Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:18

9
آبان
بهترین روغن ها برای تقویت و پرپشتی مو

بهترین روغن ها برای تقویت و پرپشتی مو

روغن‌ های گیاهی یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت و پرپشت کردن مو های تان هستند.روغن های گیاهی اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند.

در ادامه این مقاله به معرفی این روغن‌های مفید برای تقویت مو های تان می‌پردازیم .زمانی که صحبت استفاده از روغن‌های اساسی برای موها به میان می‌آید، گزینه‌های فراوانی وجود دارند. اگر به دنبال ضخیم کردن موها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش موهای خود هستید و یا قصد دارید موهای خود را به‌ طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و به‌ اندازه محصولات مراقبت از مو مؤثر هستند. به لحاظ هزینه نیز مقرون به‌صرفه‌تر هستند.


 مصرف مقدار اندکی از یک بطری کوچک روغن ضروری نه‌ تنها می‌ تواند موهایتان را تغذیه کند، بلکه موجب کاهش شکستگی موها، موخوره و مقابله با عفونت‌های پوستی می‌ شود.

 بعلاوه، روغن‌های اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند. در ادامه این مقاله به معرفی این روغن‌های مفید می‌پردازیم.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه دو ماسک مو جادویی با روغن زیتون

روغن اسطوخودوس برای تقویت مو

مطالعات نشان داده‌اند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تقویت‌کننده مو است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، کاربرد موضعی روغن اسطوخودوس باعث افزایش چشمگیر تعداد فولیکول‌های مو در موش‌های ماده شد. روغن اسطوخودوس همچنین توانست عمق فولیکول‌های مو را عمیق‌تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم‌تر کند. روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد و از آن برای مقابله با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده می‌شود. برخی دیگر از مزایای روغن اسطوخودوس توانایی آن در تسکین التهاب پوست سر و بهبود خشکی پوست و مو است. به‌علاوه، ازآنجاکه استرس و تنش عاملی است که می‌تواند به نازک شدن موها کمک کند، از روغن اسطوخودوس می‌توان برای ایجاد یک فضای آرام و بدون استرس استفاده کرد.

روغن رزماری برای تقویت مو

روغن رزماری یکی از روغن‌های اساسی برای تقویت ضخامت و رشد مو است. از آن برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می‌شود، که باعث تحریک رشد مو و بهبودی می‌شود. تحقیقات حتی نشان می‌دهند که روغن رزماری همانند ترکیب شیمیایی ماینوکسیدیل، یک درمان موضعی رایج برای ریزش مو است. وقتی صحبت از تقویت سلامتی مو می‌شود، از مزایای روغن رزماری نیز می‌توان به جلوگیری از طاسی، کند شدن روند خاکستری و درمان شوره سر و خشکی پوست سر اشاره کرد.

برای استفاده از روغن رزماری برای موهای خود، ۳-۵ قطره مصرف کنید و آن را با روغن‌زیتون به همان اندازه مخلوط کنید، و سپس این مخلوط را حدود دو دقیقه در پوست سرخود ماساژ دهید. برای ۳ تا ۴ ساعت اجازه دهید روی موهایتان بماند و سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

 بیشتربخوانید:

5 روغن طبیعی و ارزان برای زیبایی و پرپشتی مو

 

 

 

روغن بابونه برای تقویت مو

روغن بابونه یک روغن ضروری عالی برای مو است، زیرا در ضمن تسکین التهاب پوست سر باعث درخشش و نرمی به موهای شما می‌شود. آیا می‌دانید از روغن بابونه برای روشن کردن موهای شما به‌طور طبیعی استفاده می‌شود؟ ۵ قطره روغن بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک‌سوم فنجان جوش‌شیرین ترکیب کنید. برای ایجاد خمیر از آب گرم استفاده کنید و مخلوط را روی موهای خود بمالید. آن را در پوست سرخود و در پایه موهای خود ماساژ دهید، سپس بگذارید حدود نیم ساعت روی سر بماند قبل درنهایت سرخود

را بشویید. اگر می‌خواهید تأثیر بهتری داشته باشد، در حالی ترکیب روی سرتان است، زیر نور آفتاب نشسته بنشینید.

تحقیقات نشان می‌دهند که ۵۰ درصد از خانم‌ها موهای خود را مرتباً رنگ می‌کنند و درست پس از رنگ کردن موهای خود احساس جذابیت بیشتری می‌کنند، اما محصولات بهداشتی که برای روشن کردن مو استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند.

بیشتربخوانید:


بهترین روغن های طبیعی برای تقویت و پرپشتی مو

روغن علف لیمو برای تقویت مو

روغن علف لیمو دارای خاصیت درمانی است و به‌عنوان یک پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده مؤثر عمل می‌کند. این می‌تواند فولیکول‌های مو شمارا تقویت کرده و خارش پوست سر و التهاب آن را تسکین دهد. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از روغن علف لیمو بعد از هفت روز شوره سر را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و بعد از ۱۴ روز استفاده موضعی اثر آن را حتی بیشتر می‌کند. برخی از فواید روغن علف لیمو شامل توانایی آن به‌عنوان ماده‌ای دفع‌کننده طبیعی استرس (که با ریزش مو همراه است) و درمان سردرد است. شما می‌توانید ۱۰ قطره روغن علف لیمو را به بطری شامپو خود اضافه کنید، یا می‌توانید روزانه ۲-۳ قطره را در پوست سرخود همراه با نرم‌کننده خود ماساژ دهید. همچنین روغن علف لیمو برای کاهش استرس و سم‌زدایی از فضا می‌تواند در خانه پخش شود.

 بیشتربخوانید:

تقویت کننده های طبیعی مو را بشناسید

 

 

 

روغن سوسنبر برای تقویت مو

سوسنبر (گونه‌ای نعناع) به تحریک پوست سر کمک می‌کند و به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کننده قدرتمند، می‌تواند شوره سر و حتی شپش را درمان کند. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نعناع باعث رشد مو نیز می‌شود. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۴، استفاده موضعی از روغن نعناع به مدت چهار هفته اثرات برجسته در رشد مو، افزایش ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول را نشان می‌دهد. سوسنبر باعث احساس خنکی سر می‌شود و به تسکین و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. علاوه بر این استفاده از روغن سوسنبر، برای تقویت انرژی ذهنی، تقویت روحیه و رفع تنش یا سردرد نیز کار می‌کند. ۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید.

روغن چوب سرو برای تقویت مو

روغن چوب سرو برای تحریک فولیکول‌های مو از طریق افزایش گردش خون به پوست سر استفاده می‌شود. این می‌تواند باعث رشد مو و کندی ریزش مو شود. همچنین می‌تواند نازک شدن موها و انواع مختلف آلوپسی را درمان کند.

مطالعه‌ای که در اسکاتلند انجام‌شده است، شامل ۸۶ بیمار بود که به‌طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن‌های سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا و حامل انگور بر روی اسکالپ سرخود ماساژ دادند.

 گروه کنترل روزانه فقط از روغن‌های حامل استفاده می‌کردند. بعد از گذشت ۷ ماه، ۴۴ درصد از بیماران در گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، درحالی‌که تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبودی داشتند. روغن ضروری سرو نیز می‌تواند به کاهش تحریکات پوستی و دفع التهابات کمک کند، که می‌تواند در شب‌های تابستان برای گذراندن ساعات بیرون از خانه مفید باشد. روغن چوب سرو را می‌توان به‌صورت موضعی روی پوست سر و مو بمالید. این روغن با روغن‌های ملایمی مانند اسطوخودوس و روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل به‌خوبی مخلوط می‌شود. همچنین می‌توانید ۲-۳ قطره روغن چوب سرو را به نرم‌کننده خانگی خود اضافه کنید.

روغن مریم‌ گلی (Clary Sage) برای تقویت مو

یک ماده مهم در روغن مریم‌گلی به نام linalyl acetate التهاب پوست را کاهش داده و تولید چربی روی پوست را تنظیم می‌کند. مریم‌گلی (Clary Sage) همچنین به‌عنوان داروی طبیعی برای بثورات و یک ماده ضد باکتری عمل می‌کند. اما شاید مهم‌تر از همه این است که مریم‌گلی می‌تواند به در رفع استرس و تعادل هورمون‌ها کمک کند. سه نوع ریزش مو می‌تواند با استرس زیاد همراه باشد: تلوژن افلوویوم، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و آلوپسی آرئاتا. ازآنجاکه می‌توان از مریم‌گلی برای رفع استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده کرد، به‌عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش موهای ناشی از استرس عمل می‌کند. Clary Sage به‌خوبی با روغن جوجوبا ترکیب می‌شود. این دو می‌توانند به شما در تنظیم تولید چربی روی پوست کمک کنند و به شما در جلوگیری از لکه‌های پوستی یا پوسته‌پوسته شدنی که منجر به شوره سر می‌شوند، مفید باشد. برای کاهش استرسی که با ریزش مو همراه است، می‌توانید عطر روغن مریم‌گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره را روی مچ، گردن و کف پای خود بمالید.

 

 

برچسب ها: مو، استرس، ریزش مو، تقویت مو، شوره سر، پرپشتی مو، روغن جوجوبا، روغن بابونه، روغن نعناع تعداد بازديد: 241 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز