Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 10:09

6
فروردین
بیمه موها برابر خشکی و شکنندگی

بیمه موها برابر خشکی و شکنندگی

برای پیشگیری از خشکی و شکنندگی مو باید علاوه بر تغییر عادت‌های اشتباه، تغذیه خود را اصلاح کنید و از روش‌های مراقبتی مثل استفاده از ماسک مو و سرم مو برای آب‌رسانی به ساقه موها استفاده نمایید.

تحریریه زندگی آنلاین : برای پیشگیری از خشکی و شکنندگی مو باید علاوه بر تغییر عادت‌های اشتباه، تغذیه خود را اصلاح کنید و از روش‌های مراقبتی مثل استفاده از ماسک مو و سرم مو برای آب‌رسانی به ساقه موها استفاده نمایید. خشکی و شکنندگی مو یکی از مشکلات ناخوشایندی است که زیبایی موها را کاهش می‌دهد به‌خصوص زمانی که بخواهید موهایی بلند داشته باشید. شکنندگی مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به سبک زندگی و رژیم غذایی فردی وابسته است. سلامت ساقه مو به پولک‌هایی بستگی دارد که روی ساقه مو را می‌پوشانند و ما آن‌ها را به نام کوتیکول می‌شناسیم. درصورتی‌که کوتیکول های مو آسیب ببینند یا از هم باز باشند، موهای شما حالت وز، خشک و شکننده پیدا می‌کند.

بیشتربخوانید:

یک دمنوش جادویی برای درمان ریزش مو

 

 

 

 

روش‌های پیشگیری از خشکی و شکستگی مو

برای پیشگیری از خشکی و شکنندگی مو باید تغییرات در رژیم غذایی و مراقبت و شستشوی موهایتان داشته باشید.

 

تغییر رژیم غذایی برای پیشگیری از خشکی مو

اولین تأثیر رژیم غذایی را می‌توانید در موهایتان مشاهده کنید. مواد مغذی که از خشکی و شکستگی مو پیشگیری می‌کنند باید مستقیماً از رژیم غذایی دریافت شود ازجمله روی، اسیدفولیک، آهن، ویتامین‌های A و E و C و D و گروه B، از سویی دیگر مقدار مصرف کافی پروتئین و آنتی‌اکسیدان مانع از ضعیف شدن موها شده و آن‌ها محافظت می‌کند.

کنترل استرس برای پیشگیری از شکنندگی مو

استرس علاوه بر ریزش مو می‌تواند منجر به شکستگی موها شود. استرس هم به‌طور مستقیم باعث ضعیف شدن موها می‌شود هم مانع از جذب کافی مواد مغذی در بدن شده و به‌طور غیرمستقیم باعث خشکی و شکستگی موها خواهد شد، از سویی دیگر فردی که استرس مزمن داشته باشد کمتر به فکر مراقبت از پوست و موی خودش است. کنترل استرس تا حدود زیادی می‌تواند منجر به سلامت موها شود.

بیشتر بخوانید:

پروتئین‌ درمانی مو در خانه با 3 ماسک ارزان قیمت

 

 

 

 

تغییر عادت‌های غلط برای پیشگیری از خشکی مو

اگر ساقه موها بیش‌ازحد خشک شود، انعطاف‌پذیری‌اش کاهش پیداکرده و راحت‌تر می‌شکند. خشکی آب‌وهوا و گرمای بیش‌ازحد یا شوینده‌های قوی می‌تواند باعث ایجاد خشکی و شکستگی مو شود. سعی کنید موها را با آب گرم بشویید نه آب داغ. از شامپوی مناسب موهایتان استفاده کنید و انتهای موها را به شامپو آغشته نکنید و فقط با کف شامپو انتهای ساقه موهای بلند را بشویید. موهای خشک را هفته‌ای 1 بار با شامپو بشویید و موهای چرب را هفته‌ای 2 بار. بعد از حمام از ماسک مو و سرم مو برای آب‌رسانی مناسب به ساقه موها استفاده کنید. بعد از حمام موهای نم‌دارتان را با روغن‌های تقویت‌کننده ساقه مو کمی چرب کنید مثل روغن نارگیل، روغن بادام، روغن کرچک، روغن آرگان، روغن بابونه، روغن هسته انگور، شی باتر. برای خشک‌کردن موها بعد از حمام به‌جای این‌که حوله را روی موها بمالید، دور موها بپیچانید و اجازه دهید نم موها را به خودش جذب کند و سپس در هوای آزاد موهایتان را باز بگذارید تا کاملاً خشک شوند.

 

کاهش استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی روی موها مثلاً فر مو دائم، نرم‌کننده قوی، صاف کردن دائم، رنگ و دکلره درصورتی‌که بیش‌ازحد انجام شود باعث آسیب جدی به کوتیکول های مو خواهد شد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده برای پیشگیری از خشکی و شکستگی مو استفاده از خدمات آرایشی موها را هر 8 – 10 هفته یک‌بار انجام دید. از ماسک مو و سرم مو برای تقویت موهایتان به‌صورت هفتگی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

فواید سس مایونز برای مو

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می‌زنند

 

 

 

 

پیشگیری از آسیب موها با وسایل گرمازا

استفاده مداوم از سشوار، اتوی مو و سایر ابزارهای حرارتی باعث ایجاد آسیب به کوتیکول مو می‌شود. سعی کنید از باد خیلی داغ سشوار برای خشک‌کردن موها استفاده نکنید و دما را روی درجه کم بگذارید. از وسایل آرایشی سرامیکی استفاده کنید که آسیب کم‌تری به موها وارد کند. حداقل دو روز در هفته از هیچ‌گونه وسایل گرمادهی روی موها استفاده نکنید. قبل از اعمال گرما ازسرم های محافظت‌کننده مو رویشان اسپری کنید.

 

اجتناب از شانه زدن مداوم موها

شانه زدن مداوم موها یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث ایجاد شکنندگی ساقه موها شود. موهای خیس را شانه نزنید. اگر موهای بلند دارید سعی کنید از شانه‌های دانه‌درشت استفاده کنید که تارهای مو درونش گیر نیفتند و کشیده نشوند. بهتر است از شانه‌هایی با مواد طبیعی استفاده کنید مثلاً شانه‌های چوبی.

 

ماسک مو خانگی برای پیشگیری از خشکی و شکستگی مو

برای آب‌رسانی و تقویت ساق‌های مو و پیشگیری از خشکی و شکستگی مو می‌توانید از انواع ماسک‌های خانگی تقویت‌کننده ساقه مو هفته‌ای 1 بار یا ماهی 2 بار استفاده کنید و ساقه موها را با ماسک بپوشانید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

 

ماسک روغن نارگیل

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کم‌کم کف دستتان بریزید و تمام ساقه موها را با آن چرب کنید و موهایتان را با کلاه رنگ بپوشانید و 3 ساعت یا کل شب اجازه دهید روی موهایتان بماند و سپس بشویید.

بیشتربخوانید:

واقعیت هایی در مورد ریزش مو: ۸ باور اشتباه که باید فراموش کنید

 

 

 

ماسک روغن کرچک

1 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با 1 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون یا نارگیل مخلوط‌کنید و ساقه موها را چرب کنید و با کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 2 ساعت موها را بشویید.

ماسک روغن بادام

3 قطره روغن اسانس بادام را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مثل روغن نارگیل یا روغن‌زیتون مخلوط‌کنید و موهایتان را چرب کرده و رویشان را بپوشانید و بعد از 2 ساعت بشویید.

 

ماسک روغن بابونه

4 قطره روغن اسانس بابونه را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط‌کنید  موها را چرب کنید و بعد از 1 ساعت بشویید.

 

ماسک روغن آرگان

می‌توانید بعد از حمام زمانی که موهایتان هنوز نم‌دار است 4 – 5 قطره روغن آرگان خالص را کف دست بریزید و ساقه موهایتان را با این روغن چرب کنید.

 

ماسک چای سبز

2 قاشق غذاخوری پودر چای سبز را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده روی حرارت غیرمستقیم هم بزنید تا کاملاً ذوب شود.  خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست سر و ساقه موها بکشید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. از دم‌نوش چای سبز به‌جای پودر آن می‌توانید استفاده کنید.

 

 

ماسک تخم‌مرغ

2 عدد سفیده تخم‌مرغ را با 2 قاشق روغن‌زیتون و 1 پیمانه شیر و 4 قطره آب‌لیمو ترش تازه مخلوط‌کنید پوست سر و ساقه موها را به این مخلوط آغشته کنید و بعد از 30 دقیقه موها را با شامپوی ملایم بشویید.

 

ماسک آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا طبیعی را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط‌کنید و ساقه موها و پوست سر را به این ماسک آغشته کنید. بعد ازنیم ساعت موها را آبکشی نمایید.

 

ماسک سیر

6 حبه سیر را له کنید و با 100 میلی‌لیتر روغن‌زیتون مخلوط نمایید و پوست سر و ساقه موها را به آن آغشته کنید و بعد از 1 ساعت با شامپو موهایتان را بشویید.

 

ماسک آووکادو

1 عدد آووکادو رسیده را له کنید یا 1 – 2 عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط نمایید و کف سر و ساقه موها را با این ماسک بپوشانید. بهتر است موها مرطوب باشد که ماسک راحت‌تر روی ساقه موها کشیده شود. بعد از 20 دقیقه موها را با شامپو معمولی بشویید.

برچسب ها: مو، استرس، ریزش مو، ماسک مو، مراقبت از مو، درمان ریزش مو، شوره سر، سرم مو، شکنندگی مو، موخوره، خشکی مو، روغن آرگان، آبرسانی مو تعداد بازديد: 315 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز