Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:03

11
مرداد
نکات طلایی استفاده از سشـوارو اتوی مو

نکات طلایی استفاده از سشـوارو اتوی مو

استفاده از سشوار و اتوی مو یکی از ساده و مؤثرترین راه‌‌های صاف کردن موها محسوب می‌‌شوند و ظاهری زیبا و درخشنده به موهای شما می‌‌بخشند. اما استفاده از این روش‌‌ها برای تغییر حالت مو، می‌‌تواند در درازمدت آسیب‌‌هایی جدی به موها وارد کند.

تحریریه زندگی آنلاین : استفاده از سشوار و اتوی مو یکی از ساده و مؤثرترین راه‌‌های صاف کردن موها محسوب می‌‌شوند و ظاهری زیبا و درخشنده به موهای شما می‌‌بخشند. اما استفاده از این روش‌‌ها برای تغییر حالت مو، می‌‌تواند در درازمدت آسیب‌‌هایی جدی به موها وارد کند. استفاده دائم از این محصولات هزینه‌ای معادل از بین رفتن سلامت موهای شما را در پی خواهد داشت.

  بیشتر بخوانید:

4روش صاف کردن مو بدون استفاده از اتوی مو

 

 

استفاده از حرارت برای تغییر حالت مو دقیقاً چه تأثیری بر مو می‌‌گذارد؟

موی انسان دارای پروتئین‌‌های کراتین و زنجیره‌‌های هیدروژن است. وقتی شما از ابزارهایی نظیر اتوی مو یا سشوار استفاده می‌کنید، چربی و پروتئین طبیعی مو را از بین می‌‌برید و این زنجیره‌‌ها را از هم می‌‌شکافید. در واقع، از هم گسسته شدن این زنجیره‌‌هاست که باعث تغییر حالت مو و صاف شدن موهای فر می‌‌شود. این ابزارها جنس موی شما را تغییر می‌‌دهند تا ظاهر دلخواه شما را ایجاد کنند.

در صنعت مراقبت از مو، به موهایی که به دلیل استفاده بیش از حد از حرارت دچار آسیب شده‌اند، «موهای حبابی» گفته می‌شود. علت چنین نام‌گذاری این است که حرارت زیاد و دائم موجب شکل‌گیری خلاها و حباب‌‌هایی در هر تار مو می‌‌شود. افزایش این حباب‌‌ها موجب تغییر شکل مو در طول زمان شده و باعث می‌‌شود آسیب‌پذیری آنها در برابر ششکسته شدن و خرد شدن افزایش یابد.

ما نمی‌خواهیم شما را از استفاده از سشوار و اتوی مو منع کنیم، اما اولاً بهتر است از استفاده دائم از این وسایل پرهیز کنید. ثانیاً هنگام استفاده از حرارت برای تغییر حالت مو، نکات زیر را همواره مد نظر داشته باشید.

 

 برای استفاده از اتوی مو، صبر کنید موهایتان خشک شود

اگر می‌‌خواهید سلامت موهای خود را حفظ کنید، این نکته را حتماً رعایت کنید. معمولاً پدیده موی حبابی به دلیل استفاده از اتوی مو بر روی موهای نم‌دار ایجاد می‌‌شود. پیش از استفاده از اتو، اگر موهایتان نم‌دار است، با درجه کم سشوار ابتدا موهایتان را خشک کنید و یا صبر کنید تا با گذشت زمان خشک شود. در غیر این صورت، موهایتان به‌شدت آسیب خواهد دید.

 بیشتر بخوانید:

روش‌های طبیعی برای داشتن موهای لطیف و زیبا

 

 

دمای دستگاه را تنظیم کنید

دمای دستگاه را مطابق جنس و ضخامت موهایتان تنظیم کنید. اگر موهای شما خیلی ضخیم و خیلی فر است، شاید لازم باشد از حرارت خیلی بالا استفاده کنید تا موهایتان حالت دلخواه شما را به خود بگیرد. اگر موهایتان نازک و نسبتاً صاف است، باید از دمای پایین‌تر استفاده کنید زیرا دمای بالاتر موجب سوختن موها می‌‌شود. می‌‌توانید ابتدا از پایین‌ترین درجه شروع کنید و سپس به‌تدریج دما را افزایش دهید.

 

به دنبال ابزار با کیفیت باشید

لازم نیست برای خرید یک سشوار یا اتوی مو هزینه هنگفتی را متقبل شوید، اما باید هنگام خرید این وسایل، به دنبال حداقل استانداردها باشید:

 اتوی مو باید دارای چند درجه باشد. همچنین صفحه اتوی مو باید با کیفیت باشد. اتوهای موی جدید دارای تکنولوژی‌‌هایی هستند که کمتر به مو آسیب می‌‌رسانند. در نتیجه اگر اتوی مو شما قدیمی است، بهتر است به فکر خرید یک اتوی موی پیشرفته باشید.

 برای خرید سشوار، توجه داشته باشید که حتماً دارای یک سر جداگانه برای پخش کردن حرارت باشد.

 معمولاً سشوارهای حرفه‌ای کیفیت بهتری دارند. در نتیجه سرمایه‌گذاری برای آنها کار منطقی به نظر می‌‌رسد.

 

 پیش از حالت دادن به موها، از آنها محافظت کنید

محافظت از موها پیش از قرار دادن آنها در معرض حرارت بسیار ضروری است. محصولات زیادی در بازار موجودند که مخصوص استفاده پیش از حالت دادن به مو هستند. دقت خود را در این خصوص بالا ببرید و به دنبال محصولاتی باشید که دارای سیلیکون هستند، زیرا سیلیکون می‌‌تواند مانند یک لایه محافظ برای موهای شما عمل کند. همچنین توجه داشته باشید که محصول باید حتماً مخصوص محافظت از مو در برابر حرارت باشد زیرا در غیر این صورت، محصول نیز همراه با موهای شما پخته خواهد شد.

 بیشتر بخوانید:

کراتینه مو با ویتامینه مو چه تفاوتی دارد؟

 

 

 تا جایی که می‌‌توانید موهای خود را به‌طور طبیعی خشک کنید

بهتر است هر چند وقت یکبار، به موهایتان استراحت بدهید. همان‌طور که پوست صورت شما لازم است هر چند وقت یکبار پاک و خالی از هرگونه آرایش تنفس کند، موهای شما نیز نیاز به استراحت دارند.

 می‌‌توانید پس از خارج شدن از حمام، مقداری موس یا اسپری به موهایتان بزنید و سپس اجازه دهید با هوای آزاد خشک شود. اگر عجله دارید، می‌‌توانید از شب قبل موهایتان را بشویید.

 

به‌طورکلی، بهترین راه برای حفاظت از موها در برابر حرارت، کاهش استفاده از وسایل حالت دهنده مو است. از استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده مو فقط در موارد و مجالس خاص استفاده کنید. اگر به استفاده از این وسایل اعتیاد دارید، پس بهتر است در عین حال، از سایر محصولات تقویت کننده مو، نظیر انواع نرم کننده‌‌ها و شامپوهای خاص نیز استفاده کنید. حتی اگر موهای شما آسیب دیده است، هنوز هم برای شروع مراقبت از موهایتان دیر نیست.

برچسب ها: سشوار، اتو مو، صاف شدن مو تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز