Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:53

7
تیر
روش های معجزه گر تقویت ناخن

روش های معجزه گر تقویت ناخن

چه چیزی موجب ضعیف شدن ناخن ها می شود؟ ناخن‌های ما از لایه‌هایی از کراتین تشکیل شده‌اند، همان پروتئینی که در پوست و مو یافت می شود.

با افزایش سن سلول های بدن ما با سرعت کمتری می توانند کراتین تولید کنند و همین موضوع سبب می شود تا ناخن هایمان ضعیف، خشک و کدر به نظر برسند. داشتن ناخن های مرتب و صیقلی یکی از بهترین حس های دنیاست. هیچ کس ناخن های شکننده، ضعیف و پوسته پوسته شده را دوست ندارد.
  چه چیزی موجب ضعیف شدن ناخن ها می شود؟ ناخن‌های ما از لایه‌هایی از کراتین تشکیل شده‌اند، همان پروتئینی که در پوست و مو یافت می شود. با افزایش سن سلول های بدن ما با سرعت کمتری می توانند کراتین تولید کنند و همین موضوع سبب می شود تا ناخن هایمان ضعیف، خشک و کدر به نظر برسند.
 
 البته تنها بالا رفتن سن نیست که موجب ضعیف، کدر و خشک شدن ناخن ها می شود. بلکه موارد دیگری مانند قرار گرفتن در معرض سرمای شدید، شستن بیش از حد دست ها و تماس با مواد شیمیایی نیز می تواند ناخن های شما را آسیب پذیرتر کند. خوشبختانه روش های خانگی موثری برای تقویت ناخن ها وجود دارد که امروز قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم:
 
1- کپسول ویتامین E
ویتامین E یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند روی بخش های مختلف پوست از جمله ناخن استفاده شود. استفاده منظم از این ویتامین به حفظ رطوبت و سلامت کوتیکول های ناخن کمک زیادی می کند. کافی است پیش از خواب کپسول خوراکی ویتامین E را باز کرده و آن را مستقیما روی ناخن های خود بمالید.
 
 
 
 
 
 
2- روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی است که علاوه بر فواید بسیار برای پوست و مو تاثیر فوق‌العاده‌ای روی احیا و تقویت بافت ناخن‌ها دارد. این روغن در بسیاری از کرم‌ها و محصولات مراقبتی پوست و ناخن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کافی است به مدت چند دقیقه آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس روی ناخن های خود بمالید.
 
3- سرکه سیب
سرکه سیب به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم شکنندگی ناخن های را درمان می کند و همچنین به علت اسیدی بودن از رشد و تکثیر باکتری ها و ایجاد قارچ ناخن جلوگیری می‌کند. سرکه سیب را با مقدار مساوی آب ترکیب کرده و به مدت چند دقیقه ناخن های خود را در آن قرار دهید. به منظور تاثیر بیشتر، توصیه می شود هر روز این کار را انجام دهید.
 
4- آبلیمو و روغن زیتون
استفاده از مخلوط آب لیمو و روغن زیتون به قوی، درخشان و سفیدتر شدن ناخن های شما کمک می کند. برای تهیه این محلول به یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و سه قاشق چای خوری روغن زیتون نیاز دارید. بهتر است روغن زیتون را کمی گرم کنید و سپس آبلیمو را با آن ترکیب کرده و با استفاده از گوش پاک کن روی سطح ناخن ها بمالید.
 
5- روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون
ترکیب فوق العاده روغن جوجوبا، روغن بادام و زیتون با دارا بودن ویتامین های فراوان به استحکام و رشد ناخن ها می کند. دو قاشق چای خوری از هر روغن را با یکدیگر ترکیب کرده و کمی گرم کنید. سپس با استفاده از گوش پاک کن روی سطح ناخن ها بمالید.
 
6- زرده تخم مرغ و شیر
ترکیب زرده تخم مرغ و شیر یکی از بهترین درمان های خانگی برای ناخن های شکننده، خشک و ضعیف است. زرده تخم مرغ را جدا کرده و آن را با مقداری شیر مخلوط کنید. سپس آن را به مدت چند دقیقه بر روی ناخن ها ماساژ داده و سپس بشویید.
 
7- روغن دانه کتان
روغن دانه کتان با دارا بودن ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و امگا 3 به تقویت ناخن ها، جلوگیری از شکستن و محافظت از آنها در برابر قارچ کمک می کند. برای استفاده از این روغن کافی است آن را پیش از خواب روی ناخن ها بمالید.
 
8- روغن درخت چای و روغن ویتامین E
عفونت قارچی می تواند موجب شکنندگی ناخن ها شود. به منظور جلوگیری از این اتفاق می توانید نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین E را به همراه چند قطره روغن درخت چای ترکیب کرده و آن را به مدت چند دقیقه بر روی ناخن ها ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه از مرطوب کننده استفاده کنید.
 
 
 
 
 
 
9- روغن کرچک
روغن کرچک نقش موثری در زیبایی، رشد و استحکام ناخن ها دارد. همچنین از ایجاد عفونت های قارچی و میکروبی نیز جلوگیری می کند. به منظور تقویت ناخن های خود با استفاده از این روغن، کافی است مقداری از آن را مستقیما روی ناخن های خود بمالید.
 
10- روغن سیر و زیتون
روغن سیر یک تقویت کننده و سفت کننده فوق العاده برای ناخن هاست و روغن زیتون نیز موجب رطوبت رسانی به آنها می شود. به منظور تهیه این ترکیب یک حبه سیر را پوست بگیرید و با هاون له کنید. سپس دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و روی ناخن های خود بمالید. 15 دقیقه بعد دست های خود را بشویید. توصیه می شود هفته ای یکبار از این ترکیب بر روی ناخن های خود استفاده کنید.
برچسب ها: روغن زیتون، سرکه سیب، ویتامین E، روغن بادام، ناخن، روغن کرچک، تقویت ناخن تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز