Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 08:09

13
شهریور
بهترین درمان خانگی موخوره

بهترین درمان خانگی موخوره

با آسیب کوتیکول در انتهای مو، موخوره اتفاق می‌افتد.

در واقع کوتیکول مانند یک غلاف بیرونی، وظیفه حفاظت از مو را بر عهده دارد. از ماده‌ای به نام کراتین تشکیل شده و رطوبت مو را تنظیم می‌کند. هنگامی که این غلاف حفاظتی آسیب ببیند، ساقه مو خشک شده و در برابر تجاوز عوامل خارجی آسیب پذیر می‌شود. عوامل زیر موجب آسیب به کوتیکول مو می‌شوند:

استفاده نادرست از سشوار و اتوی مو و …

شانه زدن موهای مرطوب

رژیم غذایی نادرست

قرار دادن مو در معرض نور مستقیم آفتاب

رنگ کردن بیش از حد مو و تاثیرات مواد شیمیایی

استفاده از برخی شامپوهای آسیب زننده با خاصیت قلیایی بالا

بیشتربخوانید:

موخوره مو را بدون کوتاهی از بین ببرید

 

 

 

درمان موخوره با ماسک‌ مو خانگی

چند ماسک گیاهی برای موخوره را با هم بررسی خواهیم کرد. همان طور که پوست شما نیاز به ماسک و مراقبت دارد، موی شما نیز به تغذیه مناسب احتیاج دارد.

ماسک تخم مرغ

منبع بزرگی از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری که به تغذیه مناسب مو کمک بسیاری می‌کند. برای تهیه این ماسک، یک عدد زرده تخم مرغ، به همراه یک قاشق روغن زیتون یا بادام و یک قاشق عسل را با هم خوب مخلوط کنید. روی موهای مرطوب خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از ۳۰ دقیقه آبکشی کرده و با یک شامپوی ملایم، موهای خود را بشویید.

ماسک موز

موخوره درمان خانگی دیگری هم دارد. استفاده از موز که منبع غنی پتاسیم و کربوهیدرات است. می‌توانید از موزهای بسیار رسیده که دیگر قابلیت خوردن ندارند، نیز استفاده کنید. یک عدد موز رسیده، دو قاشق غذاخوری ماست، گلاب و آبلیمو را با هم ترکیب کنید. روی موهای خود بمالید و با یک کلاه نایلونی موهای خود را بپوشانید. یک ساعت بعد، موها را آبکشی کرده و شامپوی ملایمی بزنید. دو بار در هفته تا از بین رفتن موخوره، این کار را تکرار کنید. این ماسک برای درمان موخوره شدید مو نیز کاربرد دارد.

ماسک دوم هم ترکیب تخم مرغ، موز رسیده، عسل و روغن نارگیل است. به همان روش قبل اما بیشتر بر قرار دادن ماسک روی قسمت‌های ابتدایی ریشه مو تمرکز کنید.

بیشتربخوانید:

موخوره مو را بدون کوتاهی از بین ببرید

 

 

 

ماسک عدس

عدس منبع غنی از پروتئین، آهن و اسیدفولیک است. موادی که برای تغذیه مو ضروری هستند. مقداری عدس را خوب بپزید تا کاملا له شود. آن را میکس کرده و با ماست ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و پس از یک ساعت با یک شامپوی ساده آن را بشویید.

 

برچسب ها: درمان موخوره، موخوره، کراتینه تعداد بازديد: 99 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز