Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 02:10

14
اسفند
اهمیت آموزش در آرایشگری زنان

اهمیت آموزش در آرایشگری زنان

کسب‌و‌کارهای سنتی و مدرن هر کدام به شیوه‌ای آموزش را ترویج می‌کنند. در مشاغل سنتی، آموزش اغلب به شیوه‌‌ی استاد – شاگردی بود، حالا یا شاگرد، فرزند یا اقوام و خویشان استاد بود.

به قلم: ژیزت خچاطوریان

 

کسب‌و‌کارهای سنتی و مدرن هر کدام به شیوه‌ای آموزش را ترویج می‌کنند. در مشاغل سنتی، آموزش اغلب به شیوه‌‌ی استاد – شاگردی بود، حالا یا شاگرد، فرزند یا اقوام و خویشان استاد بود، یا اینکه فردی بود که برای امرار معاش یا علاقه و کسب درآمد به آن حرفه روی آورده بود. کسب و کارهای نوین هم به این صورت است که افراد یا در کارگاه‌های مرتبط شرکت می‌کنند، یا در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضور می‌یابند و آموزش می‌بینند، یا اینکه موسسات و شرکت‌های مرتبط با آموزش این وظیفه را بر عهده می‌گیرند. روی هم رفته اما، مساله اصلی این است که هر کاری نیاز به آموزش و یادگیری دارد، آرایشگری در حوزه زنان هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

چرا باید آموزش دید؟

 اولین دلیلی که یک آرایشگر یا یک علاقمند به این حرفه باید به خاطر آن سراغ تعلیم و یادگیری برود این است که اطلاعات خود را از این حرفه به‌روز کند. حتماً شیوه‌های جدیدی در این حرفه وجود دارد که اگر به موقع از آموزش برخوردار نشوید، نمی‌توانید به نسبت تحولات روز جلو بروید، بنابراین اولین دلیل «روزآمد بودن» است.

 دومین دلیلی که باید به خاطر آن آموزش دید این است که فرد می‌تواند سطح مهارت خود را با دیگر همکاران بسنجد، در نظر بگیرید که در یک کلاس یا دوره آموزشی، بین 10 تا 50 نفر حضور داشته باشد، زمان برگزاری کارگاه، کلاس یا دوره، حتما فرد خودش را در مقام قیاس با دیگران قرار می‌دهد، بنابراین می‌تواند در سه سطح خود را مقایسه کنید. سطح اول مهارت و خلاقیت در برآورده کردن خواسته‌ی مشتری است، سطح دوم استفاده ماهرانه از ابزار و به‌کارگیری آن در بهترین زمان؛ و سطح سوم، استفاده درست و به اندازه از مواد آرایشی است، این اتفاقات دقیقا وقتی می‌افتد که فرد با سایر همکارانش در کارگاه آموزشی حضور دارد. بنابراین دومین دلیلی که می‌تواند افراد را به آموزش ترغیب کند این است که بدانند چقدر در همراهی با همکاران می‌تواند سطح کار خود را بسنجید.

 

سومین دلیل برای اینکه اهمیت آموزش برای افراد مشخص شود این است که آموزش می‌تواند روی تعداد مشتری‌ها و سپس درآمد فرد تاثیر بگذارد. شاید سوال بپرسید که چطور؟ پاسخ این است که وقتی فرد آموزش می‌بیند و مشتریان را در جریان دستاوردهای نوین آموزشی قرار می‌دهد، این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها از زیبایی بیشتر خود لذت ببرند و مبلغ (تبلیغ‌کنندۀ) شما و سالن شما باشند. به علاوه اینکه اگر در یک مرکز مهم یا نزد یک آرایشگر مهم این دوره را بگذراند، جنبه‌ی تبلیغاتی هم خواهد داشت.

 چهارمین دلیل هم می‌تواند این باشد که فرد آموزش‌پذیر، اعتماد به‌نفس بیشتری پیدا می‌کند، اعتماد به نفس باعث می‌شود او بتواند ارتباط بیشتری با افراد برقرار کند و به نسبت آن هم مشتریانش بیشتر می‌شوند.

 دلایل بیشتری هم می‌شود برای اهمیت آموزش ذکر کرد، اما این دلایل از مهمترین موضوعاتی است که فرد را برای آموزش دیدن ترغیب می‌کند.

برچسب ها: ژیزت خچاطوریان تعداد بازديد: 47 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز