Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:38

21
اسفند
چرایی ریزش مو داخل حمام

چرایی ریزش مو داخل حمام

معمولاً ریزش موها در حمام بیشتر از سایر اوقات است. البته ازآنجاکه در حمام موها را شامپو می‌زنید و کف سر را ماساژ می‌دهید طبیعی است که تعداد بیشتری از موها از پوست سر جداشده و بریزند ولی این‌که چه مقدار ریزش مو

تحریریه زندگی آنلاین : معمولاً ریزش موها در حمام بیشتر از سایر اوقات است. البته ازآنجاکه در حمام موها را شامپو می‌زنید و کف سر را ماساژ می‌دهید طبیعی است که تعداد بیشتری از موها از پوست سر جداشده و بریزند ولی این‌که چه مقدار ریزش مو داخل حمام طبیعی است و چرا چنین اتفاقی می‌افتد را در ادامه مقاله باهم بررسی می‌کنیم.

بیشتربخوانید:

3 روش معجزه گر خانگی برای پرپشت و ضخیم شدن مژه

 

 

 

دلایل ریزش مو در حمام

ازآنجاکه در حمام پوست سر با آب گرم خیس می‌شود ، منافذ پوستی بازتر شده و ریشه موها جایگاه سست تری پیدا می‌کنند ، از سویی دیگر شستشوی موها با شامپو و ماساژی که به پوست سر می‌دهید باعث می‌شود خیلی از موهایی که قرار بوده 3 روز بعد بریزند ، در حمام از پوست سر جدا شوند و یا خیلی سست شوند درنتیجه در شانه کشی بعدی متوجه ریزش حجم زیادی از موها به‌یک‌باره خواهید شد.  ریزش موها یک فرایند کاملاً طبیعی از چرخه رشد مو است ولی عواملی ازجمله استرس ، تغییرات هورمونی ، کاهش وزن ، رژیم غذایی ، کشیده شدن مو ، سفت بستن  موها ، زایمان ، استفاده از شامپو یا محصولات سنگین ناسازگار با موهای شما ، مدل موهای آسیب‌رسان به ریشه مو و مصرف داروها می‌تواند ریزش مو را تشدید کند.   درصورتی‌که بعد از اضافه کردن یک محصول بهداشتی یا آرایشی جدید برای شستشو یا حالت دادن موها دچار ریزش مو شده‌اید ، به‌سرعت آن محصول را کنار بگذارید ، موها را با شامپوی تقویت‌کننده بشویید و به دنبال درمان‌های تقویت موها برای پیشگیری از کاهش حجم موها باشید.

بیشتربخوانید:

نکات تغذیه ای برای پیشگیری از ریزش مو

 

 

 

میزان طبیعی ریزش مو داخل حمام

به‌طور میانگین روزانه بین 50 -100  تار مو می‌ریزد ولی اگر موهایی بلند و ضخیم داشته باشید این میزان بین 150 – 200 تار مو در روز است ، این میزان ریزش مو در حمام می‌تواند کاملاً طبیعی باشد البته ممکن است مقدار ریزش مو در حمام بیشتر از این مقدار شود ولی ازآنجاکه اغلب موهای سست شما که قرار بوده روزهای آینده بریزند ، در حمام ازسرتان جداشده‌اند ، 1 – 2 روز بعد از شستشوی موها ، باید میزان کمتری مو هنگام شانه کردن داخل برس  یا شانه ببینید به‌طوری‌که میانگین ریزش موها در روز حمام و دو روز بعد آن به‌اندازه ریزش موی طبیعی باشد.اگر موهایتان را بیشتر از 1 بار در هفته بشویید ، ریزش مو افزایش پیدا خواهد کرد و بخش زیادی از موها در حمام و اولین شانه کشی بعد از حمام  می‌ریزد که تجربه‌ای کاملاً طبیعی است.

بیشتربخوانید:

دلایل ریزش مو‌ها در حمام

20 خوراکی برای جلوگیری از ریزش مو

 

 

 

 

برای کاهش ریزش مو در حمام چه کنیم

گاهی برخی از اشتباهات شما در حمام باعث تشدید ریزش مو داخل حمام می‌شود بنابراین تمام راهکارهای ارائه‌شده در ادامه را برای کاهش ریزش مو در حمام به کار بگیرید.

نرم‌کننده مو را با  چند سانتی‌متر فاصله از ریشه موها و فقط روی ساقه مو بزنید.

از شامپوهای حاوی نرم‌کننده استفاده نکنید.

برای باز کردن گره موها در حمام از شانه دانه‌درشت و بعد از زدن نرم‌کننده استفاده کنید.

گره‌های بزرگ موها را با کمک انگشتان بازکنید و سپس از انتهای مو به‌آرامی بدون واردکردن هیچ کشش اضافه به ریشه مو ، گره موها را از هم بازکنید.

هنگام شستشوی موها روی چهارپایه مخصوص حمام بنشیند.

موها را باکش های سفت نبندید.

استفاده از لوازم گرمازا ازجمله سشوار ، اتو مو و بابلیش را محدود کنید.

از قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر نور خورشید بدون حفاظ موها اجتناب کنید.

برچسب ها: رژیم غذایی، مو، استرس، ریزش مو، کاهش وزن، مراقبت از مو، تقویت مو، چربی مو، موخوره، خشکی مو تعداد بازديد: 299 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز