Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 05:53

17
فروردین
درمان چروک دور چشم با ۸ روش خانگی مؤثر

درمان چروک دور چشم با ۸ روش خانگی مؤثر

هر چه که سن افراد بالاتر می‌رود، چین‌وچروک‌های صورت و اطراف چشم نیز بیشتر می‌شود. این چین‌وچروک‌ها زیبایی صورت را در خود پنهان می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اجزای صورت و چشمان شما زیبا به نظر برسند

هر چه که سن افراد بالاتر می‌رود، چین‌وچروک‌های صورت و اطراف چشم نیز بیشتر می‌شود. این چین‌وچروک‌ها زیبایی صورت را در خود پنهان می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اجزای صورت و چشمان شما زیبا به نظر برسند؛ بنابراین، باید سعی کنید چین‌وچروک‌ها به‌خصوص چروک‌های دور چشم را سریعا درمان کنید. به همین منظور، با ما همراه شوید تا برای رفع چروک‌های دور چشمتان قدمی بزرگ برداشته باشید.

درمان چروک دور چشم به ۸ روش مؤثر

در ادامه به روش‌های درمان چروک دور چشم اشاره خواهیم کرد. دنبال‌کردن هرکدام از این روش‌ها، می‌تواند سن‌وسال چهره شما را بسیار کمتر از سن واقعی‌تان نشان دهد.

۱. ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

برای تهیه این ماسک به روغن نارگیل و زردچوبه نیاز دارید. این دو ماده را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه در کنار چشم شما استراحت کند. بعدازاین مدت صورت خود را با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. وجود ویتامین E در نارگیل نقش بسیاری در آبرسانی و محافظت از پوست دارد.

۲. استفاده از آلوئه‌ورا

شما می‌توانید از ماسک آلوئه‌ورا نیز استفاده کنید. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین C و E است و نقش بسزایی در شادابی و سلامت پوست دارد. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق آب خیار، نصف قاشق ماست و ژل یک برگ آلوئه‌ورا را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در اطراف چشم ماساژ دهید. بعد از آن اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست دور چشم استراحت کند و سپس آن را آبکشی کنید.

۳. تهیه ماسک عسل و هویج

هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و برای رفع چین‌وچروک پوست بسیار مفید است. به این منظور، کافی است هویج را بعد از پخته‌شدن پوره کنید و با عسل ترکیب کنید. ماسک را در اطراف چشمتان ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

۴. ماسک قهوه و پودر کاکائو

قهوه و کاکائو دشمن رادیکال‌های آزاد هستند و از تأثیر منفی آن‌ها بر روی پوست جلوگیری می‌کنند. برای تهیه ماسک آن‌ها کافی است مقداری عسل را با پودر قهوه و کاکائو ترکیب کنید. توجه داشته باشید که پودر قهوه و کاکائو را باید به یک میزان ترکیب کنید.

۵. استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک کمک بسیاری به کلاژن‌سازی و حفظ رطوبت پوست می‌کند. برای رفع چروک دور چشم با روغن کرچک، کافی است از یک پنبه کمک بگیرید و با کمک آن روغن را به اطراف چشم بزنید. البته، توجه کنید که روغن کرچک باید مدت طولانی‌تری نسبت به ماسک‌ها روی پوست بماند و به همین ترتیب بهتر است قبل از خواب از آن استفاده کنید.

۶. تهیه ماسک خیار

به‌هیچ‌وجه از ماسک خیار غافل نشوید. ماسک دارای خاصیت آبرسانی و کلاژن‌سازی برای پوست است و به بهبود جریان خون در زیرپوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک به خیار رنده شده و ماست احتیاج دارید. این دو ماده را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دور چشمتان استراحت کند.

۷. ماسک ماست و گلاب

برای تهیه این ماسک به چند قطره گلاب، مقداری عسل و چند قاشق ماست نیاز دارید. مواد را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا خمیر برای ۲۰ دقیقه در اطراف چشم شما استراحت کند. بعدازاین مدت صورت خود را با آب بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. ماست خاصیت لایه‌برداری و آبرسانی دارد و استفاده از این ماسک حتما توصیه می‌شود.

۸. استفاده از کرم دور چشم

علاوه بر روش‌های طبیعی می‌توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. البته، توجه داشته باشید که باید این کرم را متناسب با سن و نوع پوستتان خریداری کنید. زمان استفاده از این کرم نیز شب‌ها قبل از خواب است. همچنین، بهتر است در خرید کرم دور چشم به ویتامین E و C و آنتی‌اکسیدان موجود در آن نیز توجه کرده و کرمی را خریداری کنید که حاوی این مواد باشد.

با درمان چروک دور چشم، چشمان شما در مرکز توجه‌اند

درست است که گذر زمان و افزایش سن نقش مهمی در چین‌وچروک‌های صورت و اطراف چشم دارد، اما کاهش روند چروک‌ها نیز غیرممکن نیست. اگر از روش‌های بالا کمک بگیرید، می‌توانید تا حد زیادی از بروز چروک‌های دور چشم جلوگیری و چروک‌های ایجاد شده را رفع کنید.

به این منظور، می‌توانید از سایت خانومی نیز کمک بگیرید. شما می‌توانید قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی و کرم دور چشم را در این سایت مشاهده کنید و یک کرم خوب برای چشمتان خریداری کنید. در آخر باید بگوییم که کرم دور چشم با خانومی، داشتن چشمانی زیبا و خیره‌کننده با شما ...

 

برچسب ها: کرم دور چشم، آلوئه‌ورا، روغن کرچک تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز