Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:29

14
بهمن
روش‌های سفید کردن ناخن در خانه

روش‌های سفید کردن ناخن در خانه

ناخن‌ها بخش مهمی هستند که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دست ها اسرار زیادی را در مورد سلامت بدن آشکار می کنند، در این مطلب به بررسی زردی ناخن ها و روش هایی برای رفع آنها می پردازیم.

نکات متعددی در رابطه با سلامتی را می توان در وضعیت ناخن های شما یافت. بنابراین، به جای اینکه از داشتن ناخن های نازک یا شکننده ناراحت شوید، سعی کنید ریشه مشکل را شناسایی کنید اما در مورد ناخن های زرد چطور؟ تغییر رنگ ناخن لزوماً نشانه بیماری نیست. آنها می توانند ناشی از عدم رعایت بهداشت باشند. از آنجایی که داشتن ناخن های زرد ممکن است جذاب به نظر نرسد، ممکن است علاقه مند به یادگیری نحوه تمیز کردن ناخن های زرد باشید. خوشبختانه، سفید کردن ناخن های زرد یک روش نسبتا ساده است که می توانید در خانه آنها را انجام دهید.

چگونه ناخن های زرد را در خانه سفید کنیم؟

اول از همه، نگران نباشید که ناخن هایتان زرد شده یا تغییر رنگ داده است. مقصر اصلی زردی ناخن ها، استفاده بیش از حد از لاک ناخن یا مراقبت های معمول از ناخن است. با دکتر Pawan Singh، مشاورپوست، مشورت شده است تا راه‌های آسان برای تمیز کردن ناخن‌هایتان را در خانه بیابد! دکتر سینگ می‌گوید تمیز کردن ناخن‌های زرد بسیار ساده است و در واقع برای انجام مانیکور نیازی به مراجعه به سالن ندارید.

بیشتربخوانید:

8 دلیل زردی ناخن‌ها

 

 

در اینجا ۷ نکته برای تمیز کردن ناخن های زرد در خانه آورده شده است:

۱. گزینه های سفید کننده را انتخاب کنید

شما می توانید به راحتی محلول سفید کننده ناخن خود را بسازید که معجزه می کند. می توانید جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و محصولات سفید کننده دندان را آزمایش کنید. همه اینها روی پوست شما ملایم هستند، بنابراین هیچ عارضه جانبی منفی نخواهند داشت.

۲. جذب روی و بیوتین در رژیم غذایی

می‌توانید مکمل‌ مصرف کنید یا ممکن است مصرف غذاهای حاوی روی و بیوتین را افزایش دهید که به براق و قوی شدن ناخن‌های شما کمک می‌کند.

۳. آب لیمو را خیس کنید

یک لیموی کامل را در ظرفی بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. حالا انگشتانتان را در آن فرو کنید و دو تا سه دقیقه در آب لیمو خیس کنید. انگشتان خود را بردارید، بگذارید خشک شوند و سپس دستان خود را بشویید. با این روش ناخن های شما درخشان می شوند و لکه ها از بین می روند. آب لیمو را نباید مستقیماً روی ناخن هایتان بمالید. انجام این کار ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

۴. از ویتامین E استفاده کنید

برای درمان زردی ناخن می توان از قرص های ویتامین E استفاده کرد. مصرف مکمل های خوراکی ویتامین E، همراه با داروهای ضد قارچ، می تواند نتایج مفیدی برای بیماری زردی ناخن داشته باشد.

همچنین می‌توانید لوسیون‌های موضعی ویتامین E را روی ناخن‌های زرد آزمایش کنید و نتایج مفیدی را مشاهده کنید. علاوه بر همه اینها، می توانید از روغن کرچک یا روغن بادام سرشار از ویتامین E نیز برای ماساژ ناخن های خود استفاده کنید. این کار می تواند به آرامی رنگ زرد را از بین ببرد.

بیشتربخوانید:

چرا ناخن هایمان زرد می شوند؟

 

 

 

۵. ماساژ ناخن با روغن و گلیسیرین

بهترین راه برای جلوگیری از زردی ناخن، ماساژ دادن ناخن است. گلیسیرین را در یک کاسه بریزید. چند قطره از هر روغن ضروری مانند اسطوخودوس و پرتقال ماندارین اضافه کنید. ناخن ها و پوست اطراف آنها را با این مخلوط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید بماند. با استفاده از آب ولرم آن را بشویید. در نتیجه ناخن های شما سفیدتر شده و خشک نمی شوند.

۶. داروهای ضد قارچ

به یاد داشته باشید که درمان قارچ ناخن بسیار چالش برانگیز است و احتمال بازگشت آن بسیار زیاد است. برای مقابله با آن، پزشک ممکن است لوسیون های ضد قارچی را توصیه کند که علاوه بر داروهای ضد قارچ خوراکی، باید روزانه برای ناخن های زرد استفاده شود. علاوه بر این، برای بازیابی ناخن های خود از عفونت قارچی، بهداشت مناسب را رعایت کنید.

۷. بهداشت ناخن را رعایت کنید

روش هایی برای رعایت بهداشت ناخن عبارتند از:

هفته ای یک بار، انگشتان پا و ناخن های دست خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا سالم و درخشان شوند.

آنها را مرتباً کوتاه کنید.

در صورت امکان از سرم ناخن استفاده کنید.

از استفاده از لاک ناخن خشن خودداری کنید.

ناخن جویدن را متوقف کنید.

پس از کثیف شدن دست های خود را به درستی بشویید.

همیشه سعی کنید آنها را خشک و تمیز نگه دارید.

علت زرد شدن ناخن چیست؟/ روش‌های سفید کردن ناخن در خانه

  بیشتربخوانید:

علت خطوط روی ناخن و روش های از بین بردن آن

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، پوست و مو، ویتامین E، سلامت ناخن، زیبایی ناخن، ناخن، لاک ناخن، زرد شدن ناخن تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز