Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:29

29
بهمن
آشنایی با سبک مختلف لباس پوشیدن

آشنایی با سبک مختلف لباس پوشیدن

در دنیای مد نحوه‌ی لباس پوشیدن، سبک‌های خاصی دارد. این پوشش هر کدام سبک و سبک خاص خود را دارد. برای انتخاب لباس‌ها و پوشش در سبکهای مد باید دقت کرد تا زیباتر به نظر برسید

تحریریه زندگی آنلاین : در دنیای مد نحوه‌ی لباس پوشیدن، سبک‌های خاصی دارد. این پوشش هر کدام سبک و سبک خاص خود را دارد. برای انتخاب لباس‌ها و پوشش در سبکهای مد باید دقت کرد تا زیباتر به نظر برسید، به عنوان مثال هرگز لباس رسمی را با کفش اسپرت یا کفش مجلسی نمی‌پوشند زیرا اصلاً ظاهر مناسبی ندارد. در ادامه با 14 نوع سبک آشنا می‌شوید. انواع سبکها بسیار هستند که ما در این مطلب شما را تعدادی از این سبکها آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

مدل های شیک مانتو آستین حریر

 

 

 

 

سبک کژوال:

سبک کژوال یکی از سبکهای دنیای مد و فشن می‌باشد. سبک و سبک کژوال به سبکی از لباس پوشیدن گفته می‌شود که به صورت غیر رسمی است و برای کارهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل با پوشیدن سبک کژوال احساس راحتی می‌کنید. برای انتخاب لباس در سبک کژوال لازم نیست حساسیت زیادی داشته باشید، شما می‌توانید هر لباسی که در آن راحت باشید را با هم بپوشید. به عنوان مثال، پیراهن گلدار را با شلوار جین و یا حتی با کت‌های مختلف بپوشید. سبک کژوال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تمام فصل‌ها می‌باشد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. لباس‌های راحتی که در منزل می‌پوشید از سبکهای کژوال می‌باشد.

 

 سبک خیابانی:

سبک خیابانی از قرن 20 وارد دنیای مد شد. این سبک از تیپ‌هایی که در خیابان می‌زنیم نشات می‌گیرد. سبک خیابانی خیلی مورد توجه دوست داران مد قرار گرفته است. این سبک طراحی و قانون خاصی ندارد و جایی نشات نگرفته است بلکه مردم آن را اجرا می‌کنند و با توجه به مد و علاقه‌ی آن‌ا تغییراتی در آن اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شیک ترین مدل های مانتو یقه آبشاری

 

 

 

 سبک شیک:

همانطور که به زودی متوجه خواهید شد، سبک شیک زنانه انواع مختلفی دارد. با این حال، در شکل مد برهنه خود، سبک شیک حاوی خطوط تمیز، نت‌های تک رنگ و آغشته به رنگ‌های خنثی است. این ظاهر که توسط یک اکسسوری برجسته، برجسته شده است، شامل قطعات کلاسیک با پیچ و تاب است که هرگز از مد نمی‌افتد.  فکر می‌کنم از سبک شیک به عنوان یک نگاه بدون عارضه همراه با تلاش کم و یا بدون تلاش است. سبک شیک نتیجه‌ی گردش در کمد لباسی است که از قطعاتی تشکیل شده است که به راحتی با هم ترکیب و هماهنگ می‌شوند و علاقه فردی دارند. این یک صدای ساده با یک علامت تعجب عجیب‌وغریب است.  برای اینکه این سبک را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیرید، می‌توانید یک تکه غیررسمی را با یک قطعه شیک ترکیب کنید، مانند کفش‌های کتانی با کت یا یک تی‌شرت با کفش‌های لوفر.  چیزی که در سبک Elegant Chic متوجه می‌شوید این است که لباس‌ها با کیفیت هستند، لباس‌ها همیشه به‌خوبی ساخته شده‌اند و از پارچه‌های باکیفیت ساخته می‌شوند. ترکیبی از عناصر کلاسیک، همراه با زنانگی، گاهی اوقات با یک درام وجود دارد. همیشه جلا داده شده است.

  بیشتربخوانید:

9 اشتباه رایج در آرایش صورت

 

 

 

 

 سبک الگانت:

این سبک مخصوص افراد شیک‌پوش و سخت پسند است. دخترانی که دوست دارند در میان جمع، جلوه‌ خاصی داشته باشند هم از طرفداران اصلی این سبک لباس پوشیدن هستند. وجود لباس‌های گران‌قیمت، زیورآلات و اکسسوریهای پرزرق‌وبرق دو گزینه‌ی‌ مهم در سبک الگانت است.

 بکار بردن رنگ‌های طلایی و نقره‌ای در این سبک، رایج است که با درخشش خود همه‌ نگاه‌ها را جلب می‌کنند. شاید فکر کنید که این سبک با داشتن اکسسوریهای پرزرق‌وبرق فقط مناسب خانم‌ها می‌باشد. اما اینطور نیست این سبک مناسب آقایان هم هست. سبک الگانت، سبکی با ظرافت است. بنابراین برای آقایان از برش‌های دقیق و پارچه‌های با کیفیت جایگزین اکسسوریهای ظریف و ساده است. در این صورت ظرافت را به پوشش و سبک آقایان ارائه می‌دهد.

 

استایل رسمی

استایل رسمی برای استفاده در محل کار و مجالس و جلسات و ملاقات‌های رسمی استفاده می‌شود. در استایل رسمی، از لباس‌های ساده و شیک و تمیز و اتو کشیده استفاده می‌شود. در استایل رسمی از لباس‌هایی با جنس با کیفیت و خوش‌دوخت استفاده می‌شود. در این استایل از رنگ‌هایی مانند، مشکی، سورمه‌ای، قهوه‌ای و آبی و سفید استفاده می‌شود. در استایل رسمی از کت‌وشلوار، کت‌ودامن، مانتو و مقنعه استفاده می‌شود. اکسسوری مناسب استایل رسمی کیف و کمربند چرم، ساعت  می‌باشد.

بیشتربخوانید:

نگاهی به استایل بازیگران زن در سریال‌های‌ تاریخی

 

 

 

ویژگی‌های سبک کلاسیک:

سیلوئت های تمیز، برش‌های متناسب، لبه‌های منظم، رنگ‌های خنثی، راه راه‌های ساده یا جزییات کم. اغلب خیاطی و دوخت عالی جزئیاتی است که چشم را جلب می‌کند. جواهرات جفت شده سادگی. پارچه هوشمند و ساختار یافته کیفیت عالی. و شاید زدن رژ لب قرمز، از چند ویژگی استایل کلاسیک می‌باشد.

 برای زنان کلاسیک، ارزش نیز بسیار مهم است، زیرا اقلام برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند. سبک کلاسیک در بهترین حالت خود نوعی لباس پوشیدن سرمایه‌گذاری است و یک زن کلاسیک از خرج کردن پول برای قطعات باکیفیت کمد لباس خود نمی‌ترسد زیرا می‌داند که بارها و بارها از آن‌ها استفاده کند و سال‌های زیادی دوام خواهند داشت.

 سبک کلاسیک فقط به سبک نیست. این زنان اعتمادبه‌نفس آرامی دارند، آن‌ها نیازی به اعلام آشکار ورود خود با روندهای مد پر زرق‌وبرق ندارند. سادگی کم‌رنگ زاویه آنهاست و توجهی را که شایسته آنهاست به خود جلب می‌کند و بدون شک به آنها خواهد رسید.

 

 استایل بوهمین:

سبک بوهمین یک سبک مد است که به شدت با مد هیپی مرتبط است، که در آن پارچه‌های طبیعی، الگوهای یکپارچه سازی با سیستم عامل، رنگ‌های خنثی و سایه‌های گرم با سبک دهه ۷۰ و استعدادی برای لوازم جانبی ادغام می‌شوند.

 سبک بوهمی بیش از یک روند مد است – این یک فرهنگ واقعی به خودی خود است، فرهنگی که با ایدئولوژی بسیار خاص و تاریخچه پیچیده همراه است. در حالی که از نزدیک با مدهای هیپی دهه 60 و 70 مرتبط است، این روزها، مد بوهمی بخشی از فرهنگ اصلی است. اما واقعیت این است که مد بوهو در واقع به عنوان یک فرهنگ ضد فرهنگ در قرن نوزدهم شروع شد. امروزه، تنوع گسترده لباس‌ها و اکسسوری های بوهو، این سبک را به پدیده‌ای واقعی تبدیل کرده است، سبکی که از خطوط مد بی‌دردسر و آرام پیروی می‌کند، با لباس‌های گشاد، اکسسوری های غیررسمی و به‌طورکلی ترکیب هنری و خلاقانه عناصر استفاده می‌شود.

 مدهایی که به عنوان بوهمی برچسب زده شده‌اند نشان‌دهنده ایدئولوژی سبک زندگی است که با آن همراه است: جایگزینی برای شیوه سنتی لباس پوشیدن، همراه با یک سبک زندگی به همان اندازه بدیل، آزادتر و یک موضع اجتماعی در برابر همه چیز، از مادی‌گرایی گرفته تا محدودیت‌های جامعه.

 جنبش بوهمی در دهه 1960 معنای جدیدی پیدا کرد، معنایی که در شرف تغییر تعریف مد بود. زمانی که جنبش هیپی در مقابل سبک زندگی مرسوم ایستاد، سبک‌های جدید لباس از جمله لباس‌های قومیتی، گلدوزی، طرح‌های ترکیبی، حجم دهی، حاشیه‌دارها و سیلوئت های گشاد شروع به محبوب شدن کردند. هیپی‌ها همه چیز را از ارزش‌های جریان اصلی گرفته تا مادی‌گرایی و از نهادهای مستقر گرفته تا ساختارهای اجتماعی را رد می‌کردند، که در انتخاب‌های مد آن‌ها که در تضاد با سیلوئت های ساده، براق و باکلاس دهه قبل بود، آشکار بود. یک تفاوتی که بین هیپی‌ها و بوهوها وجود دارد این است که هیپی‌ها طرفدار مد نیستند و هر چیزی را که با آن احساس راحتی کنند، می‌پوشند اما بوهمی‌ها اینطور نیستند.

 در این استایل استفاده از رنگ‌ها محدودیتی ندارد اما اکثراً رنگ پایه‌های آن‌ها از طیف‌های کرم و قهوه‌ای هستند. آن‌ها را با رنگ‌های دیگری مانند آبی فیروزه‌ای، قرمز و ... ترکیب می‌کنند. در این استایل از دامن‌های چین‌دار، جلیقه‌ها، کت‌های جین، سربند، کلاه، نیم بوته‌ای چرم و جیر و صندل‌ها و اکسسوری های جذاب استفاده می‌کنند. در این استایل خانم‌ها یا آرایش نمی‌کنند یا خیلی کم آرایش می‌کنند.

برچسب ها: لباس، رنگ سال، مانتو، شیک پوشی، تیپ اسپرت، استایل، کیف و کفش، کفش اسپرت، کفش مجلسی، استایل رسمی، مد و فشن، مدل مانتو، سبک کلاسیک تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز