Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:29

7
دی
بهترین ماسک صورت خانگی

بهترین ماسک صورت خانگی

: امروزه زیبایی صورت نه با آرایش زیاد بلکه با داشتن پوستی سالم و تمیز شناخته می‌شود. درگذشته زنان و گاهی حتی آقایان تنها زیبایی را در آرایش‌های غلیظ و لوازم آرایشی‌ بسیار زیان‌آور می‌دیدند ولی با گذشت

تحریریه زندگی آنلاین : امروزه زیبایی صورت نه با آرایش زیاد بلکه با داشتن پوستی سالم و تمیز شناخته می‌شود. درگذشته زنان و گاهی حتی آقایان تنها زیبایی را در آرایش‌های غلیظ و لوازم آرایشی‌ بسیار زیان‌آور می‌دیدند ولی با گذشت زمان و همزمان با افزایش کیفیت لوازم آرایش، تولید محصولات مواظبت از پوست نیز بیشتر شد.

 بیشتر بخوانید:

ازبین بردن جوش سرسیاه بینی با روش های گیاهی

 

 

 

انواع ماسک صورت

ماسک صورت خانگی سفیده تخم‌مرغ برای برطرف کننده آکنه

آکنه از جمله متداول‌ترین مشکلات پوستی در نقاط مختلف جهان است. آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌ها و منفذهای پوست با چربی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوستی بسته می‌شود. جوش سرسیاه، جوش سرسفید، جوش چرکی و جوش زیر پوستی و برآمده از انواع گوناگون آکنه هستند. به هر حال، پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ می‌تواند میکروب‌های روی پوست را از بین ببرد و به درمان لک صورت کمک کند. برای تهیه این ماسک سفیده تخم‌مرغ طبق برنامه زیر عمل کنید:

 

  ماسک گلاب برای پوست چرب

مواد لازم

   یک قاشق سوپ‌خوری گلاب

  یک قاشق سوپ‌خوری گلیسیرین

  یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیمو

 هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید. بعد آن را با آب ولرم بشویید.

 لیمو اثر ضد باکتریایی دارد و کمک می‌کند پوست شما خشک و سفت شود. گلاب یک ضدعفونی‌کننده، تونر و پاک‌کننده عالی است که به شما پوستی تمیز و شاداب می‌دهد. گلیسیرین پوست شما را آب‌رسانی خواهد کرد.  این مخلوط، یک ماسک کامل صورت برای از بین بردن جوش و جای جوش است. شما باید قبل از استفاده این ماسک صورت برای پوست چرب خود، آزمون حساسیت را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا این لوسیون برای پوست شما مناسب است یا خیر.

 بیشتربخوانید:

روش های پلینگ یا پاکسازی پوست در منزل

 

 

 

ماسک آب برنج برای جوانسازی و داشتن پوستی زیبا

مواد لازم:

   برنج

  آب

   شیر

  عسل

  گلاب

  کپسول ویتامین E

در ماهی‌تابه، یک لیوان آب سرد بردارید و 2 تا 3 قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید. آن را روی شعله کم تا زمانی که نرم شود بپزید. سپس آب اضافی را فشار دهید و آن را در کاسه‌ای جداگانه بریزید.  کاسه‌ای را بردارید و برنج پخته شده را در آن بریزید برنج را بکوبید تا خمیر مناسب به دست آید. آنگاه یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل را بردارید و آن‌ها را با برنج مخلوط کنید. بعد، با سوزن یک سوراخ در کپسول ویتامین ای ایجاد کنید و روغن را فشار دهید. در آخر یک قاشق چایخوری گلاب را اضافه کرده و همه مواد تشکیل دهنده آن را به‌خوبی مخلوط کنید تا ماسک صورت آماده شود.

 صورت خود را کاملاً تمیز کنید و ماسک صورت را با کمک برس روی صورت بمالید. 20 دقیقه بگذارید بماند و با آب برنج که داشتید بشویید. در آخر با آب ساده آب بکشید.

این کار را لااقل هفته‌ای یک‌بار برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید تکرار کنید.

 

 ماسک جو پرک و جوش شیرین مناسب منفذهای بسته شده

هر ماسکی که خاصیت اگزفولیاسیون داشته باشد، می‌تواند به باز کردن منفذهای بسته شده‌ی پوستی کمک کند. اگزفولیاسیون یعنی برداشت سلول‌های مرده‌ی پوست. یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای اگزفولیاسیون، ماسک اوت میل (جو پرک) و جوش شیرین است. این ماسک می‌تواند سلول‌های مرده را از سطح پوست برداشته و منفذهای پوستی را باز کند.  ۲ قاشق چای‌خوری جوی پرک را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین در ظرفی بریزید و هم بزنید. کم کم آب بریزید تا ترکیب خمیری شود. ماسک را به آرامی به‌صورت بمالید و ماساژ دهید. آنگاه بگذارید خشک شود. پس از اینکه ماسک خشک شد، صورتتان را با آب گرم بشویید و از محصولات آبرسان استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

 

 

 

ماسک بابونه برای پوست چرب

مواد لازم

   یک قاشق سوپ‌خوری بابونه خشک

  یک قاشق سوپ‌خوری عسل

  یک عدد سفیده تخم‌مرغ

  یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیموی تازه

  یک قاشق سوپ‌خوری بابونه خشک را به مدت ۲۰ دقیقه در آب داغ دم کنید. یک قاشق سوپ‌خوری عسل، یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم‌مرغ را اضافه کنید و همه را با بابونه دم‌کشیده به‌خوبی مخلوط کنید.

برچسب ها: پوست، ماسک بابونه، جوش، آکنه، ماسک، لایه برداری، پیلینگ، صورت تعداد بازديد: 334 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز