Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 17:00

8
دی
راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود

به قلم : دکتر هما فاتحی ؛ پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند. برخی افراد برای بهبود وضعیت گودی زیر چشم و سیاهی ناشی از آن تمایل به تزریق فیلر به گودی زیر چشم پیدا می‌کنند. فیلر یک نوع ماده پرکننده است که در زیر پوست چشم تزریق می شود و فرورفتگی زیر چشم را به راحتی برطرف می کند. بهترین و متداول ترین ماده پرکننده ای که در حال حاضر در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک است.

برخی از افراد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد تزریق ژل و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌توانند شاهد میزان بالایی از تورم بعد از تزریق ژل باشند. این نوع عارضه جزء عوارض طبیعی پس از تزریق می‌باشد که اغلب اتفاق می‌افتد و با رعایت نکات ذکر شده در ادامه می‌توان آنها را در عرض چند روز کنترل کرده و بهبود بخشید. به طور تقریبی، ۳ الی ۵ روز طول می کشد تا ورم ژل کاملاً برطرف شده و نتیجه نهایی تزریق دیده شود.

بیشتربخوانید:

تزرق ژل لب چقدر ماندگاری دارد؟

 

 

 

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر زیر چشم بیان کرد، عبارت است از:

بدون درد

بی خطر بودن تزریق فیلر زیر چشم

غیر تهاجمی بودن تزریق فیلر و عدم نیاز به بستری بیمار در بیمارستان

طبیعی بودن مواد پرکننده اسید هیالورونیک و حل شدن آن در بدن، پس از گذشت زمان مورد نظر

بهبود ظاهر با استفاده از فیلر و برطرف کردن خستگی ظاهری در انسان

در صورت عدم رضایت بیمار از تزریق فیلر ، امکان تخلیه و بازگرداندن چهره به حالت قبل توسط پزشک وجود دارد.

مناسب برای برطرف کردن پف زیر چشم و نواحی تیره اطراف آن

 

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولاً از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

 بیشتر بخوانید:

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

 

 

 

مراقبت های قبل از تزریق فیلر زیر چشم

اگر در جلسه مشاوره مشخص شد که کاندید مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم هستید، قبل از هر چیز باید نکات زیر را رعایت کنید:

در صورتی که به استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی عادت دارید، مدتی قبل از تزریق فیلر این عادات نادرست را کنار بگذارید. مصرف هرگونه دارو یا خوراکی رقیق کننده و منعقد کننده خون، به مدت دو هفته قبل از تزریق، ممنوع است.در روزی که قرار است تزریق ژل زیر چشم را انجام دهید، آرایش نکنید. حتماً شب قبل، دوش بگیرید تا پوست تمیز شده و وجود آلودگی باعث عفونت نشود.

 

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

بعد از اتمام تزریق ژل تا مدتی نباید به سراغ دخانیات و مشروبات الکلی بروید.ممکن است دچار التهاب کبودی پوست در اطراف چشم شوید. جایی برای نگرانی نیست چون این عارضه ها زودتر رفع می شوند. البته می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا بهبودی سریع تر حاصل شود.حتماً روزانه مقدار کافی آب بنوشید. این مسئله برای افزایش ماندگاری تزریق ژل، اهمیت بسیار زیادی دارد. فشار آوردن زیر چشم، خاراندن و ماساژ دادن آن ممنوع است. در زمان خوابیدن نیز احتیاط کنید.در صورتی که درد دارید، از مسکن استفاده کنید.داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل مصرف کنید.تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، انجام فعالیت های سنگین و ورزش را شروع نکنید.صورت را با مایع شوینده مخصوص تزریق ژل بشویید تا از عفونت جلوگیری کرده و از طرفی تأثیر منفی بر ماندگاری اثر ژل نداشته باشد.

بیشتربخوانید:

دانستنی های مهم درباره تزریق چربی صورت

 

 

 

 

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

برای کاهش تورم بعد از تزریق فیلر و کبودی‌های ناشی از آن، رعایت برخی نکات قبل و بعد از عمل ضروری و لازم است که توصیه می‌شود این نکات را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید تا احتمال بروز این عوارض به حداقل برسد:

مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق ژل، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و حتماً درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق و با دستور پزشک قطع شوند تا خون‌ مردگی رخ ندهد.اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق ژل به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.تا یک هفته خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.

 

ماندگاری فیلر زیر چشم

به طور معمول، فیلرهای موقت زیر چشم 6-12 ماه یا کمی بیشتر در بدن دوام دارند.

بیشتربخوانید:

مزایا و عوارض پلکسر چیست؟

 

 

 

 

افراد نامناسب جهت تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر یک روش جوانسازی پوست بی‌خطر و امن است؛ ولی در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی‌شود:

داشتن اختلال خونی و انعقادی

برخی از آتروفی های پوستی به دلیل استفاده از داروهای استروئیدی

نقض ایمنی

داشتن

داشتن سابقه آلرژی و واکنش‌های آنافیلاکسی

در دوران بارداری و شیردهی

داشتن عفونت و التهاب در ناحیه تزریق

 

 

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

تورم در محل تزریق

سفت شدن ژل زیر بافت پوست

ایجاد واکنش های پوستی نسبت به ژل ها. در واقع در این موارد سیستم ایمنی بدن این مواد را پس می زند.

گلوله گلوله شدن ژل زیر بافت تزریق شده

سردرد

بی حسی طولانی مدت زیر چشم

تاثیر در کاهش توانایی بینایی

موارد بالا در شرایط استثنایی و در صورت استاندارد نبودن ژل ها رخ می دهد، بنابراین بهتر است که با مراجعه به پزشکانی که با مهارت این کار را انجام می دهند احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید.

برچسب ها: تزریق چربی، تزریق فیلر، فیلر، تزریق ژل، فیلر زیر چشم، دکتر هما فاتحی تعداد بازديد: 59 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز