Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 18:46

24
بهمن
باورهای غلط در مورد زیبایی

باورهای غلط در مورد زیبایی

هر مجله یا کتابی در مورد زیبایی بخوانید شامل اصولی است که توصیه شده از آنها پیروی کنید. اگر به پیشخوان یک فروشگاه بزرگ مراجعه کنید، دلایل فراوانی می‌شنوید که چرا باید هزینه نسبتاً زیادی برای کرم دورچشم

تحریریه زندگی آنلاین : هر مجله یا کتابی در مورد زیبایی بخوانید شامل اصولی است که توصیه شده از آنها پیروی کنید. اگر به پیشخوان یک فروشگاه بزرگ مراجعه کنید، دلایل فراوانی می‌شنوید که چرا باید هزینه نسبتاً زیادی برای کرم دورچشم با فلان مارک یا کرم ضد چروک با مارکی دیگر بپردازید و سعی دارند متقاعدتان کنند که برای کرمی که ده سال صورتتان را جوان‌تر می‌کند، این اصلاً هزینه زیادی نیست. یا مثلاً مادرتان اصرار دارد قبول کنید که موهای به این بلندی مناسب سن و سالتان نیست. دختر نوجوانتان هم احتمالاً التماستان می‌کند که موهای خاکستری‌تان را رنگ کنید.

بیشتر بخوانید:

با نسخه های طب سنتی همیشه جوان و زیبا بمانید!

 

 

 

 

این کرم گرانقیمت، چروک‌هایتان را برطرف خواهد کرد

ظاهراً هر زنی یکی از این کرم‌ها دارد. به یک فروشگاه می‌روید و فروشنده تلاش می‌کند به شما کرم دورچشم، کرم ضد چروک، سرِم و شیر پاک کن و انواع محصولاتش را بفروشد تا بتوانید چند سال از سن چهره‌تان کم کنید. اما واقعیت این است که هیچ لوسیون یا معجونی جوانتان نخواهد کرد، بجز احتمالاً ویتامین آ، که البته اگر واقعاً می‌خواهید نتیجه بگیرید باید از نسخه‌های فرمولی قوی استفاده کنید. اگر می‌خواهید این چروک‌ها را بردارید، از پیشخوان فروشگاه‌ها دور شوید و به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. لیزر، پرکننده‌های صورت، بوتاکس و لیفتینگ واقعاً می‌توانند این ترفندها را اجرا نمایند اما این روش‌ها هم تهاجمی هستند و هم پرهزینه.

 

 اگر سنتان بالا رفت دیگر موهایتان را بلند نگه ندارید

هیچ دلیلی ندارد که چون فلان کارشناس زیبایی می‌گوید مجبور شوید بعد از سن خاصی موهایتان را کوتاه کنید. درست است که با بالا رفتن سن، موهایمان شکننده‌تر شده و به انبوه زمانی که 25 یا حتی 35 سال داشتیم نیست، اما بسیاری از خانم‌ها در سن 50، 60 و 70 سالگی هم می‌توانند موهای خوب و زیبایی داشته باشند. اگر موهای شما فرم و حالت زیبایی دارد و متناسب با صورتتان است، می‌توانید تا هراندازه که دوست دارید بلند نگهش دارید.

 بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

 

 

 

 

 موهایتان را هر روز نشویید

احتمالاً شنیده‌اید که شستن هر روزه موها درست نیست و اگر چنین کنید، موهای چربتان را هر روز بشویید دیگر شفاف و براق نخواهند بود. من که باور نمی‌کنم، خودم به عنوان کسی که موهای چرب دارد، هرگز نتوانسته‌ام بیشتر از دو روز موهایم را نشسته نگه دارم یا پودر بچه به موهایم نپاشم تا چربی را جذب کند.

 اگر این کار را نکنم موهایم ظاهری چرب و ناخوشایند خواهند داشت. امروزه فرمولاسیون شامپوها جوری است که می‌توانید روزانه از آنها استفاده کنید. چیزی که به موهایتان آسیب می‌زند، حالت‌دهنده‌های گرمایشی هستند. اگر امکانش هست اجازه دهید موهایتان با هوا خشک شود و کمی دور از این ابزار استراحت کند، بگذارید حالت طبیعی خودش را داشته باشد.

 

بافتن موها برای خانم‌های بالای 30 سال مناسب نیست

اگر احساس می‌کنید موهای بافته شده به شما می‌آید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید در این سن و سال موهایتان را ببافید. تردید نداشته باشید و چشمان گرد شده دخترتان را نادیده بگیرید.

بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

 

 

 

همیشه گران یعنی بهتر

بعضی از زنان ثروتمند و خیلی از آنهایی را که نسبت به زیبایی‌شان حساس هستند را می‌شناسم که از مرطوب کننده‌ها و لوازم آرایش معمولی استفاده می‌کنند. این هم بسته با انتخاب و عادت شما دارد. بنابراین چه زمانی باید پول خرج کرد و چه وقت لازم نیست؟ اصلی وجود دارد که باورش دارم: برای محصولاتی که برای مدت خیلی کوتاهی روی پوست می‌مانند زیاد پول خرج نکنید. یعنی پاک کننده‌های آرایش. در واقع اگر چنین محصولی گرانقیمت باشد یعنی پولتان را هدر داده‌اید.

لاک ناخن‌های دست‌ها و پاها باید یک‌جور باشند

دلیلی وجود ندارد که انگشت‌های دست‌وپایتان مثل هم باشند. درواقع این روزها رایج است رنگ لاک ناخن‌های دست‌وپا  کاملاً متفاوت باشد.

 

 عطر را فقط روی مچ‌های دست و پشت گوش‌ها اسپری کنید

در مورد جای اسپری کردن عطر هرکسی قانون خودش را دارد. یک از صاحب‌نظران در این مورد توصیه می‌کند عطر را بین ترقوه و سینه‌هایتان اسپری کنید. بعضی‌ها نیز اصرار دارند که باید عطر را روی نقاط نبض‌دار استفاده کرد: مچ‌ها یا پشت گوش‌ها. برخی دیگر هم فکر می‌کنند باید عطر را در هوا اسپری کرده و از میان آن رد شویم!  واقعاً قانونی وجود ندارد جز این‌که بهترین کار این است آن را مستقیماً روی لباس اسپری نکنیم. شما هم می‌توانید شیوه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و راحت باشید.

بیشتربخوانید:

تغذیه و پیری پوست

 

 

 

 هرچقدر جوش و چروک صورتتان بیشتر باشد، باید بیشتر آرایش کنید

آرایش تند برای هر کسی جلوه خوشایندی ندارد بجز هنرپیشه‌های تئاتر و دلقک‌ها. کرم پودر و کانسیلر توسط چین‌وچروک‌ها خورده می‌شوند و پوششی برای آنها نیستند. سعی کنید ابتدا با کرم پودر پوستتان را یکنواخت کنید و سپس روی نقاط ناهموار و قرمز را با کرم پودر بپوشانید. برای این‌که چین‌وچروک‌هایتان جلب توجه نکند چشم‌هایتان را با کمک سایه چشم و ریمل بزرگ‌تر جلوه دهید، لب‌هایتان رنگ ملایم داشته باشد و گونه‌هایتان هم سایه‌ای از رنگ صورتی. جوش را هم می‌توانید با کانسیلری که کاملاً همرنگ با پوستتان است بپوشانید. از انگشتتان استفاده کنید و کانسیلر را مستقیماً روی جوش نکشید چون ممکن است آلوده به میکروب جوشتان شود.

 

 هر زنی باید از یک کرم دورچشم خیلی خوب و شیر پاک کن عالی استفاده کند

شما لزوماً به کرم دور چشم نیاز ندارید، در مورد شیر پاک کن هم فقط آنهایی که پوستشان چرب بوده و مستعد میکروبی شدن است به آن نیاز دارند. مهم نیست که آرایشگر به شما چه گفته است. یعنی اگر کرم دور چشم و شیر پاک کنی دارید که به پوست شما حس و جلوه خوبی می‌دهد همان را نگه دارید. اصلی که به آن معتقدم این است که زیبایی واقعی از درون نشات می‌گیرد، از حسی که به خود داریم. بنابراین اگر لوسیونها و کرم‌های خودتان احساس بهتری به شما می‌دهند از همان‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

سیاهی زیر چشم و راه های درمان آن

 

 

 

 

 موهای خاکستری شما را نامرتب جلوه می‌دهد

احتمالاً این برچسب‌ها را در مورد موهای خاکستری شنیده‌اید این‌که مثلاً موی خاکستری شما را پیر نشان می‌دهد، یا مانند آن‌هایی می‌شوید که اهمیتی به سرووضعشان نمی‌دهند. درست نیست! این‌که رنگ خاکستری موها، سنتان را بیشتر جلوه می‌دهد واقعیت ندارد، این فقط یک عقیده است که فردی می‌باشد. و ازآنجایی که در بعضی خانم‌ها در دهه سی زندگی‌شان موها شروع می‌کنند به خاکستری شدن، پس ربطی به سن و سال ندارد. زنان زیبا و مشهوری هستند که موهای جذاب و خاکستری رنگ دارند. خیلی از زنان تصمیم می‌گیرند که موهایشان خاکستری بماند، به دلایل زیاد: رنگ خاکستری موهایشان قشنگ و درخشان است، مایل به پذیرفتن دردسرها و هزینه‌های رنگ مو نیستند یا می‌خواهند زندگی را همان‌گونه که به پیش می‌رود بپذیرند، چین‌وچروک‌ها، موهای خاکستری و... .

بیشتر بخوانید:

چند روش خانگی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم

 

 

 

 

برچسب ها: زیبایی، لیزر، لوازم آرایش، مراقبت از پوست، پوست و مو، چین و چروک پوست، ناخن، بوتاکس، لوسیون، کرم ضد چروک، لیفت، کرم دورچشم تعداد بازديد: 176 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز