Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:22

20
اسفند
ماسک‌های خانگی برای شفافیت پوست

ماسک‌های خانگی برای شفافیت پوست

استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و آلودگی‌های محیطی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث کم آب شدن، کدر شدن و تیره‌تر شدن رنگ پوست شود، برای این‌که بتوانید پوستی شفاف و روشن داشته باشید

تحریریه زندگی آنلاین : استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و آلودگی‌های محیطی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث کم آب شدن، کدر شدن و تیره‌تر شدن رنگ پوست شود، برای این‌که بتوانید پوستی شفاف و روشن داشته باشید می‌توانید با استفاده از انواع ماسک شفاف کننده صورت به پاک‌سازی، لایه‌برداری و آب‌رسانی پوستتان کمک کنید. یکی از روش‌های کارآمد برای شفاف کردن و سفید کردن صورت، تغذیه و آب‌رسانی پوست با استفاده از ماسک‌های خانگی است.

 لک‌های پوستی، تیره‌تر بودن بخش‌هایی از پوست، آفتاب‌سوختگی و تیره شدن پوست در نور و گرمای خورشید، استفاده بیش‌ازحد از مواد آرایشی منجر به کدر شدن و تیره شدن پوست صورت می‌شود.  برای این‌که صورتی سفید و درخشان و شفاف داشته باشید می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با بیماری های پوستی زنانه

 

 

 

لایه‌برداری

لایه‌برداری باعث می‌شود که پوست مرده صورت کنار رفته و لایه سالم و تازه پوست دیده شود. لایه‌برداری برای پوست ه ای حساس و نازک کمی خطرساز است  بنابراین نباید به‌عنوان یک مراقبت روتین روزانه استفاده شود، شما با توجه به جنس پوستتان می‌توانید هفته‌ای 2 بار تا ماهی 2 بار پوستتان را لایه‌برداری کنید.

 

مهار تولید ملانین در پوست

برخی کرم‌های روشن‌کننده با مهار تولید ملانین در پوست باعث می‌شوند که پوست سفیدتر و شفاف‌تر به نظر برسد. شما به‌جای استفاده از کرم‌های روشن‌کننده می‌تواند از روش‌های طبیعی برای شفاف و روشن‌تر شدن پوستتان کمک بگیرید. در ادامه مقاله شما را با انواع ماسک شفاف کننده صورت در 7 روز آشنا می‌کنیم که بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای پوستی شفاف و نرم برای شما به ارمغان می‌آورند.

 از تمام ماسک‌های شفاف کننده صورت برای از بین بردن تیرگی‌های زیر بغل، روی زانو و تیرگی بیکینی می‌توانید استفاده کنید. تمام ترکیبات را به ترتیب استفاده کنید تا بالاخره ترکیبی که سازگار و مناسب پوست شماست و باعث روشن شدن تیرگی‌های پوستتان می‌شود را پیدا  کنید.  بعد از استفاده از ماسک شفاف کننده صورت برای پیشگیری از خشکی پوست حتماً از آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

ماسک شفاف‌کننده صورت فوری ماست و پوست پرتقال

اگر به دنبال یک روش فوری برای شفاف شدن و روشن شدن پوست هستید 1 قاشق غذاخوری ماست تازه را با 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال مخلوط‌کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید به مدت 2 هفته استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. ماست خاصیت آبرسان و ترمیم‌کننده دارد و پوست پرتقال خاصیت لایه‌برداری و تحریک‌کننده تولید سلول‌های جدید. ترکیب این دو باعث می‌شود رنگ پوست بهبود پیدا کند.

 

ماسک شفاف‌کننده پوست چرب با گلاب و آرد نخود

2 قاشق غذاخوری آرد نخود را با گلاب خمیر کنید و چند دقیقه به‌آرامی روی پوست بمالید و 30  دقیقه بگذارید روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. آرد نخود به روشن‌تر شدن پوست از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و از بین بردن چربی اضافه پوست کمک می‌کند و گلاب ضمن ضدعفونی کردن پوست، خاصیت آب‌رسانی دارد. این ماسک شفاف کننده مناسب پوست‌های چرب است برای این‌که بهترین نتیجه را از آن بگیرید می‌توانید هفته‌ای 3 بار از آن استفاده کنید.

 

ماسک شفاف کننده پوست صورت با سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی را با کمک یک گلوله پنبه‌ای روی صورت بکشید و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید. آب سیب‌زمینی خاصیتی شگفت‌انگیز سفید و شفاف کردن پوست دارد و به از بین بردن ناخالصی‌های پوست و از بین بردن کیسه و تیرگی زیر چشم کمک می‌کند. برای سفید شدن پوست می‌توانید هفته‌ای 2 – 3 بار از این درمان خانگی استفاده کنید.

 

ماسک شفاف کننده صورت فوری با شیر و عسل و لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل، آب‌لیمو و شیر را باهم مخلوط‌کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

برای شفاف شدن پوست صورت از این ماسک سفیدکننده هفته‌ای 2 بار استفاده کنید.  حتماً هم‌زمان با استفاده از این ماسک از ضد آفتاب برای بیرون رفتن استفاده کنید. اسید آب‌لیمو می‌تواند به پوست نفوذ کرده و باعث تحریک تولید سلول‌های جدید شود و به‌طور مؤثر باعث شفاف شدن روشن‌تر شدن پوست شود. شیر آرام‌بخش است و عسل پوست را آب‌رسانی می‌کند.

 بیشتربخوانید:

با این روغن گیاهی پوستی زیبا و بدون لک داشته باشید!

 

 

ماسک شفاف کننده پوست صورت با شیر و بادام

تعدادی بادام را پودر کنید و با شیر مخلوط‌کنید تا خمیر نسبتاً سفتی دست شود و خمیر را به‌صورت و گردن بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید. تأثیر شگفت‌انگیز بادام می‌تواند آلودگی‌های پوست را  از بین ببرد و شیر پوست را نرم کرده و تغذیه نماید. از این ماسک مغذی می‌توانید هرروز استفاده کنید.

 

ماسک شفاف کننده پوست چرب با ماست و گوجه‌فرنگی

یک عدد گوجه‌فرنگی را رنده کنید یا له کنید و باکمی ماست مخلوط نموده و خمیر بدست آمده را به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و سپس بشویید. گوجه‌فرنگی هم باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود و هم پوست را مرطوب می‌کند. هفته‌ای دو بار می‌توانید از این ماسک برای شفاف شدن پوست صورت استفاده کنید.

 

ماسک شفاف کننده سریع صورت با ماست و گوجه‌فرنگی

1 قاشق غذاخوری از ماست، پوره گوجه فرنگی و پودر جو دوسر را مخلوط نموده و خمیر را به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ترکیب داروی خانگی شگفت‌انگیز برای سفیدی و شفاف شدن پوست است. بلغور جو دوسر خاصیت لایه‌برداری دارد و گوجه‌فرنگی پوست را برای ساخت سلول‌های جدید تحریک می‌کند و ماست پوست را تغذیه کرده  خاصیت آرام‌بخش دارد.

 

ماسک شفاف کننده پوست صورت با زردچوبه و پودر صندل

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را مخلوط کرده و با شیر خمیر کنید و به مدت 30  دقیقه روی پوست بگذارید بماند. زردچوبه و پودر صندل برای پاک‌سازی عمیق پوست و لایه‌برداری موثرند و شیر خواص آرام‌بخش دارد. ترکیب این مواد خاصیت سفیدکننده داشته و کمک می‌کند ناخالصی‌های پوست از بین برود. می تونید هفته‌ای 1 – 2 بار از این روش استفاده کنید.

 

ماسک شفاف کننده پوست چرب با شکر و جو دوسر

3 قاشق غذاخوری شکر را با یک ‌مشت بلغور جو دوسر مخلوط نمایید و کمی آب‌لیمو به آن اضافه کنید تا بافت اسکراب بگیرد. با این اسکراب سفیده کننده پوستتان را ماساژ دهید و آبکشی کنید.

مخلوط شکر و بلغور جو دوسر یک لایه بردار فوق‌العاده برای پوست است که علاوه بر لایه‌برداری پوست را تغذیه می‌کند. از این اسکراب سفیدکننده با توجه به جنس پوستتان می‌توانید به‌صورت روزانه یا هفته‌ای 2 بار استفاده کنید.

برچسب ها: پوست، گلاب، لوازم آرایش، ماسک خانگی، ماسک، شفافیت پوست، لایه برداری پوست، ملانین تعداد بازديد: 337 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز