Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:16

19
مرداد
راهنمای انتخاب سایز لباس مردانه و زنانه

راهنمای انتخاب سایز لباس مردانه و زنانه

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با راهنمای سایز لباس است. بدون شک، دانستن سایز هر نوع لباسی چه بلوز و شلوار و چه لباس‌های مجلسی و... یکی از مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید لباس است.

تحریریه زندگی آنلاین : هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با راهنمای سایز لباس است. بدون شک، دانستن سایز هر نوع لباسی چه بلوز و شلوار و چه لباس‌های مجلسی و... یکی از مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید لباس است. درواقع چه شما قصد خرید لباس به صورت آنلاین داشته باشید و چه حضوری، باید سایز لباس خود را بدانید. چراکه اولین سؤال فروشندگان لباس از شما سایز لباستان است. علاوه بر این، با دانستن سایز می‌توانید لباس‌های مناسب خود را با سرعت بیشتری انتخاب کنید.

 اهمیت این موضوع با ورود تکنولوژی اینترنت به فضای کسب‌وکار و افزایش یافتن فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش لباس، بیشتر شده است. حال اگر شما نیز از علاقه‌مندان خرید لباس آنلاین هستید باید بدانید نه‌تنها دانستن سایز لباس مهم است بلکه باید اصول به دست آوردن سایز و اصول خرید لباس اینترنتی را هم بدانید.

برای آشنایی با این اصول، باید جدول سایز بندی لباس‌ها را مشاهده کنید چراکه سایز لباس نه‌تنها در کشورها بلکه در بسیاری از برندها نیز متفاوت است. ازاین‌رو ما مطلب این مقاله‌ی خود را به راهنمای سایز لباس اختصاص داده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانید مناسب‌ترین لباس را انتخاب و خریداری کنید.

بیشتربخوانید:

بهداشت لباس زیر بانوان

 

 

 

راهنمای سایز لباس زنانه

ازآنجایی‌که خانم‌ها سایز بالاتنه و پایین‌تنه‌ی متفاوتی دارند لذا برای به دست آوردن سایز لباسشان باید به نکات مختلفی توجه کرد. به همین دلیل است که به خانم‌ها تأکید می‌شود قبل از خرید لباس خصوصاً خرید لباس اینترنتی حتماً سایز بالاتنه و پایین‌تنه‌ی خود را به دست آورند.

حال اگر قصد خرید بلوز، شومیز و تونیک دارید باید اندازه‌ی دور سینه و دور باسن را بگیرید. در زمان خرید لگ، شلوار و دامن باید اندازه‌ی دور باسن، کمر و قد شلوار را به دست آورید. برای این اندازه‌گیری‌ها می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

 برای اندازه‌گیری دور سینه، پرترین قسمت را اندازه بگیرید.

 برای اندازه‌گیری دور کمر، سانتی‌متر را کمی شل کنید به‌گونه‌ای که سانتی‌متر به بدن شما نچسبد.

 برای اندازه‌گیری دور باسن، پاهایتان را کاملاً در کنار هم قرار دهید و سپس دور پهن‌ترین ناحیه‌ی باسن خود را اندازه بگیرید.

بعدازاینکه سایز بالاتنه و پایین‌تنه‌ی خود را گرفتید باید جدول سایز بندی وب‌سایت خرید اینترنتی موردنظرتان را مشاهده کنید و با این اندازه‌ها سایز خود را به دست آورید. درنهایت با دانستن سایز خود می‌توانید انتخاب کنید که لباستان فیت تنتان و یا آزاد باشد.

 بیشتر بخوانید:

مدل های مانتو مناسب افراد میانسال

 

 

 

 

 راهنمای سایز لباس مردانه

به دست آوردن سایز لباس برای ﺁقایان آن‌چنان سخت نیست چراکه معمولاً آقایان، تک سایزی هستند اما با این وجود به دست آوردن سایز بالاتنه و پایین‌تنه نیز لازم است. برای اینکه سایز پایین‌تنه‌ی مردان را به دست آورید باید دور کمر و قد شلوار را اندازه بگیرید و برای به دست آوردن سایز بالاتنه، باید اندازه‌ی دور سینه، کمر و گردن را به دست آورید. بعد از به دست آوردن این اندازه‌ها، سایز خود را می‌توانید با توجه به جدول سایز بندی‌ها به دست آورید.

 

به‌روز کردن اندازه‌ها در زمان خرید

یکی از مهم‌ترین نکات و راهنمای خرید لباس این است که حتماً در زمان خرید لباس، اندازه‌های خود را به‌روز کنید و در یک دفترچه، یادداشت کنید. بهتر است علاوه بر اندازه‌های ذکرشده در بالا، سایر اندازه‌ها اعم از اندازه‌ی دور ران، دور بازو، سرشانه‌ها و طول بازو را هم داشته باشید.

ازآنجایی‌که امکان دارد تغییر سایز، داشته باشید بهتر است این اندازه‌ها را هرچند ماه یک‌بار، انجام دهید تا متوجه کم یا زیادشدن سایزتان شوید. بنابراین بهتر است به سایزهای قبلی خود اکتفا نکنید چراکه ممکن است نتیجه‌ی کارتان را خراب کند.

 بیشتربخوانید:

مدل های شیک لباس عروس پوشیده

 

 

 

شناخت سایز کشورها

همان‌طور که اشاره نمودیم هر کشوری سایز بندی خاص خود را دارد بنابراین بهتر است قبل از خرید لباس، با این سایز بندی‌ها آشنا باشید. برای اینکه بدانید لباس‌ها تولیدی چه کشوری هستند می‌توانید به حروف روی تگ لباس دقت کنید. به‌عنوان‌مثال لباس‌های تولیدشده کشورهای اروپایی با حروف EU و سایز بندی لباس‌های آمریکایی با حروف us شناخته می‌شوند. اگر بر روی تگ لباس‌ها حروف uk بود یعنی اینکه لباس‌ها دارای سایز انگلیسی هستند.

 البته در کشور ما اغلب لباس‌ها با سایزهای اروپایی نظیر 38، 40، 42 و... شناخته می‌شوند که این سایزها 2 تا 2 تا بالا می‌روند. بنابراین حتماً قبل از خرید لباس، خصوصاً خرید اینترنتی ابتدا از کشور تولیدکننده مطلع شوید و سپس جداول سایز بندی کشور موردنظر را بررسی کنید.

ما در این قسمت یک جدول سایز بندی بین‌المللی تهیه نموده‌ایم که عبارت‌اند از:

 بیشتربخوانید:

ساده ترین قوانین شیک پوشی برای خانم ها و آقایان

 

 

 

جدول سایز لباس کشورهای مختلف

راهنمای سایز لباس با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری

در حال حاضر، نرم‌افزارهای مختلفی در فضای اینترنت موجود می‌باشد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید سایزتان را به دست آورید. برای استفاده از این نرم‌افزارها ابتدا باید اندازه‌های خود را وارد کنید و سپس، این نرم‌افزارها سایزتان را محاسبه می‌کنند.

علاوه بر این، جداول سایز بندی نیز نقش مهمی در تعیین سایز شما ایفا می‌کنند. به همین دلیل اغلب وب‌سایت‌های فروش لباس آنلاین، جدول‌های سایز بندی تهیه می‌کنند که در آن از نحوه‌ی اندازه‌گیری نوک انگشتان تا دور کمر و سرشانه و... توضیح داده‌شده است. لذا کاربران با استفاده از این جداول می‌توانند سایز بالاتنه و پایین‌تنه‌ی خود را به دست آورند.

 

راهنمای سایز لباس با توجه به برندها

همان‌طور که اشاره نمودیم نوع دوخت و سایز بندی در برندها نیز متفاوت است مثلاً سایز مدیوم M در لباس‌های اروپایی عموماً مناسب سایزهای 38 است اما امکان دارد همین سایز در پوشاک‌ برند ایرانی خارج یا بزرگ‌تر باشد. بنابراین توجه کردن به جدول سایز بندی کشورها کافی نیست و حتماً باید جدول سایز بندی هر برند را نیز مطالعه کنید.

 بیشتر بخوانید:

اصول ست کردن لباس

 

 

 

زمان مناسب برای اندازه‌گیری سایز لباس

 بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین زمان اندازه‌گیری برای به دست آوردن سایز لباس زمانی است که گرسنه باشیم و بدن در کوچک‌ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد. اما این اعتقاد اصلاً درست نیست.

 همان‌طور که بهترین زمان اندازه‌گیری سایزها پاها برای خرید کفش و صندل، آخر شب می‌باشد چراکه پا در بزرگ‌ترین حالت ممکن قرار دارد برای اندازه‌گیری سایز لباس نیز باید مواقعی را در نظر بگیرید که بدن، حداقل دارای فرم استاندارد باشد.

 اگر در زمان اندازه‌گیری، غذای کمی خورده باشید و بدنتان در کوچک‌ترین حالت ممکن باشد با خوردن کمی غذا، لباس در بدنتان، کش می‌آید و مطمئن باشید که نه‌تنها فرم لباستان خراب می‌شود بلکه در آن، اصلاً راحت نیستید.

 نکته‌ی دیگری که در زمان اندازه‌گیری و به دست آوردن فرم لباستان باید به آن توجه کنید این است که حتماً اندازه‌گیری‌ها را بدون لباس یا بر روی لباس‌های نازک، اندازه بگیرید. همچنین باید صاف بایستید و به هیچ‌وجه، قوز نکنید. اگر به این نکات توجه نکنید مطمئن باشید سایز لباستان را به درستی به دست نمی‌آورید.

برچسب ها: لباس، خرید لباس، شلوار جین، سایز لباس، لگ، لباس مردانه، تیپ، استایل، خرید آنلاین، شومیز، لباس زنانه، لباس زیر، تونیک، فروشگاه اینترنتی تعداد بازديد: 187 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز