشته باشد، و این پیراهن را برای اكثر مناسبت ها مانند مهمانی ها و دیگر مراسم، در كمدش آویزان كند. اما آیا LBD برای مراسم عروسی هم مناسب است؟ همانطور كه روشن است، این لباس مناسب است!

 یک کارشناس مد می گوید: "لباس کوتاه سیاه می تواند برای هر مناسبتی پوشیده شود و عروسی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر در كمد لباستان یک پیراهن کوتاه مشکی ندارید، پس این فرصت را به عنوان بهترین فرصت برای خرید در نظر بگیرید و لباس جدیدتان را بخرید. بدانید كه از این لباس به اندازه كافی استفاده خواهید كرد.

 كفش های راحت انتخاب كنید

همانطور که می دانید پوشیدن کفش راحت در هر مراسمی یکی از اصول اتیکت عمومی است. طبیعتاً منظورمان پوشیدن كفش های صورتی روشن پیاده روی تان برای عروسی نیست. بلكه منظورمان پوشیدن كفش خوب و زیبا یعنی پوشیدن كفشی كه بتوانید به راحتی چند ساعت آن را بپوشید است. آلیس هد، یک مدیر برنامه ریزی و برگزاری عروسی در آمریکا پیشنهاد می دهد كه "كفش هایی را انتخاب كنید كه برای چند ساعت قابل پوشیدن باشد."

در حالی كه همه ما احتمالاً كفش هایمان را از زیر میز در خواهیم آورد و مجدد آن را برای رقصیدن در طول مجلس رقص خواهیم پوشید، برای عروسی، باید بدانیم که قضیه جدی تر است. او افزود كه «این نكات، اتیكت و سبك را تركیب می كند. این اصلاً خوب نیست كه پایتان خسته شود و كفش تان را درآورده و در دستتان بگیرید یا انبوهی از كفش های كنار گذاشته در گوشه فضای پذیرایی ایجاد كنید.»

در حالی كه خرید كفش های پاشنه بلند برای برخی از مناسبت ها ممكن است وسوسه انگیز باشد، قبل از اینكه پول خود را دور بیاندازید، شدیدا شما را تشویق می كنیم كه در فروشگاه كمی قدم زده و ببینید آیا می توانید به راحتی آنها را برای چند ساعت بپوشید یا خیر. اگر پاسخ خیر است پس مجدداً در مورد خرید یك جفت كفش تخت فکر کنید كه با این كار می توانید در بین عروسی و پذیرایی این دو كفش تخت و پاشنه دار را عوض كرده و كفش اضافی را داخل ماشین قرار دهید!

 اگر عروسی یکی از اعضای خانواده است، رنگ های مشابه انتخاب كنید

اغلب می شنویم كه باید از رنگ های مشابه رنگ لباس فامیل درجه یک عروس اجتناب کنیم. اما این موضوع همیشه درست نیست. کارشناسان مد می گویند: "برای عكس هایی با استایل هنرمندانه در مراسم عروسی اعضای درجه یک خانواده، لباس هایی با سایه های مشابه از یك پالت رنگی بپوشید. برنامه ریزی آن زمان كمی می برد. رنگ ها باید با هم سازگار باشند اما کاملاً شبیه هم نباشند. طرح ها، موتیف ها و بافت های پالت رنگی معمولا به خوبی كارساز است."

اگر مطمئن نیستید كه آیا می توانید این كار را برای عروسی خانوادگی كه تاریخ آن در حال نزدیک شدن است، انجام دهید یا خیر، با عروس و داماد چك كنید و ببینید آیا این چیزی است كه آنها دوست دارند یا خیر.

همیشه از سفید دوری كنید

یكی از مهمترین لباس هایی كه باید از آن اجتناب كنید لباسی به رنگ سفید است. یک کارشناس مد در این باره می گوید: «همه لباس های سفید و همه شلوارهای سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی نامناسب هستند، مگر اینكه بطور ویژه از شما تقاضا شود تا این رنگ را با عروس و داماد ست کنید. رنگ سفید، رنگ بژ یا نخودی، كرمی، یخی سفید یا هر لباسی كه می تواند شبیه لباس عروس باشد را نپوشید". این موضوع را ساده بگیرید و ناراحت نشوید. اگر لباسی به رنگ سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی دیگران انتخاب کرده اید، به دنبال لباسی با رنگ جایگزین باشید.

لباسی با پولك های زیاد انتخاب نكنید

در حالی كه ممكن است دیدن یك لباس زنانه قدیمی آویزان در كمد لباستان كه فقط یكبار پوشیده شده است وسوسه انگیز باشد، اما باید به خاطر داشته باشید كه این فرصتی نیست كه به این لباس، شانس دیگری برای پوشیدن و نمایش آن دهید. از پولك های زیاد آن خجالت بكشید. کاریلو که یک کارشناس مد است می گوید: "لباس های پولکی نور زیادی را منعكس می كنند و عكس گرفتن با لباس پر از پولك مشكل است."

یكی از استثنائات واضح برای این قانون می تواند در تمی باشد كه زوج در دعوت نامه عروسی خود انتخاب كرده اند. اما این موارد نادرند و كم اتفاق می افتند. پس احتیاط كنید و چیز دیگری انتخاب كنید.

زیاد خودتان را در معرض دید قرار ندهید

این روز، روز خاص عروس و داماد است و توجه باید به سمت آنها معطوف باشد. خودنمایی زیاد یا پوشیدن لباس خیلی تنگ، اصلاً مناسب مهمان ها نیست، زیرا باعث دور كردن توجه از زوج خوشبخت و منحرف كردن توجه به سمت دیگران خواهد شد. استافورد، کارشناس مد، در این مورد می گوید: "لباس هایی كه بسیار خودنمایی می کنند، باعث انحراف توجه می شوند."

عروسی ها اغلب محل توجه به عروس و داماد و اعضای خانواده آنها هستند، لباس های خیلی كلفت یا لباس های خیلی نازك نیز برای این گونه مراسم، نامطلوب و غیر پسندیده هستند. زمانیكه شك دارید، بهترین قانون امتحان شده این است كه همرنگ جماعت شوید و زیاد جلب توجه نكنید!

 مراقب باشید كه زیور آلات زیادی استفاده نكنید

در حالیكه استفاده از چند قطعه جواهر یا زیور آلات هماهنگ با لباستان خوب و زیبا است، اصل بر این است كه استفاده از آنها باید ساده باشد. شواتزر، کارشناس مد، می گوید كه "زیور آلات باید زینت دهنده و نشان دهنده ظرافت باشد. زیور آلات بسیار بزرگ، براق یا رنگی می تواند باعث انحراف توجه افراد از مراسم شود."

لباس های مجلسی قدیمی تان را نپوشید

لباس های قدیمی تان که برای دوران نوجوانی است، چه تجملاتی و زیبا باشند یا نباشند (كه به عدم پوشیدن آنها تاكید زیادی می كنیم) نباید برای عروسی پوشیده شوند. "به خاطر داشته باشید كه لباس های چند سال پیش یا لباس هایی که به دوران نوجوانی یا اوایل جوانی تان مربوط می شوند، برای زمانی بود كه می خواستید بدرخشید، پس این لباس ها جلب كننده توجه در عروسی هستند، یعنی جایی كه همه توجه متعلق به عروس است. در این شب نیازی نیست همانند یك ستاره بدرخشید."

كیف دستی یا كیف پول بزرگ با خود به عروسی نیاورید

ما خانم ها عادت داریم كه هر چیزی كه نیاز داریم را با خود و در كیفمان به همراه ببریم. داروهای ضد درد، پد بهداشتی، عینك آفتابی و كیف پولمان فقط چند مورد از چیزهای زیادی هستند كه همواره با خود این ور و آن ور می بریم. این كار برای رفت و آمدهای روزانه مشكلی ندارد، اما زمانی كه در عروسی حضور پیدا می كنید، نیازی به اكثر آنها ندارید و این خرت و پرت ها را باید در خانه یا در ماشین قرار دهید.

شواتزر در این باره می گوید: "كوچكترین كیف دستی و كیف را از میان کیف هایتان انتخاب كنید. از آوردن كیف بزرگ و سنگین و اقلام غیر ضروری خودداری كنید."

استثنائاتی ممكن است وجود داشته باشد

بدیهی است که همواره استثنائاتی برای بسیاری از این قوانین وجود خواهد داشت. اگر عروس و داماد، لباس خاصی را درخواست كنند یا تم خاصی را ذكر كنند، برخی از این نكات می تواند كمك كننده باشد اما برای اكثر عروسی هایی كه ممكن است در آن حضور یابید، این قوانین امتحان شده و ثابت شده اند. زمانیكه برای انتخاب لباسی شك دارید، اگر می بینید استرس دارید، به دوستانتان پیام دهید در مورد اینكه چه چیزی بیشتر مناسب شما است یا از این نکات راهنما استفاد كرده و چیزی را انتخاب کنید كه با توجه به نکات بالا از همه گزینه ها مطلوب تر باشد.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: مراسم عروسی، خرید لباس عروس، زندگی آنلاین، اکسسوری، لباس سفید، لباس عروس، لباس مجلسی، لباس عروس مناسب با فرم بدن، کیف و کفش مجلسی، انتخاب لباس عروس مناسب، انتخاب لباس عروس متناسب با بدن، لباس عروس جدید، لباس عروس پرنسسی، لباس مجلسی شیک، لباس مجلسی گیپور تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز